Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

A Toyota elnöke személyesen kommentálta a Porsche távozását a vb-ről

Posted on 2017.07.30.2020.05.08. By AztaCARom

Hidegzuhanyként érte az autósportok kedvelőit világszerte a tegnapi hír, hogy a Porsche jövőre kivonul a Hosszútávú Világbajnokságból (WEC), amelyet a legkeményebb tartóssági versenysorozat lévén sokan a motorsportok királyának tartanak. A nagy rivális Toyota elnök-vezérigazgatója, Akio Toyoda személyes hangvételű levélben kommentálta a versenytárs bejelentését.

Alig egy hónapja az egész világ döbbenten nézte, amint a tartóssági versenyek leghíresebbjén, a Le Mans-i 24 órás futamon legesélyesebbnek tartott Toyota drámai körülmények között elveszítette a viadalt, amelyet végül a nagy rivális Porsche nyert meg. A világelső, leginnovatívabbnak és legzöldebbnek tartott, rendkívüli motorsport hagyományokra visszatekintő japán autógyártó akkor érzelmes, megható és egyben inspiráló videóban üzente meg rajongóinak töretlen elkötelezettségét és lelkesedését a verseny folytatására, amely az alábbi linken tekinthető meg:

https://www.youtube.com/watch?v=2IZon2By_8o

A vállalat elnök-vezérigazgatója ezen felül írt egy személyes hangvételű levelet a rajongóknak, ám akkor még senki nem gondolta, hogy egy hónappal újabb levél megírására kényszerül, miután a legnagyobb ellenfél, a Porsche bejelentett távozását a versenysorozatból. Az azóta a 2017-es FIA Hosszútávú Világbajnokság következő futamán első nürburgringi dobogóját megszerző Toyota elnöke az alábbi levelet üzenetet osztotta meg a hírre reagálva.

„Sajnálattal hallottam a hírt, hogy a Porsche úgy döntött: visszavonul a FIA Hosszútávú Világbajnokság (WEC) versenysorozat LMP1 kategóriájából. A tavalyi Le Mans 24 órás futamon az a megtiszteltetés ért minket, hogy a Porsche komoly versenytársként ismerte el a Toyotát. Nagy és élvezetes csatát vívtunk egymással a győzelemért. Az idei versenysorozatra készülve arra törekedtünk, hogy megfeleljünk a Porsche által megtestesített kihívásnak – sőt győztesként kerüljünk ki ebből a küzdelemből. Ez arra sarkallt minket, hogy még keményebben dolgozzunk, és mindent megtegyünk új technológiáink sikeréért. Az idei Le Mans futamon újra lehetőségem nyílt találkozni és beszélgetni Dr. Porschéval, aki elmondta nekem, hogy vállalata – hozzánk hasonlóan – azért vesz részt a motorsportban, mert ez elősegíti sorozatgyártású autóik fejlődését. A nagy múltú Porsche már rendkívül régóta gyárt autókat, amiért hatalmas tiszteletet érdemel. Szomorú és csalódott vagyok, amiért jövőre nem tudjuk összemérni technológiáinkat, és vállalataink nem küzdhetnek meg egymással ugyanazon a csatatéren. Ám a harc még nem ért véget. Idén hátra van még öt futam, és mi minden erőnkkel azon leszünk, hogy nyerjünk ezeken a versenyeken. Mutassunk hát a szurkolóknak egy olyan látványos küzdelmet, amire mindig emlékezni fognak! Tiszta szívemből hálás vagyok a Porschénak – köszönetet viszont majd akkor mondok, ha a versenyszezon véget ért. Kíváncsian várom, melyikünk gratulál majd akkor a másiknak. Tehát várjuk a percet, amikor folytatódhat a küzdelem! Mindenkinek a Porschénál: találkozunk a versenypályán!” – Akio Toyoda.

A 8. rajtszámú Toyota hibrid versenygép pilótái egyébiránt jelenleg 30 pont hátránnyal állnak az egyéni bajnokság jelenlegi vezetői mögött, míg a gyártók versenyében a japán márka a negyedik helyen áll, 39,5 ponttal a Porsche mögött. Az idei verseny tehát még koránt sincs lefutva, és izgalmas percek várnak még a versenyzőkre és nézőkre egyaránt. A csapatok most Észak-Amerikába utaznak, hogy szeptember 3-án Mexikóban, szeptember 16-án pedig Austinban álljanak rajthoz, mielőtt kezdetét veszi a 2017-es évad ázsiai szakasza a három utolsó futammal.

És hogy mit érdemes tudni a Toyota és a Hosszútávú Világbajnokság közös történetéről?

A Toyota először 1983-ban indult a FIA Hosszútávú Világbajnokságán (World Endurance Championship), s ezt követően hosszú időn át rész vett a sorozat versenyein. 1985 óta (a 2016-os évet is beleértve) a Toyota autói összesen 18 alkalommal álltak rajthoz a Le Mans-i viadalon, és ötször végeztek második helyen a versenysorozatban (1992, 1994, 1999 és 2013 és 2016). 2012-ben a világ vezető, leginnovatívabbnak tartott autógyártója visszatért a hosszú távú versenyek világába, méghozzá úgy, hogy a hibrid hajtásláncokat a Toyota Higashi-Fuji Műszaki Központ fejlesztette, a futómű és a karosszéria pedig a Toyota Motorsport GmbH munkája volt. A multinacionális vállalat központja a németországi Köln, ahol a Toyota számos motorsport- és hibrid-szakértője dolgozik; ők egyébként az itt szerzett tapasztalatukat a közúti autók tervezésénél is hatékonyan hasznosítják. 2012 óta a TOYOTA 11 pole pozíciót és 13 futamgyőzelmet szerzett, és versenyzői összesen 34 alkalommal állhattak fel a dobogóra. 2014-ben a csapat a TS040 HYBRID géppel megnyerte az egyéni és a csapatszintű bajnokságot is, egy évvel később pedig a TOYOTA az első Le Mans-i futamának 30. évfordulóját ünnepelte. A TOYOTA Motorsport GmbH a WEC projektben játszott szerepe mellett egyéb tevékenységeket is végez: többek közt a cég biztosítja az erőforrásokat a TOYOTA 2017-es visszatéréséhez a Rally Világbajnokságra, emellett pedig külső megrendelők számára is rendelkezésre bocsátja magas színvonalú mérnöki szolgáltatásait. 

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek, Technikai sportok Tags:Akio Toyoda, autósport, Hosszútávú Világbajnokság, Le Mans, Porsche, sport, technikai sport, Toyota, WEC

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Halálos baleset történt a 4-es főúton is
Next Post: A Hungaroringen is jól érzékelhető, hogy új tulajdonos irányítja az F1-et

Kapcsolódó cikkek

  • A Nissan a Juke 10 éves sikerét ünnepli Bemutató
  • Limitált szériás változatokkal emlékezik meg Forma-1-es győzelmeiről a Maserati Hírek
  • CUPRA Ateca Special Edition Hírek
  • Hallgass ránk! Hírek
  • A világ legfenntarthatóbb audiotechnológiája Hírek
  • A Hot Wheels™ – Monster Trucks kiegészítő a Hot Wheels Unleashed™ számára már elérhető Bemutató

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Folytatja a raphadjáratot PRIBELSZKI Alee-val közösen
  • Élethű, színekben gazdag és tiszta
  • Sáv pontosságú navigációval és valósághű 3D térképekkel bővült a Petal Térkép
  • Főként befektetési céllal vásárolnak ingatlanokat a fővárosi második kerületben
  • Stílusos technológia – avagy mitől lesz divatos az okoseszközünk?
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Van képünk hozzá (23.03.21.) – Bronco
  • Neves társaságba került Alonso a századik dobogós helyezésével
  • Van képünk hozzá (23.03.20.) – Can-Am Outlander
  • Alonso visszakapta harmadik helyét
  • Az érdeklődők virtuális Explorer tesztvezetésen is részt vehetnek
  • Online IQ-próbatesztet is kitölthetnek a szellemi kalandra vágyók
  • Jeep Wrangler IIHS törésteszt
  • Tesztelj chat-et!
  • A Tesla Model Y jól teljeített az IIHS törésteszten
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Speciális célú élelmiszer- és tápszerösszetevőket fejleszt támogatással a Sole-Mizo vezette konzorcium
  • Teljes kiőrlésű lisztet hívott vissza a forgalmazó
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • Röviden a Nissan Townstarról
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató
  • A Jet Power Hungary az AMTS-en emlékezik Ken Blockra, a Can-Am márkanagykövetére Ctrl+C - Ctrl+V

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT