Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

A Toyota elsőként 100 g/km alatt

Posted on 2019.03.05.2023.03.07. By Iroda Távirati

Károsanyag-kibocsátási mérföldkőhöz érkezett az európai autópiac: idén először fordult elő, hogy 100 g/km alá süllyedt egy autógyártó súlyozott átlagos CO2-kibocsátása.

Amint a dízelek folyamatosan és mind erőteljesebben szorulnak ki Európa meghatározó piacairól, úgy válik egyre nehezebbé az autógyártóknak teljesíteni a rájuk kirótt széndioxid-kibocsátási normákat. Egyre kevésbé fenyeget tehát bennünket a dízelek hagyományos réme, a jelentős nitrogén-oxid- és koromrészecske-emisszió, ugyanakkor a fejlemények azt is egyértelművé tették, hogy pusztán belső égésű motorokkal nem teljesíthetők az európai CO2-kibocsátási előírások.

Ez az elsődleges konklúziója annak a jelentésnek, amelyet a JATO Dynamics tett közzé az Európában 2018 során eladott új gépkocsik súlyozott károsanyag-kibocsátásáról. 2017 után ugyanis tavaly is emelkedett az újautópiac átlagos CO2-emissziója, méghozzá riasztó mértékben: a 2018-ban regisztrált 120,5 g/km meghaladja a 2015-ös értéket.

A 23 vizsgált európai országból mindössze háromban (Norvégiában, Hollandiában és Finnországban) nem emelkedett a széndioxid-kibocsátás. Magyarország kifejezetten rosszul teljesít ebből a szempontból (125,9 g/km, +1,7%), és az áldatlan állapotokon csak a hazai vásárlókat és döntéshozókat egyaránt felölelő, átfogó szemléletváltással lehet javítani.

A romló emissziós statisztikának egy másik fontos oka is van: a szabadidőjárművek népszerűségének megállíthatatlan növekedése (csak tavaly 16 új típussal bővült a piac) miatt mind a dízel-, mind a benzin üzemű járművek körében emelkedett az átlagos széndioxid-emisszió. A sportautók, a luxusautók és a kisbuszok mögött a szabadidőjárművek bocsátják ki a legtöbb szén-dioxidot. A teljes piaci átlagot tekintve, míg 2017-ben a dízelek átlagosan 117,9 gramm CO2-t bocsátottak ki kilométerenként, tavaly ez az érték 122,3 g/km volt; a benzineseknél ugyanez a viszony 123,4, illetve 125,5 g/km.

A megoldást tehát a hibridek jelentik – azaz a Toyota, hiszen az európai öntöltő hibrid eladások (606 210 db[1]) közel háromnegyedét (435 119 db[2]) adják a márka típusai. Hogy a crossovereknek nem kell feltétlenül környezetpusztítónak lenniük, jól példázza a Toyota C-HR és RAV4 modellek példája: a Toyota szabadidőjárműveinek eladásaiból 87, illetve 60 százalékkal részesednek a hibrid kivitelek; a márka tavaly összesen 192 422 darab hibrid crossovert értékesített Európában. Tavaly 45 százalékos volt a technológia részesedése a Toyota európai eladásaiból – Nyugat-Európában ez az arány elérte az 58%-ot –, nem csoda, hogy a márka egyike volt annak a mindössze öt gyártónak, aki 2018 során javítani tudta súlyozott átlagos CO2-kibocsátását. Ez, valamint a tény, hogy a Toyota Európában elsőként tudta 100 g/km alá szorítani flottaátlagát, kedvező képet fest a jövőre nézve: jelenleg úgy tűnik, a Toyota a legesélyesebb arra, hogy sikerrel teljesítse a 2030-ra előjegyzett, minden eddiginél szigorúbb károsanyag-kibocsátási határértékeket.

Fotók: Toyota

Táblázat: JATO Dynamics


[1] https://www.best-selling-cars.com/electric/latest-europe-electric-and-plug-in-hybrid-car-sales-per-eu-and-efta-country/

[2] https://newsroom.toyota.eu/toyota-motor-europe-approaching-half-a-million-sales-of–self-charging-hybrid-electric-vehicles-in-2018/

Hírek

Bejegyzés navigáció

Previous Post: A Balaton Sound utáni héten érkezik az Air Race Zamárdiba
Next Post: Herczigék hét Eb-futamon állnak rajthoz a Polo GTI R5-össel

Kapcsolódó cikkek

  • A 2023-as Honda PCX125 erőforrása Bemutató
  • Michelisz nyerte a fő futamot Argentínában Ctrl+C - Ctrl+V
  • Lenyűgöző technológiákkal hódíthat az új Toyota Prius Hírek
  • A Toyota Yaris a XXI. század legmegbízhatóbb autója Ctrl+C - Ctrl+V
  • Részmunkaidős metróvezetőkkel erősít a bécsi közlekedési vállalat Ctrl+C - Ctrl+V
  • A Brisgestone segítségével több mint fél tonna élelmiszeradományt kaptak a tatabányai családok Ctrl+C - Ctrl+V

Keresés

2023. május
hKscpsv
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
« ápr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Nagyot esett a 100 legnagyobb vállalat piaci tőkeértéke
  • Az ideális nászajándék nyomában
  • Már Magyarországon is kapható a HUAWEI P60 Pro
  • Felesleges már árzuhanásra várni
  • A TP Vision és az FC Barcelona több évre szóló megállapodást kötött
  • Van képünk hozzá (23.05.30.) –  BMW R 18 Roctane
  • Az Aston Martin Aramco Cognizant Formula One® csapatáról
  • Van képünk hozzá (23.05.29.) –  Ssangyong Rexton
  • A Honda részvétele az F1-es versenyeken
  • Verstappen behúzta a Monacói Nagydíjat
  • Az interaktív vizsga számítógépen végezhető teszt jellegű feladatsorokat jelent
  • Új szuperbaktérium-ölő antibiotikumot fedeztek fel tesztelés közben
  • Elon Musk cége elkezdheti az agyimplantátumok tesztelését embereken
  • Új új biológiai fegyverek tesztelése volt a cél
  • Mikrozöld termelőket ellenőriztek a Szupermenta tesztprogramban
  • Minden harmadik fogyasztó rendszeresen iszik koffeinmentes kávét egy elemzés szerint
  • Átadták az Év Pálinkás Bonbonja verseny díjait a Gyulai Pálinkafesztiválon
  • Eljárás indult nagy élelmiszerláncok ellen, mert országszerte rögzíthették egyes üdítőitalok árait
  • Újranyitott a Sáfránkert Vendéglő
  • Új, családias SPAR-üzlet nyílt Budapesten, a Fehérvári úton
  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ
  • Anita és Sanyi a Mazda CX-5-öt is kihagyta…
  • Anita és Sanyi a Mazda 6-os jubileumi kiadásával is megismerkedett
  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • E-Tech Renault Arkana
  • Elsőként a Mazda CX-5-ben
  • Mazda 6 20 TH Anniversary
  • Az Icons motorkollekció új tagja visszavisz a 60-évekbe Bemutató
  • 100 éves sikertörténetét ünnepli a BMW Motorrad Ctrl+C - Ctrl+V
  • A HD bemutatja a Fast Johnnie kollekciót Bemutató
  • Az új BMW R 18 Roctane Bemutató
  • Honda EM1 e képgaléria Bemutató
  • A BMW Motorrad bemutatja az új R 12 nineT modellt Bemutató
  • Honda EM1 e műszaki adatok Bemutató
  • A Honda EM1 e váza és futóműve Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT