A Toyota és partnerei újabb jelentős lépést tettek az emissziómentes áruszállításért

A Toyota, a Kenworth, a Los Angeles-i teherkikötő, valamint a kaliforniai légminőség bizottság (California Air Resources Board, CARB) hatalmas lépést tett az emissziómentes áruszállítás jövője felé, amikor a sajtó képviselői, kormánytisztviselők, valamint iparági és közösségi vezetők jelenlétében leleplezték a Toyota és a Kenworth által közösen kifejlesztett, üzemanyagcellás nehéz teherjármű első példányát. A zéró és csaknem zéró károsanyag-kibocsátású áruszállítási infrastruktúra projektben érdekelt felek ismertették ‘parttól partig’ projektjüket, és ennek keretében leleplezték üzemanyagcellás nehéz teherjárművüket.

A Los Angeles-i és Long Beach-i teherkikötők Észak-Amerika legnagyobb konténer-kereskedelmi központjai, ahol jelenleg több mint 16 ezer teherjármű teljesít szolgálatot – ez a szám a várakozások szerint 2030-ra eléri a 32 ezret. Az Egyesült Államok kikötőiben jelenleg több mint 43 ezer rövid távú árumozgató teherjármű áll szolgálatban. Az új generációs, zéró károsanyag-kibocsátású teherjármű a Toyota két első Project Portal kísérleti nyerges vontatójának továbbfejlesztett változata. Teljesítményét, helykihasználását és alkalmasságát tekintve egyaránt felülmúlja azokat, becsült hatótávolsága meghaladja a 480 kilométert – ez a rövid távú teherszállítási feladatokra használt járművek átlagos napi futásteljesítményének kétszerese. A Toyota és a Kenworth összesen tíz ilyen nyerges vontatót állít majd üzembe a zéró és csaknem zéró károsanyag-kibocsátású áruszállítási infrastruktúra (Zero and Near-Zero Emissions Freight Facilities, ZANZEFF) projekt keretében, amelyek a Los Angeles-i és Long Beach-i teherkikötőkbe beérkező árukat fogják kiszállítani a Los Angeles-i medencén belül. A Toyota zéró emissziós, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás teherautói az alábbi linken tekinthetőek meg munka közben: https://www.youtube.com/watch?v=orMhBMRCb_E

„A Toyota meggyőződése szerint az üzemanyagcellás elektromos technológia jelenti a hajtásláncok jövőjét: olyan tiszta üzemű, méretezhető platformról van szó, amely a legkülönfélébb mobilitási szükségletekre kínál teljesen emissziómentes megoldást.” – árulja el Bob Carter, a Toyota autóipari tevékenységeiért felelős alelnöke. „A ZANZEFF együttműködés és az innovatív ‘parttól partig’ projekt lehetővé teszi számunkra, hogy előmozdítsuk a nehéz teherjármű üzemanyagcellás technológia piaci bevezetését.”

A CARB 41 millió