A Toyota Gazoo Racing készen áll
A TOYOTA GAZOO Racing a hét végén azzal zárja a rekorddöntő 2018-2019-as FIA Hosszútávú Világbajnoki (WEC) idényt, hogy az év legnagyobb kihívását jelentő futamon igyekszik megvédeni Le Mans-i koronáját. A csapat a 2018-2019-es WEC idény második versenyén aratott történelmi diadalát követően, idáig hét futamból hat győzelemmel dominálta a versenysorozatot. A TOYOTA GAZOO Racing úgy várja a 87. alkalommal sorra kerülő 24 órás Le Mans-i futamot, hogy már biztos lehet a világbajnoki címben, mind a pilóták, mind pedig a csapatok mezőnyében.
A La Sarthe pályán a győzelemért folyó csata mellett eldől majd az is, hogy ki szerzi meg a pilóták világbajnoki címét: a tavalyi győztesek – a 8-as rajtszámú TS050 HYBRID-del induló, és 31 pontos előnnyel vezető Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima és Fernando Alonso – vagy Mike Conway, Kamui Kobayashi és José María López a 7-es rajtszámú autóval. Ők akár 39 pontot is szerezhetnek még a hétvégén. A TOYOTA számára a 2019-es Le Mans lesz a 21. alkalom, amikor rajthoz áll a hosszútávú versenynaptár legjelentősebb futamán, illetve az első, amikor a tavalyi győzelmet követően már bajnokként állhat rajthoz a Sébastien, Kazuki és Fernando nevével fémjelzett csapat, a pole pozícióból rajtoló autójával. Le Mans egyaránt páratlan kihívást jelent a pilóták és a csapatok számára. Mindennek tökéletes összhangban kell működnie, hogy legyőzzék az egyedülálló pálya nehézségeit: a változékony időjárási körülményeket, a kimerültséget és a 13.626 méteres pályán száguldó, 62 autó versenyéből, 24 óra alatt adódó összes, előre nem látható problémát.
A TOYOTA 2012 óta indul a Le Mans-i futamon egy hibrid hajtású LMP1 prototípussal, illetve a legújabb autójával, a TS050 HYBRID-del, ami az első és hátsó tengelyeken elhelyezett elektromotor/generátoroknak köszönhetően négykerék-hajtású. A fékenergia visszatáplálása és nagy kapacitású akkumulátorban történő tárolása révén a TS050 HYBRID 1000 LE maximális teljesítmény leadására képes. Mivel a 2019-es Le Mans ugyanannak az idénynek a része, mint a 2018-as futam, nincs lehetőség jelentősebb módosításokra az alacsony leszorító erejű TS050 HYBRID specifikációkhoz képest, de a csapat a győzelem óta folyamatosan tovább dolgozik a beállítások és stratégiák finomhangolásán. A június 2-án, vasárnap tartott hivatalos tesztnapon magasabb fokozatra váltott a felkészülés. A két TS050 HYBRID diktálta a tempót. A legjobb köridőt Sébastien érte el 8-as rajtszámú autójával – ami az előírt súly 10 kilós növekedése miatt valamivel gyengébb volt, mint a tavalyi. A Le Mans-i versenyhét egyaránt megtestesíti a hosszútávú versenyzés szellemét és az abban rejlő kihívásokat, azaz összesen közel 35 órányi vezetést, ami a június 12-én, szerdán délután négykor egy négyórás szabadedzéssel kezdődik, illetve az este tízkor rajtoló kétórás időmérővel folytatódik. Csütörtökön két, egyenként kétórás időmérő következik este hétkor, illetve tízkor. A rajtpozíciókat a három időmérő során elért legjobb köridők határozzák meg. A pilóták pénteken Le Mans-ban sorra kerülő felvonulása lehetőséget ad majd a rajongóknak, hogy találkozzanak kedvenceikkel a hétvége előtt, ami a reggel kilenckor kezdődő, háromnegyed órás bemelegítéssel indul. Maga a futam szombaton délután háromkor rajtol, és vasárnap ugyanebben az időpontban ér véget.
Hisatake Murata, a csapat elnöke
„Ez a hét azért fontos, mert nem csupán egy hosszú, sikeres idény utolsó futama vár ránk, hanem egyben az év fénypontja is. Az év során elvégzett munkának ugyanis Le Mans áll a középpontjában, és nagyon keményen dolgoztunk azon, hogy felkészítsük autóinkat erre a futamra. Semmit sem veszünk biztosra Le Mans-ban, hisz ez messze a legnagyobb kihívást jelentő esemény a versenynaptárban. A pálya különleges, a hosszú verseny kimerítő, az időjárás is okozhat gondot, és természetesen riválisainkat sem vehetjük félvállról. Le Mans mindenki számára igazi kihívás. Nagyon jó a csapatszellem, felkészültünk, úgyhogy úgy gondolom, készen állunk a címvédésre, és arra, hogy izgalmas, érzelemdús szereplést nyújtsunk a szurkolóinknak.”
Mike Conway (7-es rajtszámú TS050 HYBRID)
„Le Mans azért különleges futam, mert az itteni győzelem az első számú célkitűzés számunkra, és ez az, amire a TS050 HYBRID-et tervezték. Ezen a pályán valóban megtapasztalhatjuk az autónk gyorsaságát. Valahányszor csak beülök az autóba, számolom a következő Le Mans-ig hátralévő napokat, állandóan ez jár az eszünkben. Hatalmas és izgalmas verseny lesz, ami évente csak egyszer adatik meg. Imádom az itteni hangulatot, már alig várom, hogy idén is rajthoz álljunk. Emellett ez az idény utolsó futama, ezért szépen akarjuk befejezni.”
Kamui Kobayashi (7-es rajtszámú TS050 HYBRID)
„Amikor megérkezünk Le Mans-ba, mindannyian érezzük, hogy ez különleges alkalom. Sok évet eltöltöttem már autóversenyzéssel, de mindig fantasztikus érzés ezen a pályán vezetni. Le Mans csak évente egyszer van, ezért pályafutásunk alatt nincs sok alkalmunk itt győzni. Az utóbbi három évben már megvolt a megfelelő autónk ehhez, de még mindig álmodozom egy itteni győzelemről. Mindent megteszünk azért, hogy ez a mi évünk legyen.”
José María López (7-es rajtszámú TS050 HYBRID)
„Egész évben Le Mans-ról álmodunk, és ezért a versenyért dolgozunk. Azért akarja mindenki megnyerni Le Mans-t, mert annyira nagy kihívást jelent, és mert komoly történelme van. A csapatban mindenki számára rendkívüli élményt jelent. Világszerte sok szép pályán versenyzünk, de semmi sem hasonlítható Le Mans-hoz. Ez az egyetlen pálya, ahol maradéktalanul előjön a TS050 HYBRID teljes ereje. Fantasztikus élmény ezt az autót itt vezetni.”
Sébastien Buemi (8-as rajtszámú TS050 HYBRID)
„A tavalyi Le Mans-i diadal azért jelentett sokat, mert a Toyotával együtt már olyan régóta dolgoztunk érte. Hihetetlen érzés és teljesítmény volt végül megnyerni a versenyt. Most a pilóták bajnokságára is koncentrálunk, mert nagyszerű lenne ismét megszerezni ezt a címet is. Csapattársainkkal együtt dolgozunk rajta, és gondoskodunk arról, hogy ne kövessünk el semmilyen hibát. Úgy érzem, jó lendületben vagyunk, idáig jól csináltunk mindent, szóval így kell folytatnunk tovább.”
Kazuki Nakajima (8-as rajtszámú TS050 HYBRID)
„Azért nehéz a 24 órás verseny, mert önmagában az is nagy kihívás, hogy beérjünk a célba, győzni pedig tényleg hab a tortán. Ettől ilyen különleges ez a futam, és ezért állunk mindig rajthoz Le Mans-ban. A tavalyi győzelem természetesen pályafutásom egyik legfontosabb eredménye, és még ennél is fontosabb a TOYOTA számára, hiszen 30 éve dolgoztak a győzelemért. Most ismét minden erőnkre és erőfeszítésünkre szükségünk lesz a győzelemhez, de a csapat összes tagjához hasonlóan nagyon motiváltnak érzem magam.”
Fernando Alonso (8-as rajtszámú TS050 HYBRID)
„Le Mans a versenynaptár legnehezebb futama. A tavalyi győzelem sokat jelentett nekem, igazi valóra vált álom volt, hogy első próbálkozásra sikerült győzni. Különleges nap és varázslatos pillanat volt. Az eredményhirdetéskor – amikor annyi munka után látom az egész célegyenest és bokszutcát tele emberekkel – nagyon büszke vagyok a csapatomra. Szerencsére idén nem terhelő a tudat, hogy meg kell szerezni az első győzelmet, így remélem, kicsit jobban tudjuk majd élvezni a futamot, de keményen dolgozunk majd, és egyértelműen nagyon nehéz dolgunk lesz.”