A TOYOTA GAZOO Racing sorozatban hatodik címvédésre készül a Hosszútávú Világbajnokságon

A Toyota motorsport aranykorát elhozó TOYOTA GAZOO Racing küldetése, hogy a versenypályákon, a legkeményebb körülmények között tesztelje az autógyártó legújabb fejlesztéseit, az így próbára tett technológiák pedig idővel a sorozatgyártott autókba is bekerülhetnek.

A sorozatban hatszoros címvédő versenyistálló a február 28-án, pénteken, Katarban kezdődő 2025-ös FIA Hosszútávú Világbajnokságon ismét két GR010 HYBRID versenyautóval száll majd harca a bajnoki címért.

A világbajnok pilótákból álló legénység a mérnökökkel, szerelőkkel és a csapattársakkal való szoros együttműködéssel és kiváló képességeikkel fogja a csapatot előrevinni, követve a TOYOTA GAZOO Racing azon célját, hogy az autósporton keresztül fejlessze az embereket és a technológiát.

Mike Conway, Kamui Kobayashi és Nyck de Vries második éve versenyeznek együtt a 7-es rajtszámú GR010 HYBRID versenyautóval, míg Sébastien Buemi, Brendon Hartley és Ryo Hirakawa negyedik alkalommal egyesítik erőiket, és harmadik közös versenyzői címüket célozzák meg.

A nyolcadik gyártói és hetedik egyéni világbajnoki cím mellett a hatodik Le Mans-i diadal a cél

Négy kontinensen, nyolc versenyen – köztük a júniusi 93. Le Mans 24 órás versenyen –, nyolc gyártó indul a 18 autót számláló Hypercar osztályban, köztük az Alpine, az újonc Aston Martin, a BMW, a Cadillac, a Ferrari, a Peugeot és a Porsche. A GR010 HYBRID-del a TOYOTA GAZOO Racing a nyolcadik gyártói világbajnoki címért és a hetedik egyéni elsőségért, valamint a hatodik Le Mans-i győzelemért száll harcba. A GR010 HYBRID új utat nyitott a hosszútávú versenyzésben, amikor 2021-ben bemutatták, mint a WEC első Hypercar modelljét. Azóta különböző módosításokon ment keresztül a megbízhatóság és a kezelhetőség javítása érdekében, amelyek a csapat és a pilóták know-how-jával kombinálva fenntartották a rekordokat döntögető bajnoki sikersorozatot.

A 2025-ös évre a jól bevált GR010 HYBRID csomag nem kapott jelentős változtatásokat, így már bizonyított versenyzőként az ötödik versenyszezonjába lép. Az egyetlen látható változás a 2025-ös specifikációjú autóban az oldalsó részeken elhelyezett új, kötelező LED-panelek, amelyek jelzik a pozíciót és a boxkiállás idejét, hogy fokozzák a rajongók élményét a pályán és otthon a képernyők előtt.

Katar az első célállomás a 2025-ös versenynaptárban, ahol a WEC hagyományos kétnapos Prologue előszezoni tesztje és a 10 órás, 1812 km-es katari verseny kerül megrendezésre. A tavalyi nyitóversenyen Nyck a második helyet szerezte meg a rajtrácson, de a kihívásokkal teli versenyen erős csapatmunkára volt szükség, hogy értékes pontokat szerezzenek az ötödik és nyolcadik helyezéssel. Az akció az 5,418 km-es Lusail International Circuit pályán február 21-én, pénteken és 22-én, szombaton egy-egy hétórás teszteléssel kezdődik. Február 26-án, szerdán két 90 perces szabadedzéssel veszi kezdetét a versenyhétvége, amelyből az egyik napnyugta után ér véget. A rajtrácsot a csütörtöki kvalifikáción és a Hyperpole-on (17:40 helyi idő szerint, 15:40 CET) határozzák meg, míg a verseny február 28-án, pénteken 14 órakor (CET szerint délben) kezdődik.

Kamui Kobayashi (csapatfőnök és a 7-es autó pilótája)

Gyártóként hat egymást követő világbajnoki címet nyertünk, így a kihívás természetesen az, hogy a hetediket is megszerezzük. Tavaly lemaradtunk az egyéni címről, így idén az a célunk, hogy mindkettőt megnyerjük, de ez nehéz lesz. Amellett, hogy az Aston Martin új belépő, a már szereplő gyártók is erősebben és több tapasztalattal térnek vissza, így arra számítok, hogy minden eddiginél nagyobb lesz a verseny. Nincsenek előnyeink, és kihívást kell majd jelentenünk magunknak, hogy minden téren jobbak legyünk, hogy az élen maradhassunk. Minden egyes versenyen többet kell kihoznunk az autónk beállításaiból, még nagyobb csapatszellemet kell mutatnunk, és minden pozícióért meg kell küzdenünk. Nagyszerű támogatást kapunk a Toyota család többi tagjától és a partnereinktől: minden évben úgy érzem, hogy egyre közelebb kerülünk egymáshoz és egyre erősebbek leszünk. Az idei szezonban még erősebb GR010 HYBRID-et szeretnénk készíteni, és ez hozzájárul ahhoz, hogy az autósporton keresztül egyre jobb autókat gyártsunk.”

Mike Conway (a 7-es autó pilótája)

Egy új szezon mindig izgalmas, és mindig fel vagyok dobva, hogy frissen kezdjük az új évet, és várom, hogy mit érhetünk el együtt csapatként. Világos céljaink vannak erre a szezonra, és minden területen keményen dolgozunk, hogy elérjük őket. A tavalyi szezon elég jól sikerült, de még mindig tudunk fejlődni, és Katarban kezdődően erre koncentrálunk. Az elmúlt évben remek versenyeket láthattunk a Hypercarban, és úgy tűnik, most még izgalmasabb lesz, különösen, hogy egy új gyártó is csatlakozott a mezőnyhöz. Alig várom, hogy elkezdjük, és Katarban elindítsuk az új szezont.”

Nyck de Vries (a 7-es autó pilótája)

Izgalmas az új szezon kezdete, és már alig várom az új évet, amely új lehetőségeket tartogat számomra. Az első szezonom a TOYOTA GAZOO Racing versenyzőjeként nagyon élvezetes és sikeres volt. Voltak magasságok és mélypontok, sokféle érzelem, és csak néhány célunkat nem sikerült teljesíteni. Ambiciózusak vagyunk, és szeretnénk mindent megnyerni, de nem sikerült megnyernünk Le Mans-t vagy az egyéni bajnokságot, így csapatként nagyon motiváltak vagyunk, és izgatottak az új lehetőség miatt. Ugyanakkor a verseny erős, így biztosnak kell lennünk abban, hogy a legjobb teljesítményünket nyújtjuk a küzdelemben.”

Sébastien Buemi (a 8-as autó pilótája)

Egy új szezont elkezdeni nagyon érdekes és izgalmas. Tavaly megnyertük a gyártók világbajnokságát, és egyértelműen erre akarunk építeni, hogy még többet érjünk el. Csapatként együtt dolgoztunk, hogy elemezzük mindazt, ami rosszul sikerült, és számos területen javítsunk, hogy erősebben térhessünk vissza, mint valaha. Tavaly Katar nem tartozott a legerősebb versenyeink közé, ezért mindenképpen jobban akarunk teljesíteni. Már a szezon elejétől kezdve meg akarjuk mutatni, hogy az élen harcolunk.”

Brendon Hartley (a 8-as autó pilótája)

Izgalmas időszak ez, és már egy ideje várom a szezon kezdetét. Katarba érkezve van néhány ismeretlen, mert a versenytársaink hozzánk hasonlóan keményen dolgoztak a télen, és egy új gyártóval kell megküzdenünk. A kezdetektől fogva versenyképesek akarunk lenni, és ez azt jelenti, hogy Katarban erősebb teljesítményt kell nyújtanunk, mint tavaly, amikor nem ott voltunk, ahol szerettünk volna. Készen állunk az előttünk álló kihívásokra, és tiszteljük a versenytársakat, de mindent beleadunk ebben a szezonban, hogy az élre kerüljünk.”

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!