A Toyota Hilux Travo védjegye utal a következő generációs modellre

  • A Toyota benyújtotta a Hilux Travo védjegyet Thaiföld Szellemi Tulajdoni Minisztériumához.
  • A Travo utótagot valószínűleg a márka közelgő következő generációs kisteherautójára fogják használni.
  • Az átalakított modell várhatóan valamikor, 2025-ben debütál globálisan.

Észak-Amerikán kívüli piacokon, a Toyota Hilux megerősítette magát az egyik legnépszerűbb választásként a pickup szegmensben. Évtizedek óta hírnevet szerzett a robusztus megbízhatóság és sokoldalúság miatt. Még az ikonoknak is frissítésre van szükségük, és a jelenlegi Hilux generáció kezdi megmutatni korát. A Toyota legutóbbi “Hilux Travo ” védjegye azt sugallja, hogy ennek a közepes méretű teherautónak a következő generációja hamarosan a láthatáron lehet.

A Hilux Travo védjegyet 2024. december 23-án nyújtották be Thaiföld Szellemi Tulajdoni Tanszék (DIP). Ez természetesen felvette a helyi média spekulációját, miszerint a “Travo ” név utótagként szolgál a régió kilencedik generációs modelljéhez, követve a nyolcadik generációs Hilux Revo és a hetedik generáció példáját. Hilux Vigo. A legtöbb más piacon azonban a teherautót egyszerűen utónévvel, a Hilux-nal ismerték. Nincs extra izgalom, csak a teherautó-emberek ismerik és bíznak benne.

Új generáció a művekben

Toyota szorosan megfigyelték a következő generációs Hilux debütálását, de minden jel arra utal, hogy már 2025-ben érkezik. Alatta az új modell várhatóan a kipróbált és valódi létrakeret-platform frissített verzióján halad. Ami a megjelenést illeti, számíthat egy teljes külső újratervezésre, amely (remélhetőleg) felgyorsítja a modern riválisait, valamint egy felújított belső teret, amely továbbfejlesztett anyagokat, frissített technológiát és az általános minőség fokozását eredményezi.

Ami a hajtóműveket illeti, valószínű, hogy az új Hilux ragaszkodik a kimenő modellben már elérhető enyhe hibrid 2,8 literes négyhengeres dízelolajhoz, a nem elektromos benzin és dízel opciók mellett. Ezenkívül a Toyota prototípusokat mutatott be teljesen elektromos és hidrogén üzemanyagcellás hajtóművekkel, és hivatalosan megerősítette, hogy a Hilux EV 2025 végéig Thaiföldön fog gyártani, valószínűleg a következő generációs modell alapján.

A jelenlegi Hilux generáció 2015 óta van velünk, 2017-ben, 2020-ban és 2024-ben is releváns marad a frissítések sorozatán keresztül. A legújabb frissítés hozzáadott egy újratervezett orrot faragott lökhárítóval és modern ráccsal, de a karosszéria többi része és a belső terek nem tudják elrejteni életkorukat –, különösen az újabb riválisokkal összehasonlítva.

A versenytársakról beszélve, a Hilux néhány súlyos nehézsúlyú ellen áll. A Ford Ranger, amely 2021-ben debütált, 2025-ben várhatóan félciklusú frissítést kap, friss és rendkívül versenyképes. Egyéb regionális riválisok között szerepel a Mitsubishi L200 / Triton, az Isuzu D-Max, a Mazda BT-50, a VW Amarok, az újonnan bemutatott Kia Tasman, valamint a kínai versenyzők egyre növekvő serege, mint például a GWM Cannon Ute és a BYD Shark. Nyilvánvaló, hogy a Toyota-nak el kell hoznia A-játékát a következő Hilux-tal, ha meg akarja tartani a helyét a tetején.

Carscoops

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!