A Toyota kettős sikere Le Mans-ban

.Shigeki Tomoyama, a GAZOO Racing elnöke

Szeretnék őszintén köszönetet mondani minden szurkolónknak, támogatónknak és csapattagunknak, akik közösen küzdöttek. Le Mans megnyeréséhez nem elég önmagában egy gyors autó. Kitartónak is kell lennie, ahogy a csapatnak is. Szerettünk volna tovább javítani a tavalyi diadalon, és folyamatosan dolgoztunk a fejlődés érdekében. Úgy hiszem, mindez látszik az idei győzelemből. Nagyon mély benyomást tett rám a díjátadó ünnepség, ahol rengeteg TOYOTA GAZOO Racing zászlót és két japán lobogót is láttunk. Nagyon boldog vagyok, hogy új lapot nyitottunk Le Mans történetében, ugyanakkor nem lehet felhőtlen a boldogságunk, ha a futam nagyobb részében élen haladó 7. autót érő csapásra gondolunk. A kisebb defekt mellé szenzorhiba társult, és ez nagy időveszteséget okozott. Érezzük, hogy van még mit javítani az autón és a csapat működésén is. A 2020-as Le Mans-ra, illetve a 2020 őszi hypercar géposztályra készülve a TOYOTA GAZOO Racing továbbra is teljes erővel, egyre javuló szellemben dolgozik majd. Nagyra értékeljük szurkolóink folyamatos támogatását.”


Hisatake Murata, a csapat elnöke

Furcsán érezzük magunkat, mert bár megszereztük második Le Mans-i győzelmünket, mindenki sajnálja Mike-ot, Kamuit és Josét, illetve a 7-es számú autó teljes legénységét, akik megérdemelték volna a győzelmet. Kiderítjük, pontosan mi okozta a problémát, hogy ez ne fordulhasson elő többet. Mindazonáltal büszke vagyok a szereplésünkre, és a futam során végig mutatott csapatszellemre, beleértve az utolsó óra nehéz pillanatait is. Gratulálok az új világbajnokoknak: Sébastiennek, Kazukinak és Fernandónak, illetve második Le Mans-i győzelmükhöz is. Drámai módon zárult ez a hihetetlen idény a TOYOTA GAZOO Racing számára, de alig várjuk, hogy jövőre megvédhessük bajnoki címeinket.”


Mike Conway (7. rajtszámú TS050 HYBRID)

Kemény, hogy így ért véget a verseny, hisz nagyon sokáig jól álltunk, a végén sajnos pechünk volt a defekttel. De ilyen Le Mans! A csapatban mindenki remek munkát végzett, különösen a szerelők. Hála nekik, egész nap az élen haladhattunk. Gratulálok a 8. rajtszámú autónak, nemcsak a mai naphoz, de a világbajnoki címhez is. Félelmetes ellenfélnek bizonyultak, de élvezetes volt a csata. Legközelebb igyekszünk még jobbak lenni.”

Kamui Kobayashi (7. rajtszámú TS050 HYBRID)

Kivételesen nehéz és egyben frusztráló dolog ez a verseny számomra. Négyszer próbáltam meg idáig, talán jövőre sikerül. A lényeg, hogy soha nem szabad feladni, tovább kell hajtani és megtenni mindent, amit tudunk. Idén igazán keményen hajtottam a győzelemért, és 23 órán keresztül jól is álltam, ezért nehéz beletörődni az eredménybe. Gratulálok a 8. rajtszámú autónak, és mindenkinek, aki teljesítette a távot. Nem könnyű célba érni egy 24 órás futamon, szóval mindenki ügyes volt, akinek sikerült.”


José María López (7. rajtszámú TS050 HYBRID)

Először is szeretnék gratulálni csapattársainknak a 8. rajtszámú autóban, akik a határainkig nyomtak minket a Le Mans-i címért és a világbajnokságért zajló küzdelemben. Le Mans története bizonyítja, hogy ez egy igen nehéz és kegyetlen futam. Sajnos, ezt mi is megtapasztaltuk ma. Ugyanakkor büszke vagyok csapattársaimra Mike-ra és Kamuira, akik remekül versenyeztek, és megígérhetjük, hogy még jobbak leszünk, mikor jövőre visszatérünk Le Mansba.”

Sébastien Buemi (8. rajtszámú TS050 HYBRID)

Nehéz futam volt ez számunkra, mert tudtuk, hogy még elveszíthetjük a világbajnoki címért folyó csatát. A futam elején igyekeztünk lépést tartani a 7. rajtszámú autóval, de már az ötödik kör után rájöttem, hogy nem fog menni. Javultunk ugyan a verseny közben, de el kell ismernem, hogy a hetes gyorsabb volt nálunk. Elégedett lettem volna a második hellyel, ezért fájdalmas volt látni, mi történt velük. Nagyon sajnálom őket, mert fantasztikus teljesítményt nyújtottak.”


Kazuki Nakajima (8. rajtszámú TS050 HYBRID)

Idén a szerencse és nem a teljesítmény döntött a Le Mans-i győzelemről. Kemény futam volt, nehéz elhinni, hogy mi történt a 7. rajtszámú autóval. 2016-ban hasonló dolog történt velünk is, ezért tudjuk, milyen érzés, és együtt érzünk csapattársainkkal. A győzelemnek köszönhetően, mi lettünk a világbajnokok is, amire nagyon büszkék vagyunk ezután a hosszú és nehéz idény után, amiben sokszoros csatánk volt a másik autónkkal.”


Fernando Alonso (8. rajtszámú TS050 HYBRID)

Fantasztikus, hogy másodszor győztünk itt, a Le Manson, de váratlanul jött ez a diadal. Nem voltunk elég gyorsak megnyerni ezt a versenyt a 7. rajtszámú autó ellen. A szerencse nagy szerepet játszott, de ez hozzátartozik az autóversenyzéshez. Együtt érzünk csapattársainkkal, akik valójában többek ennél, és a barátaink. Megérdemelték volna a győzelmet, de a sors nekünk kedvezett. Fő célunk a világbajnoki cím megszerzése volt, és nagyon büszkék vagyunk rá, hogy ez sikerült.”

24 órás Le Mans eredmények:
1. #8 TOYOTA GAZOO Racing 385 kör
2. #7 TOYOTA GAZOO Racing +16.972 mp
3. #11 SMP (Petrov/Aleshin/Vandoorne) +6 kör
4. #1 Rebellion (Jani/Lotterer/Senna) +9 kör
5. #3 Rebellion (Laurent/Berthon/Menezes) +15 kör
6. #36 Signatech Alpine (Lapierre/Negrao/Thiriet) +17 kör