A Toyota kínálja a legpraktikusabb PSA könnyű haszonjárműveket
Kemény a verseny a könnyű haszonjárművek európai piacán. Ha azonban a sokoldalúság, a használati érték, a könnyű kezelhetőség számít, semmi nem veri a Toyota Proace és Proace City párost.
A brit What Car? magazin idén első ízben nem csupán a személyautók, de a könnyű haszonjárművek között is megszavazta az év legkiválóbb ajánlatát. Az Év Haszonjárműve versenyen méretosztály szerint minősítik a kínálatot, méghozzá összetett szempontrendszer alapján.
A teherbírás, a raktér kapacitása fontos, ahogy az elérhető extra funkciók is. A papírforma azonban a mindennapokban kevés: a puszta számoknál többet nyom a latban, hogy a jármű mennyire képes alkalmazkodni a folyamatosan változó követelményekhez, mennyire támogatja vezetőjét a munkavégzésben, megoldásai valóban átgondoltak-e, vagy csak egy listán igyekeztek minél több opciót kipipálni a tervezők.
Ezért lett az év legpraktikusabb középkategóriás haszonjárműve a Toyota Proace. A modell kétféle tengelytávval (2,9 vagy 3,2 méter), háromféle karosszériahosszal (4,6, 4,9 és 5,3 méter) elérhető, így az ügyfelek kompromisszumok nélkül választhatják ki az igényeiknek leginkább megfelelő kapacitású, manőverezhetőségű modellt.
A győzelemhez természetesen ez is kellett, ahogy az is fontos, hogy a Toyota mérnökei mindenki másnál ötletesebben és célszerűbben egyesítették a fülke mögötti válaszfal integritásának biztonsági és törvényi követelményét az extra hosszú tárgyak alkalmankénti szállításának lehetőségével (a szélső utasülés ülőlapját felhajtva a padló síkjában nyithatunk tágas alagutat a deszkáknak, csővezetékeknek).
A What Car? szerkesztői szerint azonban a Toyota Proace ennél is többet tesz a hatékony, biztonságos áruszállításért. Ahogy fogalmaznak: „A praktikum nem ér véget a raktérben. A modern furgonok vezetői kényelemre vágynak, ergonomikusan elhelyezett, ösztönösen kezelhető kapcsolókkal és funkciókkal, a Proace pedig remekel ezen a téren. Ráadásul a vezetés biztonságát olyan, a kategóriában ritkaságszámba menő, intelligens funkciók fokozzák, mint a head-up kijelző, amely a legfontosabb menetadatokat a szélvédőre vetíti, így a vezetőnek egy másodpercre sem kell elvennie a tekintetét az útról, a forgalomról.”
Ezek a fejlett funkciók annak köszönhetők, hogy a Proace egy személygépkocsihoz is alkalmazott, modern padlólemezen nyugszik, amely így nemcsak technológiai tartalmában, de kényelmében, stabilitásában, zaj- és rezgéscsillapításában is a közvetlen versenytársak fölé emelkedik.
Hasonlóan sokoldalú és alkalmazkodóképes a Toyota Proace City, amely a What Car? szavazásán az év legpraktikusabb kis áruszállítójának megválasztott furgon lett. Bár kisebb, mint a Proace, a két modellcsalád műszaki alapjai megegyeznek, ami személyautós vezethetőséggel, kényelemmel és biztonsággal vértezi fel a Proace City-t – ne feledjük, hogy a fáradt, elcsigázott sofőr komoly baleseti forrásnak számít!
A Proace City is kétféle tengelytávval, az akár 3,8 köbméteres raktér kihasználhatóságát javító gyári csomagokkal és a kategória legnagyobb teljes belső hosszával (akár 344 cm) áll a felhasználók rendelkezésére.
A What Car? Év Haszonjárműve díjcsaládja nem keverendő össze a csak nevében hasonló, de külön kiadócsoporthoz tartozó What Van? szaklap haszonjármű-díjaival, amelyeket 2003 óta ítélnek oda.
Ami mégis összeköti a két díjat, az pont a Toyota Proace City, amelyet 2020-ban az Év legjobb haszonjárművének választottak meg a What Van? oldal szerkesztői is.
A nyers dimenziók és tömegadatok mellett itt is olyan speciális funkciókkal győzte meg a szakértőket a Toyota legkisebb haszonjárműve, mint a beépített terhelésmérő, amely jelez, ha elértük a jármű teljes terhelhetőségének 80, majd 100 százalékát, a furgon környezetét figyelő, színes panorámakamera, a head-up kijelző vagy az olyan, személyautókban sem magától értetődő funkciók, mint a jelzőtábla-felismerés vagy a manőverezésnél az oldalfal sérüléseit megakadályozó radaros rendszer.
FOTÓK: https://www.facebook.com/autoforum.hu/posts/3620836057969486
Fotók: Toyota