A Toyota megerősíti a Century GRMN SUV gyártását

  • Akio Toyoda azt tervezi, hogy a Toyota Century GRMN SUV prototípusát gyártásba kezdi.
  • A Toyota elnökének jelenleg az egyszeri tulajdonosa, és szélesebb közönség számára kívánja kínálni.
  • A prototípus szénszálas karosszériával és 22 colos kerekekkel rendelkezik, ami jobb teljesítményre utal.

A Toyota Century SUV tavalyi debütálása során az autógyártó egyediként egy melegebb GRMN-változatot mutatott be. A Toyota elnöke, Akio Toyoda megerősítette, hogy gyártásba kerül, és hozzátette, hogy Japánon kívül végül Kínában is kínálják majd.

A hírt Akio Toyoda és a kínai Century tulajdonosok találkozóján osztották meg. Ezen az eseményen, amely része a zászlóshajó SUV kínai piacon való bemutatásának, amely a „fiatal vezetőket” célozta meg, egy résztvevő megkérdezte, hogy a tervek között szerepel-e GRMN márkájú változat.

A Toyota elnöke így válaszolt: „Az általam birtokolt Century jelenleg az egyetlen GRMN. Ezt követően egy olyan GRMN-t szeretnék létrehozni, amelyen sok ember ülhet a világ minden tájáról.” Arra a kérdésre, hogy a Century GRMN bevezetésre kerül-e a kínai piacon, Toyoda megerősítette: „Tervezzük. Azonban hozzátette: “Várnunk kell egy kicsit.”

A Toyoda a GR emblémákkal ellátott Century SUV prototípusra utal, amelyet 2023 szeptemberében mutattak be. Ugyanezt a járművet a Morizo ​​Beloved Cars Collection részeként is kiállították a Tokiói Autószalonon 2024 januárjában.

A Century GRMN SUV prototípusa az újratervezett karosszériakészlettel tűnik ki, amely számos szénszálas elemet tartalmaz. Opcionálisan tolóajtókkal is büszkélkedhet, és fekete, 22 colos könnyűfém keréktárcsákon is használható.

A cég nem közölt részleteket a prototípus specifikációiról. Mindazonáltal ésszerűen elvárható egy átdolgozott felfüggesztés, továbbfejlesztett fékek és valószínűleg erősebb motor. A GRMN jelvény jellemzően a teljesítmény és a kezelhetőség csúcsát jelenti a Toyota Gazoo Racing kínálatában.

A Century SUV szabványos 3,5 literes V6-os plug-in hibrid hajtáslánca 406 LE-t (303 kW / 412 LE) ad le az e-CVT sebességváltón és a Toyota E-Four Advanced AWD rendszerén keresztül. A GRMN teljesítménynövelése a rivális csúcsterepjárók, például az Aston Martin DBX707, a Lamborghini Urus és a Mercedes-AMG G63 teljesítményét növelheti.

Akio Toyoda megjegyzései alapján a sportos Century SUV talán debütálhat Japánban, mielőtt más piacokra, köztük Kínára is eljutna.

Tudtad?