A Toyota motorsport tevékenységei 2020-ban

7. Az 5 Kontinens Útjain Projekt

  • A Toyota 2014-ben, Ausztráliában indította el 5 Kontinens Útjain Projektjét, ugyanazzal a céllal, mint amivel a TOYOTA GAZOO Racing motorsport tevékenységei működnek, azaz, hogy egyre jobb autók készülhessenek. A vállalat dolgozói a világ legkülönfélébb útjain vezetnek, természetesen Toyota járműveket, miközben tapasztalatokat szereznek és ismereteket gyűjtenek a tesztpályákon nem szimulálható útviszonyokkal kapcsolatban. Az eközben megszerzett tudás segít a Toyotának az „egyre jobb autók” elv megvalósításában, és elmélyíti dolgozói szakértelmét is. A mérföldkövet jelentő 2020-as évben, amikor Tokióban rendezik az olimpiát és a paralimpiát, a TOYOTA GAZOO Racing tovább folytatja 5 Kontinens Útjain tevékenységeit.
  • 2019-ben az 5 Kontinens Útjain Projekt átköltözött Ázsiába, majd a pilóták februárban és márciusban nekivágtak Szaúd-Arábia, Omán, Katar, Kuvait, Bahrein és az Egyesült Arab Emirátusok útjainak. A Land Cruiser és a Hilux teljesítménye kiemelkedően fontos volt, hiszen ezek a járművek szolgálnak arra, hogy a halászfalvakban vízre tegyék a csónakokat, illetve embereket szállítsanak a végtelen sivatagokon keresztül. Ugyanakkor voltak olyan régiók is az 5 Kontinens Útjain Projekt útvonalán, ahol igencsak lehetett élvezni a “fun to drive” koncepciót. A közel-keleti utakon kiélesedtek a csapattagok érzékei, és sikerült olyan dolgokat megtapasztalniuk, amiket lehetetlen megélni és megérteni a tesztpályákon.
  • 2019 szeptemberétől novemberig a projekt Indiában, illetve más ázsiai országokban – Mianmarban, Thaiföldön, Malajziában, Szingapúrban, Indonéziában, a Filippin Köztársaságban és Vietnámban – haladt tovább. Az egy napon belül bekövetkező extrém időjárás-változások, a rossz, kátyús utak, az utakon ötletszerűen átkelő emberek és állatok, illetve a forgalommal szemben közlekedő motorkerékpárok és a hatalmas forgalmi dugók mind olyan tényezők voltak, amelyek azt követelték a pilótáktól, hogy erősen koncentráljanak, hogy fokozottan figyeljenek a többi közlekedőre, illetve hogy mindenféle helyzetben higgadtan reagáljanak.
  • Az 5 Kontinens Útjain Projekt ázsiai szakasza 2020-ban is folytatódik. A csapat átkel Kínán és Kelet-Ázsián, mielőtt megérkezik az úticéljához, vagyis Japánba.

Az 5 Kontinens Útjain Projekt eddigi szakaszai

Év Kontinens Megtett távolság Napok száma Jellemzők
2014 Ausztrália 20.000 km 72 nap Sivatagok, rosszul karbantartott utak, egyéb nehéz terep, ahol megtalálható minden, a világon előforduló útviszony
2015 Észak-Amerika 28.000 km 109 nap Az észak-amerikai szakasz két részre oszlott: nyáron Death Valley és más forró vidékek útviszonyait ismertük meg, télen Alaszkát és Kelet-Kanadát jártuk be
2016 Latin-Amerika 20.000 km 84 nap Földutak a trópuson, hegyi hágók 5640 méteres magasságban és egyéb utak
2017 Európa 21.000 km 85 nap Az autó szülőhelyén hasonlítottuk össze a Toyota modelleket európai megfelelőikkel, miközben egyre több adatot gyűjtöttünk és elemeztünk ki. A téli és nyári idényben az autók nagy távolságokat tettek meg országúton
2018 Afrika 10.600 km 49 nap Napi használatban álló utakon, aszfaltozatlan utakon, magasan fekvő hegyi utakon, szafarikon, sivatagokban és más, kizárólag Afrikában előforduló utakon autóztunk
2019
Ázsia Közel-Kelet 3.500 km 20 nap A végtelen sivatagok, kiszáradt folyómedrek és a 3000 méternél is magasabban fekvő fennsíkok miatt Szaúd-Arábiában az emberek szállítására használt Land Cruiser és Hilux teljesítménye kiemelkedően fontos.
2019
Ázsia India és Délkelet-Ázsia 8.600 km 51 nap A rossz, kátyús utak, az utakon ötletszerűen átkelő emberek és állatok, illetve a forgalommal szemben közlekedő motorkerékpárok és a hatalmas forgalmi dugók mind olyan tényezők voltak, amelyek azt követelték a pilótáktól, hogy erősen koncentráljanak, hogy fokozottan figyeljenek a többi közlekedőre, illetve hogy mindenféle helyzetben higgadtan reagáljanak.

8. FIA Rally Világbajnokság (WRC)

  • A TOYOTA GAZOO Racing Tommi Mäkinen csapatfőnök vezetésével a Finnországban kifejlesztett Yaris WRC autóval indul.
  • A motor a Toyota Motorsport GmbH (TMG) által kifejlesztett, 1,6 literes, közvetlen befecskendezéses, turbófeltöltős GI4A erőforrás.
Csapat neve TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team (WRT)
Csapat elnöke Akio Toyoda
Csapatfőnök Tommi Mäkinen (Finnország)
Jármű Yaris WRC (hosszúság: 4,085 mm; szélesség: 1,875 mm)
Motor GI4A (1,6 literes közvetlen befecskendezéses turbómotor legalább 380 lóerős maximális teljesítménnyel
Gumiabroncs Michelin
Rajtszám Pilóta / Navigátor
17 Pilóta Sébastien Ogier (Franciaország)
Navigátor Julien Ingrassia (Franciaország)
33 Pilóta Elfyn Evans (Egyesült Királyság)
Navigátor Scott Martin (Egyesült Királyság)
69 Pilóta Kalle Rovanperä (Finnország)
Navigátor Jonne Halttunen (Finnország)