A Toyota motorsport tevékenységei 2020-ban
7. Az 5 Kontinens Útjain Projekt
- A Toyota 2014-ben, Ausztráliában indította el 5 Kontinens Útjain Projektjét, ugyanazzal a céllal, mint amivel a TOYOTA GAZOO Racing motorsport tevékenységei működnek, azaz, hogy egyre jobb autók készülhessenek. A vállalat dolgozói a világ legkülönfélébb útjain vezetnek, természetesen Toyota járműveket, miközben tapasztalatokat szereznek és ismereteket gyűjtenek a tesztpályákon nem szimulálható útviszonyokkal kapcsolatban. Az eközben megszerzett tudás segít a Toyotának az „egyre jobb autók” elv megvalósításában, és elmélyíti dolgozói szakértelmét is. A mérföldkövet jelentő 2020-as évben, amikor Tokióban rendezik az olimpiát és a paralimpiát, a TOYOTA GAZOO Racing tovább folytatja 5 Kontinens Útjain tevékenységeit.
- 2019-ben az 5 Kontinens Útjain Projekt átköltözött Ázsiába, majd a pilóták februárban és márciusban nekivágtak Szaúd-Arábia, Omán, Katar, Kuvait, Bahrein és az Egyesült Arab Emirátusok útjainak. A Land Cruiser és a Hilux teljesítménye kiemelkedően fontos volt, hiszen ezek a járművek szolgálnak arra, hogy a halászfalvakban vízre tegyék a csónakokat, illetve embereket szállítsanak a végtelen sivatagokon keresztül. Ugyanakkor voltak olyan régiók is az 5 Kontinens Útjain Projekt útvonalán, ahol igencsak lehetett élvezni a “fun to drive” koncepciót. A közel-keleti utakon kiélesedtek a csapattagok érzékei, és sikerült olyan dolgokat megtapasztalniuk, amiket lehetetlen megélni és megérteni a tesztpályákon.
- 2019 szeptemberétől novemberig a projekt Indiában, illetve más ázsiai országokban – Mianmarban, Thaiföldön, Malajziában, Szingapúrban, Indonéziában, a Filippin Köztársaságban és Vietnámban – haladt tovább. Az egy napon belül bekövetkező extrém időjárás-változások, a rossz, kátyús utak, az utakon ötletszerűen átkelő emberek és állatok, illetve a forgalommal szemben közlekedő motorkerékpárok és a hatalmas forgalmi dugók mind olyan tényezők voltak, amelyek azt követelték a pilótáktól, hogy erősen koncentráljanak, hogy fokozottan figyeljenek a többi közlekedőre, illetve hogy mindenféle helyzetben higgadtan reagáljanak.
- Az 5 Kontinens Útjain Projekt ázsiai szakasza 2020-ban is folytatódik. A csapat átkel Kínán és Kelet-Ázsián, mielőtt megérkezik az úticéljához, vagyis Japánba.
Az 5 Kontinens Útjain Projekt eddigi szakaszai
Év | Kontinens | Megtett távolság | Napok száma | Jellemzők |
2014 | Ausztrália | 20.000 km | 72 nap | Sivatagok, rosszul karbantartott utak, egyéb nehéz terep, ahol megtalálható minden, a világon előforduló útviszony |
2015 | Észak-Amerika | 28.000 km | 109 nap | Az észak-amerikai szakasz két részre oszlott: nyáron Death Valley és más forró vidékek útviszonyait ismertük meg, télen Alaszkát és Kelet-Kanadát jártuk be |
2016 | Latin-Amerika | 20.000 km | 84 nap | Földutak a trópuson, hegyi hágók 5640 méteres magasságban és egyéb utak |
2017 | Európa | 21.000 km | 85 nap | Az autó szülőhelyén hasonlítottuk össze a Toyota modelleket európai megfelelőikkel, miközben egyre több adatot gyűjtöttünk és elemeztünk ki. A téli és nyári idényben az autók nagy távolságokat tettek meg országúton |
2018 | Afrika | 10.600 km | 49 nap | Napi használatban álló utakon, aszfaltozatlan utakon, magasan fekvő hegyi utakon, szafarikon, sivatagokban és más, kizárólag Afrikában előforduló utakon autóztunk |
2019
| Ázsia Közel-Kelet | 3.500 km | 20 nap | A végtelen sivatagok, kiszáradt folyómedrek és a 3000 méternél is magasabban fekvő fennsíkok miatt Szaúd-Arábiában az emberek szállítására használt Land Cruiser és Hilux teljesítménye kiemelkedően fontos. |
2019
| Ázsia India és Délkelet-Ázsia | 8.600 km | 51 nap | A rossz, kátyús utak, az utakon ötletszerűen átkelő emberek és állatok, illetve a forgalommal szemben közlekedő motorkerékpárok és a hatalmas forgalmi dugók mind olyan tényezők voltak, amelyek azt követelték a pilótáktól, hogy erősen koncentráljanak, hogy fokozottan figyeljenek a többi közlekedőre, illetve hogy mindenféle helyzetben higgadtan reagáljanak. |
8. FIA Rally Világbajnokság (WRC)
- A TOYOTA GAZOO Racing Tommi Mäkinen csapatfőnök vezetésével a Finnországban kifejlesztett Yaris WRC autóval indul.
- A motor a Toyota Motorsport GmbH (TMG) által kifejlesztett, 1,6 literes, közvetlen befecskendezéses, turbófeltöltős GI4A erőforrás.
Csapat neve | TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team (WRT) |
Csapat elnöke | Akio Toyoda |
Csapatfőnök | Tommi Mäkinen (Finnország) |
Jármű | Yaris WRC (hosszúság: 4,085 mm; szélesség: 1,875 mm) |
Motor | GI4A (1,6 literes közvetlen befecskendezéses turbómotor legalább 380 lóerős maximális teljesítménnyel |
Gumiabroncs | Michelin |
Rajtszám | Pilóta / Navigátor | |
17 | Pilóta | Sébastien Ogier (Franciaország) |
Navigátor | Julien Ingrassia (Franciaország) | |
33 | Pilóta | Elfyn Evans (Egyesült Királyság) |
Navigátor | Scott Martin (Egyesült Királyság) | |
69 | Pilóta | Kalle Rovanperä (Finnország) |
Navigátor | Jonne Halttunen (Finnország) |