A Toyota MR2 222D túl későn született

Ami az S-csoportos projektet illeti, arra nem vesztegettek több figyelmet. A két megmaradt prototípus egyikét (a fehéret) Japánba szállították, míg a képeinken is látható fekete tesztautó a szülőhelyén, Kölnben maradt. Hosszú éveken át a műszaki paraméterei sem voltak ismertek az autónak, így a „Fekete szörny” évtizedekig csak a legendák világában élt, mígnem 2011-ben a Toyota Motorsport elvitte a Goodwood-i Sebességfesztiválra, ahol ismét felfigyelt rá a világ. Az erről szóló rövid videó megtkeinthető

https://youtu.be/_aUk2a_1qoY

Toyota MR2 (222D) műszaki adatok




Motor




Soros négyhengeres, 16 szelepes turbómotor




Lökettérfogat




2090 cm³




Legnagyobb teljesítmény




441 kW/600 LE




Legnagyobb forgatónyomaték




640 Nm




Töltőnyomás




1,3–1,5 bar, a vezetőülésből szabályozható




Sebességváltó




kézi kapcsolású, ötfokozatú




Hajtásképlet




kapcsolható össz- vagy hátsókerék-hajtás




Üres tömeg




750 kg




Tömeg/teljesítmény arány




1,25 kg/LE




Futómű, elöl




kettős keresztlengőkaros




Futómű, hátul




ötlengőkaros

Fotók: Toyota Deutschland

Smarter Média