A Toyota MR2 222D túl későn született
Ami az S-csoportos projektet illeti, arra nem vesztegettek több figyelmet. A két megmaradt prototípus egyikét (a fehéret) Japánba szállították, míg a képeinken is látható fekete tesztautó a szülőhelyén, Kölnben maradt. Hosszú éveken át a műszaki paraméterei sem voltak ismertek az autónak, így a „Fekete szörny” évtizedekig csak a legendák világában élt, mígnem 2011-ben a Toyota Motorsport elvitte a Goodwood-i Sebességfesztiválra, ahol ismét felfigyelt rá a világ. Az erről szóló rövid videó megtkeinthető
Toyota MR2 (222D) műszaki adatok
Motor |
Soros négyhengeres, 16 szelepes turbómotor |
Lökettérfogat |
2090 cm³ |
Legnagyobb teljesítmény |
441 kW/600 LE |
Legnagyobb forgatónyomaték |
640 Nm |
Töltőnyomás |
1,3–1,5 bar, a vezetőülésből szabályozható |
Sebességváltó |
kézi kapcsolású, ötfokozatú |
Hajtásképlet |
kapcsolható össz- vagy hátsókerék-hajtás |
Üres tömeg |
750 kg |
Tömeg/teljesítmény arány |
1,25 kg/LE |
Futómű, elöl |
kettős keresztlengőkaros |
Futómű, hátul |
ötlengőkaros |
Fotók: Toyota Deutschland
Smarter Média