A Toyota RAV-X Concept feléleszti az Ön étvágyát egy kemény RAV4 iránt
A Toyota azt állítja, hogy a RAV-X „több, mint egy koncepció”, és elgondolkodtat, hogy a jövő RAV4-e kap-e egy rally ihletésű berendezést.
- A Toyota RAV-X koncepciót a Dakar Rally versenyzői ihlették kemény off-road modokkal.
- A hosszú távú felfüggesztést masszív karosszériakészlettel és új kerekekkel kombinálják.
- A SEMA build feltárja egy új halo modellben rejlő lehetőségeket a jövőbeli RAV4 termékcsaládban.
A Toyota egy újabb koncepciót mutatott be a 2024-es SEMA Show-ra, ezúttal a RAV4-et strapabíró átalakítással. A RAV-X névre keresztelt modell a népszerű kompakt crossover terepre készült változata, amely a megnövelt felfüggesztéssel, agresszív abroncsokkal és az újragondolt karosszériakészlettel rendelkező rally autókból merít ihletet. Ennél is fontosabb, hogy a koncepció egy olyan robusztus modell lehetőségét kutatja, amely megkoronázhatja a következő generációs RAV4 sorozatot.
Ezt a konnektorról tölthető hibrid koncepciót, amely úgy néz ki, mintha egyenesen a Dakar Rallyra is szállítható lenne, a Toyota szervizalkatrész- és tartozékfejlesztő csapata (SPAD) fejlesztette ki. Az egyesült államokbeli székhelyű SPAD a Toyota kínálatának bővítésére összpontosít kiegészítőkkel és teljesítmény-javításokkal.
A RAV4 tanulmányukkal a csapat olyan járművet akart létrehozni, amely egyesíti az „agilis terepképességet és a nagy sebességű teljesítményt”. Az így létrejött konstrukció egy „halo jármű koncepciót a RAV4 sorozathoz”, amelyet az off-road rajongók számára terveztek. Ez a leírás a RAV4 Dakar-referenciákkal ellátott, GR márkájú változatához illőnek tűnik, bár a Toyota még nem erősítette meg, hogy ez valóban megtörténik.
Mike Tripp, a Toyota Division Marketing csoport alelnöke elmondta: „Ez a Toyota RAV-X több, mint egy koncepció; ez egy merész kijelentés arról, hogy mi lehetséges, ha az innováció és a teljesítmény találkozik. A RAV4 az egyik legnépszerűbb és legsokoldalúbb járművünk; A RAV-X-szel egy teljesen új lehetőséget mutatunk meg, hogy milyen menő és kalandos lehet egy ilyen kis crossover.”
A RAV-X a RAV4 PHEV-n alapul, és egy ram-levegő szívónyílással bővíti a készletről tölthető hibrid hajtásláncot. Előreláthatólag a mechanikai fejlesztések az alváz beállítására összpontosultak, így az off-road tulajdonságait a vad megjelenéssel egyenrangúvá hozták.
A Toyota a RAV-X-et hosszú távú felfüggesztéssel szerelte fel, teljesen állítható, 2,5 hüvelykes belső megkerülő lengéscsillapítókkal, elöl szerelt külső tartályokkal és hátsó tartályokkal. A felfüggesztés fejlesztései közé kovácsolt alumínium alsó vezérlőkarok tartoznak elöl és felső támasztékok hátul, amelyek úgy készültek, hogy ellenálljanak a könyörtelen terepen történő durva leszállásoknak. A módosítások 2 hüvelykes emelést adnak, és 6,3 hüvelykkel (160 mm-rel) bővítik a nyomtávot, így a RAV-X jelentősen szélesebbé válik.
A tanulmány egy új kovácsolt alumínium keréktárcsán gurul, 265/65R17 gumiabroncsokkal. A funkcionális fejlesztéseken túl a rally ihletésű díszítése, a vörös sárvédők és a külső módosítások, például a megerősített terepjáró lökhárítók csúszólemezekkel, amelyek javítják a megközelítési és indulási szögeket. A további részletek közé tartoznak a további LED-lámpák, a megnövelt hűtőbemenetek, a szellőzős motorháztető és a kiszélesített sárvédők. A megjelenést egy méretes hátsó légterelő és nagy hasmagasságú kettős kipufogócső teszi teljessé.
A RAV-X csak egy a több tanulmány közül, amelyet a Toyota bemutatott a 2024-es Las Vegas-i SEMA Show-n, és megosztja a reflektorfényt a Land Cruiser Rox pickuppal – ez a koncepció a lehetséges gyártási tervekre is utal. A Toyota valószínűleg alaposan fel fogja mérni a közönség reakcióit, hogy megállapítsa, ezeknek a prototípusoknak van-e valódi piaci potenciálja.