A Toyota ügyfelei a leghűségesebbek
A koronavírus-járvány és az azt követő évek fejleményei nem tettek jót az autóvásárlók márkahűségének. Vannak persze kivételek: a Toyota két alkategóriában is dobogós helyezést ért el, és ezzel megszerezte az abszolút első helyet a tömegpiaci márkák mezőnyében.
Az elmúlt két-három év fenekestül forgatta fel a berögzült vásárlói szokásokat világszerte. A koronavírus-válság, majd a beszállítóipar fennakadásai miatt sokan a tervezettnél később tudták lecserélni autójukat. A hosszabb használatban pedig átértékelődtek a vélemények – a jelek szerint sokak rájöttek, mégsem olyan jó az autójuk, mint hitték, mások épp ellenkezőleg, a kényszerű együttlét alatt ébredtek rá autójuk valódi értékeire.
Akárhogy is, a vásárlók ma sokkal kevésbé hűségesek jelenlegi autójuk márkájához, és nyitottabban állnak hozzá az esetleges váltáshoz – ez a J. D. Power 2023-as autóipari márkahűség-felmérésének (U.S. Automotive Brand Loyalty Study) a legfontosabb tanulsága. A 2022 szeptembere és 2023 augusztusa közötti újautó-vásárlásokat, illetve autóbeszámításokat kiértékelő felmérést idén ötödik alkalommal végezte el a fél évszázados tapasztalattal bíró J.D. Power piacelemző szervezet.
Öt külön kategóriában (prémium személyautó és szabadidőjármű, tömegpiaci személyautó és szabadidőjármű, pickup) hirdettek eredményt, igazodva a vásárlói szokásokhoz, ugyanakkor mindegyik kategóriában csak az első és a második helyezettet közölték. A Toyota a nem prémium személyautók mezőnyében tavalyi elsőségét megőrizve az élen végzett, míg a tömegpiaci SUV-ok és a platós kisteherautók körében a második helyen zárta a felmérést, és ezzel egyedülállóan jól teljesített azon.
Első helyezett (%) | Második helyezett (%) | |
Prémium személyautó | Porsche (56,8%) | Mercedes-Benz (50,5%) |
Prémium SUV | Volvo (56,5%) | BMW (56,1%) |
Nem prémium személyautó | Toyota (60,0%) | Honda (55,0%) |
Nem prémium SUV | Subaru (61,1%) | Toyota (60,5%) |
Pickup | Ford (64,6%) | Toyota (60,4%) |
Fotók: Toyota, J. D. Power