A Toyota új padlólemeze rendkívüli menettulajdonságokkal ruházza fel a vadonatúj RAV4-est

Kényelem és praktikum a fedélzeten

A RAV4 fejlesztése során meghatározó célkitűzés volt a jobb körkörös kilátás biztosítása. A TNGA platformnak köszönhetően a motorházfedél 15 mm-rel mélyebbre kerülhetett, ami 2°-kal megnövelte a vezető elülső látóterét, míg az első ajtókra szerelt külső visszapillantó tükrök alacsonyabbra költöztek. Az A-oszlopok keskenyebbek, az övvonal mélyebbre került, a jobb hátratekintés érdekében megnövelték a hátsó oldalablakot, valamint bevezettek egy új, digitális visszapillantó tükröt (további részletek a Felszereltség fejezetben.) Fontos, hogy a vezető kényelmesen üljön, ugyanakkor maximálisan képes legyen uralni járművét. A TNGA platform aktívabb vezetői üléshelyzetet tesz lehetővé, anélkül, hogy csorbítaná a szabadidőjárművek egyik fő előnyeként számon tartott, emelt üléspozíciót. A vezető csípőpontjának magasságát 15 mm-rel csökkentették, a kormánykerék állítási tartományát 50 százalékkal megnövelték. A széles ülésállítási tartománnyal, valamint a pedálok és a kartámasz pontos elhelyezésével együtt így a felhasználók minden eddiginél könnyebben találhatják meg az ideális üléspozíciót.  A hátsó utasok kényelme is javult: 40 mm-rel nőtt a bal és jobb oldalon ülők csípőpontja közötti távolság, tágasabb lett a hátsó lábtér, valamint két légbeömlő nyílást alakítottak ki.  A hátsó ajtók nyitási szögének megnövelésével, valamint a csípőpont és a küszöb közötti távolság csökkentésével még könnyebb lett a be- és kiszállás, illetve a biztonsági gyermekülések kezelése. A hátsó ülések mögötti csomagtartó nemcsak nagyobb, de felhasználóbarátabb is lett, köszönhetően mindenekelőtt a teljesen sík, 60 mm-rel hosszabb padlónak. Az ebből adódó, kategóriaelső csomagtér-kapacitás 79 literrel haladja meg az előző, negyedik generációs RAV4 azonos értékét. A tervezés során alapkövetelmény volt a rugalmas alakíthatóság: szükség esetén könnyedén bővíthető a csomagtartó, lehajtott ülésekkel az új RAV4 csomagterében elfér egy 29 colos mountain bike, anélkül, hogy ki kellene szerelni a kerekeit. A csomagtérpadló két szinten állítható, illetve megfordítható, ha piszkos tárgyakat kell szállítanunk. A hátsó ülések 60:40 arányban osztva dönthetők, a csomagtér mindkét oldalfalán tárolóhálókat találunk. Az ötletes megoldások sorát bővíti a csomagtérajtó akasztóként is funkcionáló fogantyúja, vagy a kéz nélkül működtethető, motoros csomagtérajtó.