A Transit-vásárlók által annyira kedvelt képességek

A Ford mérnökei úgy tervezték meg az E-Transitot, hogy ne csökkenjen a rakodótér mérete, ezért az akkumulátor a karosszéria alatt kapott helyet. Ennek köszönhetően a raktér akár 15,1 köbméteres is lehet8 – vagyis ugyanakkora, mint a hátsókerékhajtású, dízelmotoros Transitban.

Az E-Transit hajtásláncának és hátsó futóművének áttervezése is a raktér optimális kialakítását szolgálta; a nagy teherbírású felfüggesztés emellett – terhelt és terheletlen állapotban egyaránt – precízebb irányíthatóságot és jobb tapadást is eredményez.

Az európai vásárlóközönségnek szánt E-Transit hasznos teherbírása a dobozos kiviteleknél eléri az 1616, az önjáró alvázas kiviteleknél pedig az 1967 kilogrammot8. A jármű elektromotorjának csúcsteljesítménye 198 kW (269 LE), forgatónyomatéka pedig 430 Nm, vagyis jelenleg ez a legerősebb villanymotor a tisztán elektromos hajtású áruszállítók európai kínálatában. A hátsókerékhajtás kivételes tapadást biztosít, amikor az autó nagy terhet szállít.

Európában a Ford bőséges, 25-féle konfigurációból álló E-Transit kínálattal lép majd piacra, dobozos áruszállító, duplakabinos áruszállító és önjáró alvázas karosszériákkal, többféle hosszúsággal és tetőmagassággal, illetve 4,25 tonnáig terjedő megengedett össztömeggel, hogy a vásárlók minden igényéhez megfelelő járművet kínálhasson.

A Transit Custom Plug-In Hybrid modell sikeres városi tesztprogramjához hasonlóan a Ford 2021-től az E-Transittal is széles körű flottateszteket folytat majd a legfontosabb európai piacokon.