A vadonatúj Africa Twin Adventure Sports stílusa és felszereltsége
- Az új fejidom még erőteljesebb kisugárzást szavatol és fokozza a szélvédelmet
- Állítható magasságú légterelő
- 24,8 literes üzemanyagtartály, alumínium betétek az idomzaton, csomagtartó konzol és haspáncél
- Nappali menetfény (DRL) Kanyarvilágítás funkcióval
- Alapfelszerelés a sebességrögzítő, a fűthető markolat és a 12 V-os aljzat
- 6,5”-os, érintőképernyős TFT (Multiinformációs Kijelző – MID)
- Az Apple CarPlay®-nek és az Android Auto®-nak köszönhetően a Multiinformációs Kijelzőn keresztül is használhatóak az okostelefonok
A 2024-es Africa Twin Adventure Sportsot kifejezetten hosszú utazásokra tervezték. Erről tanúskodik az új, megnövelt méretű, kiváló szél- és időjárás-védelmet nyújtó fejidom, mely az aerodinamikai hatékonyságot is fokozza. Ezt öt lépcsőben állítható túraplexivel szerelték fel, ami nem zavarja a tájékozódást, mindazonáltal remekül óv az időjárás elemeitől.
Hogy a hosszú távok is komfortosan teljenek, a nyereg 15 mm-rel vastagabb, optimalizált sűrűségű, poliuretánból gyártott szivacsot kapott. Ez 8%-kal nagyobb ülőfelülettel járul hozzá a menetkomforthoz, egyszersmind a pilóta fáradtságának csökkentéséhez a nagy túrákon. Az ülés magassága 835 vagy 855 mm lehet, az átállításhoz pedig nincs szükség szerszámra. Tartozékként 795/815 mm-es, alacsony nyereg is elérhető.
Ilyenkor különösen nagy előny, hogy a farrész és a nyereg is rendkívül karcsú, azaz semmi nem akadályozza a vezetőt az előre-hátra mozgásban. Szintén a karcsú nyeregnek köszönhető, hogy a rövid terpeszívhossz, melynek révén az alacsonyabb motorosok lába is könnyedén eléri a talajt. Hála a 24,8 literes üzemanyagtartálynak és az alacsony üzemanyag-fogyasztásnak (MT: 4,9 l/100 km, DCT: 4,8 l/100 km; WMTC szabvány szerint) az Adventure Sports 500 km feletti hatótávval büszkélkedhet.
Valódi kalandmotorhoz méltóan a masszív haspáncél, a nagyméretű kézvédő és az alumínium csomagtartó is alapáras, és nem jelent többletköltséget a magasan rögzített, kettős LED-fényszóró sem, melyet a fényviszonyokhoz automatikusan alkalmazkodó, ugyancsak LED nappali menetfénnyel egészített ki a Honda. Emellett IMU-szabályozású, háromfázisú Kanyarvilágítás csökkenti a balesetek kockázatát, mindig a pillanatnyi sebességnek és dőlésszögnek megfelelően bevilágítva az Africa Twin Adventure Sports előtti területet.
A 6,5”-os, színes, kesztyűben is kezelhető Multiinformációs Kijelző (MID) nemcsak a menetadatokat jelzi ki, hanem a különféle paraméterek, üzemmódok beállítására is lehetőséget ad. A kezelőfelület természetesen szabadon „átrendezhető”, ha esetleg valakinek nem esne kézre a gyári beállítás.
A szokásos funkciókon túl az Apple CarPlay® és az Android Auto® is elérhető, így okostelefon is összekapcsolható a MID-vel. Természetesen navigációs eszközként és a sisakkommunikáció vezérlőegységeként (pl. hívásindításra és fogadásra) is használható a Bluetooth-kompatibilis műszeregység, sőt USB-kimenetet is találni rajta, így menet közben tölthető a kijelzővel összekapcsolt készülék. A Bluetooth®-kapcsolat kezelése is rendkívül könnyű, ugyanis a kormány bal oldalán elhelyezett kapcsolóval szabadon beállítható, illetve vezérelhető a rendszer.
Miként az elődön is láthattuk, az irányjelzők egyben vészjelzők is, azaz az Africa Twin Adventure Sports is megkapta az Automatikus Vészvillogót (Emergency Stop Signal, ESS). Ha 50 km/órás sebesség felett vészfékez a vezető, automatikusan bekapcsolnak, késlekedés nélkül figyelmeztetve a többi közlekedőt. Az Automatikus Vészvillogó (Emergency Stop Signal) kikapcsolásával nem kell törődnie a pilótának, tekintve, hogy a rendszer folyamatosan figyeli az első és hátsó kerék forgási sebessége közötti különbséget, így önműködően deaktiválja magát a rendszer, ha a jármű egyenletes sebességgel halad. Ha a vezető azt szeretné, hogy folyamatosan működjön a vészvillogó, a műszeregységen keresztül beállíthatja, hogy egyenletes haladás közben se kapcsoljon ki négy irányjelző. Ez a hasznos kiegészítő az alapáras felszereltség része, akárcsak a hosszú, autópályás szakaszok legyűrését megkönnyítő sebességrögzítő.
Szintén újdonság a nagy kapacitású, ámde kis tömegű és méretű, lítiumion-akkumulátor, ami hozzájárul a tömeg-középpontosításhoz.