A vadonatúj Ford Fiesta Active-ot is kipróbáljuk a nap folyamán
- Egy SUV vonzereje és a Fiesta felhőtlen vezetési élménye
- A vadonatúj Fiesta Active egy szabadidő-autó (SUV) stílusával és sokoldalúságával egészíti ki a többszörös díjnyertes Fiesta értékeit, kielégítve ezzel az európai SUV-vásárlók egyre népesebb táborának igényeit
- A keménységet sugalló külső dizájn-megoldások – a kiegészítő karosszériavédő elemek, az egyedi könnyűfém keréktárcsák és a tetősín – népszerűek lesznek az aktív életstílusú vevők körében. Az emelt hasmagasság és a módosított futómű révén az autó rossz utakon is használható
- A Normal, Eco és Csúszós Út üzemmódoknak köszönhetően a vezető mindig magabiztosan autózhat. Az erős és takarékos erőforrások közt 1,0 literes EcoBoost benzinmotorok és 1,5 literes TDCi dízelek szerepelnek
- A fejlett vezetősegítő rendszerek segítenek a balesetek elkerülésében vagy az ütközés erejének mérséklésében; ehhez a szenzorok 130 méteres távolságban figyelik az utat, ami nagyobb távolság, mint egy futballpálya hossza
- A nyitható panoráma tetővel felszerelt, igényesen kidolgozott utastérben egy akár 8 colos érintőképernyővel kombinált SYNC 3 kapcsolódási rendszer várja az utasokat, akik a B&O PLAY prémium audiorendszer hangzását élvezhetik
FIGYELD A NAP FOLYAMÁN FACEBOOK ÉS INSTAGRAM BEJEGYZÉSEINKET!!!
A vadonatúj Fiesta Active a legelső modell a Ford új Active crossover-családjában, mely kemény stílusával és sokoldalúságával egészíti ki a Fordok közismerten élvezetes menetdinamikáját, kényelmét és fejlett vezetősegítő technológiáit, kielégítve ezzel az európai SUV- és crossover-vásárlók egyre népesebb táborának igényeit.
A vadonatúj Fiesta Active még praktikusabbá varázsolja a többszörös díjnyertes, ötajtós Fiestát, hiszen emelt hasmagasságával jól boldogul a rossz minőségű utakon is, magas üléséből pedig a vezető a városban és országúton egyaránt jobban átlátja a forgalmat.
A SUV-hangulatú külső kiegészítők közt olyan elemek szerepelnek, amelyek jól illenek a vevők aktív életstílusához: karosszériavédő elemek, egyedi 17 colos könnyűfém keréktárcsák, valamint a kerékpárok és más sporteszközök szállítására szolgáló tetősínek. Az exkluzív anyagokkal és dizájn-elemekkel kialakított kabinban sportülések, alapáras SYNC 3 hangvezérlésű kapcsolódási és szórakoztató rendszer, valamint hibátlan hangminőséget kínáló B&O PLAY prémium audiorendszer várja az utasokat.
A Fiesta Active vezetési élményét még magasabb szintre emeli az Üzemmódválasztó technológia, aminek segítségével a vezető választhat a Normal, Eco és Csúszós Út beállítások közül, egyetlen gombnyomásra hozzáigazítva az autó viselkedését a pillanatnyi közlekedési viszonyokhoz. Az erőforrások kínálatában szerepel az akár 140 lóerős változatban is megrendelhető, többszörös díjnyertes 1,0 literes Ford EcoBoost benzinmotor, illetve az akár 120 lóerős kivitelben is elérhető, 1,5 literes TDCi dízel is.
“Az autóvásárlók előnyben részesítik az SUV-k sokoldalúságát, látványos stílusát és magabiztosságát. Ez az oka, hogy a vadonatúj Fiesta kategóriaelső vezetési élményét és fejlett vezetősegítő technológiáit most ezekkel az értékekkel gazdagítottuk, megalkotva a Fiesta Active modellt, ami tökéletesen passzol vásárlóink aktív életstílusához,” nyilatkozta Szamosi Viktor, a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója.
2017-ben a Ford SUV-értékesítése 24 százalékkal nőtt (vagyis minden ötödik, Európában eladott Ford ebből a kategóriából került ki), s e növekedés hajtómotorja a kompakt EcoSport, a közepes méretű Kuga és a nagyméretű Edge piaci sikere volt. A Ford kínálatához most a vadonatúj Fiesta is csatlakozik, majd nyár végén az ötajtós és kombi kivitelben egyaránt megvásárolható Focus Active is megjelenik a palettán.
Magyarországon ez a növekedés tavaly még számottevőbb volt, az SUV szegmens tavalyi 37 százalékos növekedésével immár a legnagyobb, a piac 28,5 százalékát kitevő szegmenssé vált. A Ford 2905 értékesített SUV-val 77 százalékos növekedést produkált egy év alatt.
Látványos, kemény stílus
A vadonatúj Fiesta Active az elegáns Fiesta keményebb, karakánabb változata, amit hatásosan hangsúlyoznak az első lökhárítótól kiinduló, a kerékjáratok peremén és az autó oldalának alján végigfutó fekete színű karosszériavédő elemek. A sötét színű, különleges hálómintázatú hűtőrácsot is fekete díszléc keretezi, és a ködfényszórók a lökhárító dinamikus C-alakú mélyedéseiben kaptak helyet.
A külön a modellváltozathoz tervezett hátsó lökhárító magabiztos kiállással ruházza fel az autót, s ezt a benyomást tovább erősítik a rendelhető LED hátsó lámpatestek. Az első és hátsó ajtóknál fényes küszöbburkolatok láthatók, és az Active kivitel exkluzív 17 colos könnyűfém keréktárcsái Rough metalfényezéssel is megrendelhetők. Az élénk színpalettán megtalálható a Ruby Red és a Blue Wave árnyalat, de a vásárlók a kiválasztott fényezéstől függően kontrasztos, fekete vagy vörös színű tetőt is kérhetnek autójukhoz.
A mérnökök a normál Fiestáénál 18 mm-rel magasabb futóműre ültették a Fiesta Active modellt, és a nyomtávot is 10 mm-rel növelték, így az autó megjelenése impozánsabb lett, ráadásul jobban boldogul az egyenetlen utakon, és a magasabb üléspozíciónak köszönhetően a vezető magabiztosabban autózhat.
Kiváló minőségű anyagok, finoman illeszkedő felületek és ösztönösen kezelhető kapcsolók – röviden így jellemezhetnénk az utasteret. A minőségérzetet bőrborítású kormánykerék és váltógomb fokozza, nem beszélve a selyemfényű alumínium betétekről és a műszerfal közepén, illetve utasoldali részén látható, a karosszéria színére fényezett panelekről.
A Fiesta Active sportüléseit élénk színű varrás díszíti, ami vízszintes csíkokat formáz a háttámla középső része alatt; a vezetőülést deréktámasz egészíti ki, és mindkét első ülés négy irányban állítható. Az opcióként megrendelhető nyitható panoráma tető napfénnyel tölti meg az utaskabint, és még szabadabb, még tágasabb térérzetet teremt.
A Fiesta Active utasterének tervezői felkészültek a sáros csizmákra, a homokos strandpapucsokra és az átázott utasokra. A Fiesta üléskárpitjainak anyagát a Ford duntoni anyagvizsgáló laboratóriumában tesztelték, 60.000 alkalommal téve próbára strapabírásukat és színtartásukat, majd spektrométerrel ellenőrizték, hogy a legerősebb UV-sugárzás sem okoz fakulást. A bőrborítású kormánykeréken még azt is letesztelték, hogy hagy-e rajta foltot a vezető kezéről rákerülő napvédő krém.
Rögös vagy sima út? Mindegy!
A vadonatúj Fiesta mindig magabiztosan uralható, függetlenül attól, hogy a vezető sima aszfalton, murvás ösvényen vagy csúszós úton autózik; ráadásul az autó ugyanolyan élvezetes vezetési élményt nyújt, mint a többszörös díjnyertes Fiesta.
Az áthangolt első lengéscsillapítást egy új hidraulikus felütésgátló egészíti ki, kisimítva a rossz minőségű út okozta rázkódást és ütéseket. A futómű különleges gömbcsukló-geometriája, valamint a rugók és a lengéscsillapítók egyedi hangolása mellett az elektromos szervokormány és az elektronikus stabilitásvezérlés (ESC) új beállításai is az utazás kényelmét és az autó gyors, készséges reakcióit szolgálják.
A Fiesta Active vezetője három üzemmód közül választhat:
- A Normal üzemmód standard ESC- és kipörgésgátló-beállításai kellemes, mindennapos használatot biztosítanak
- A hatfokozatú manuális sebességváltós modellek Eco üzemmódja úgy hangolja át a motor és a gázpedál beállításait, hogy a vezető még több üzemanyagot takaríthasson meg
- A Csúszós Út üzemmód megváltoztatja az ESC és a Kipörgésgátló beállításait, hogy a vezető a rossz tapadású útfelületeken, például havon vagy jégen is magabiztosan uralhassa az autót; ilyenkor a kerekek még kevésbé hajlamosak a kipörgésre, különösen amikor a jármű álló helyzetből indul el. A Csúszós Út üzemmód abban is segít, hogy az autó kanyarodás vagy sávváltás közben se csússzon meg; a rendszer ilyenkor kis mértékben megváltoztatja a fojtószelep és a fékrendszer működését, megakadályozva a nagy mérvű alulkormányzottságot vagy túlkormányzottságot
Fejlett vezetősegítő technológia
A vadonatúj Fiesta Active vezetőjének munkáját a fejlett technológiák széles kínálata segíti, amelyek az Európában tavaly megjelent Fiestában mutatkoztak be. E technológiák kamerákkal, radarokkal és ultrahangos érzékelőkkel működnek, folyamatosan ellenőrizve az autó környezetét, és mintegy 130 méteres távolságban figyelve az utat – ami nagyobb távolság, mint egy futballpálya hossza.
A Gyalogosészlelővel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer a fényszórókból kibocsátott fény segítségével éjszaka is képes felfedezni az autó előtti útszakaszon vagy annak közelében tartózkodó gyalogosokat, illetve azokat, akik keresztezhetik a jármű nyomvonalát. A rendszert arra tervezték, hogy mérsékelje bizonyos típusú frontális ütközések vagy gyalogosgázolások súlyosságát, vagy hogy segítségével a vezető biztonságosan elkerülhessen bizonyos fajta baleseteket. A gyalogosok mozgásának hatékonyabb nyomon követését szélesebb látószögű kamera segíti.
A vezetősegítő technológiák közt megtalálható a Közlekedési Tábla Felismerés és az Automatikus Távfény is, amely immár hatékonyabban működik az olyan helyzetekben, amikor a szembejövő sávokat szalagkorlát választja el egymástól; a rendszer érzékeli, ha egy magas jármű (kamion vagy autóbusz) közelít, és tompítottra vált, hogy az elválasztó elem fölött átvilágító fénycsóva ne vakítsa el a magasan ülő sofőrt. A Fiesta vezetőjének komfortérzetét egy új funkció is növeli, ami fokozatosabb átmenetet biztosít a távolsági fény és a tompított világítás kapcsolása között.
Szintén a vezetés biztonságát növeli és a vezető terhelését csökkenti az Adaptív Sebességtartó Automatika, az Állítható Sebességhatároló, a Holttérfigyelő rendszer, a Keresztirányú Forgalomfigyelő, a Vezetőfigyelmeztető, a Sávtartó Asszisztens, a Sávelhagyásra Figyelmeztető rendszer és az Ütközésre Figyelmeztető Rendszer is.
A vadonatúj Fiesta 5 csillagos értékelést kapott az Euro NCAP töréstesztjén; az autó olyan biztonsági megoldásokat kínál, mint például az oldallégzsák, ami kiemeli az utas karját az ütközési zónából, a hátsó szélső ülések biztonsági öveinek előfeszítője és erőhatárolója, vagy az első utasoldali légzsák, ami kikapcsolható, ha az ülésre gyermekülést akarunk rögzíteni.
Prémium minőségű csatlakozás és audio
A vadonatúj Fiesta Active prémium minőségű konnektivitást és zenei élményt kínál, hogy tulajdonosai a lehető legtöbbet hozhassák ki az utazás élményéből.
A Ford SYNC 3 kommunikációs és fedélzeti szórakoztató rendszeren keresztül a Fiesta vezetője egyszerű, hétköznapi szavakkal kezelheti az audiorendszer, a navigáció és a csatlakoztatott okostelefonok funkcióit. A berendezés kompatibilis az Apple CarPlay és az Android Auto™ rendszerekkel, s egyúttal a SYNC AppLink rendszert is magában foglalja, aminek segítségével a vezető menet közben hangutasításokkal kezelheti okostelefonos alkalmazásait. Az autó tablet-szerű, 8 colos színes érintőképernyője a kétujjas csippentés és a végigsimításos mozdulatokkal is használható.
Mivel a vásárlók egyre szélesebb körben használnak hordozható médialejátszókat, a Fiesta Active modellhez alapáron jár a Bluetooth-csatlakozást és két USB-port, míg a beépített CD-lejátszó opcióként rendelhető meg. Ám bármilyen zeneforrást is választanak a vásárlók, mindig biztosak lehetnek az audiorendszer kiváló hangminőségében – különösen a B&O PLAY hangrendszer kifogástalan hangzásában.
A kizárólag a Ford globális modellpalettájához kínált exkluzív B&O PLAY rendszer tökéletes zenei élményt teremt, mivel a hangszórók elhelyezése és finomhangolása minden egyes Ford-modellben az adott jármű sajátosságaihoz igazodik. A Fiesta Active kabinjában tíz hangszóró található, köztük egy csomagtartóban elhelyezett mélynyomó és egy, a műszerfal tetejére épített központi középhang-sugárzó, amit a B&O PLAY alumínium emblémája és különleges hálómintázata díszít. Az erősítő összteljesítménye 675 watt; a Digitális Jelerősítő telt és erőteljes hangzást biztosít, hogy a zenei élmény mindig és mindenki számára tökéletes legyen – függetlenül attól, hogy ki melyik ülésen ül.
“Új Active modelljeinket arra terveztük, hogy feledhetetlen élménnyé varázsolják az utazást, és hogy maguk is az élmény szerves részévé váljanak. A SYNC 3 kapcsolódás, a B&O PLAY prémium audio és a nyitható panoráma tető remek eszközök ahhoz, hogy vásárlóink minden egyes kilométert igazi élvezetként éljenek meg,” vélekedett de Waard.
Erőteljes motorok az aktív életstílushoz
A Ford kifinomult 1,0 literes EcoBoost benzinmotorja és 1,5 literes TDCi dízele kimagasló teljesítményt és üzemanyag-takarékosságot kínál, így a vásárlók a kategóriaelső vezetési élmény mellett is kisebb költséggel számolhatnak, autójuk pedig megfelel az Euro 6.2 károsanyag-kibocsátási szabvány legújabb, szigorú előírásainak.
Az 1,0 literes EcoBoost benzinmotor 100, 125 és 140 lóerős változatban is megrendelhető az autóhoz; a CO₂-kibocsátás legalacsonyabb értéke 113 g/km, az üzemanyag-fogyasztás pedig 5,0 l/100 km*, amihez az is hozzájárul, hogy a blokk egy új, hatfokozatú manuális sebességváltóhoz csatlakozik, amelyben hatékony megoldások csökkentik a belső súrlódást. A 100 lóerős változathoz opcióként hatfokozatú, a kormány mögötti váltókarokkal is kapcsolható automata sebességváltó is rendelhető; ez a hajtáslánc 139 g/km CO₂-kibocsátással és 6,1 l/100 km üzemanyag-fogyasztással működik.
A turbótöltésű, háromhengeres 1,0 literes EcoBoost motorban olyan fejlett technológiák működnek, mint a nagy nyomású közvetlen üzemanyag-befecskendezés és a Kettős, Függetlenül Változó Szelepvezérlés; a blokk kiegyensúlyozott, páratlanul finom járását egy innovatív megoldás, a síkban eltolt főtengely biztosítja.
A 85 és 120 lóerős változatban is kínált, hatfokozatú manuális sebességváltóval párosított 1,5 literes TDCi dízelmotor CO₂-kibocsátásának legalacsonyabb értéke 103 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 4,0 l/100 km. A 120 lóerős verzió a Fiesta első nagy teljesítményű dízele, amely a teljesítmény, a forgatónyomaték és a csekély fogyasztás egyedülálló kombinációját nyújtja.
Az 1,5 literes TDCi motor működésének hatékonyságát optimalizált égéstér-kialakítás, turbótöltés (a 120 lóerős kivitelben változó geometriájú turbótöltő) és kifinomult befecskendező rendszer fokozza. Az üzemanyag-fogyasztást tovább mérsékli az Intelligens Visszatápláló Töltés, ami a generátor szelektív működtetésével tölti az akkumulátort, amikor az autó szabadon fut vagy fékez.
A Fiesta Active üzemanyag-fogyasztását Auto-Start-Stop technológia javítja, ami alapáron jár az 1,0 literes EcoBoost erőforrásokhoz és a 120 lóerős, 1,5 literes TDCi dízelhez, illetve opcióként rendelhető a 85 lóerős, 1,5 literes TDCi motorhoz. Az összes 1,0 literes EcoBoost és a 85 literes 1,5 literes TDCi motorral hajtott változatokban Aktív Hűtőrács technológia is működik, ami automatikusan lezárja a hűtőrács lamelláit, ha nincs szükség a motor hűtésére, csökkentve ezzel az autó légellenállását.
A vadonatúj Fiesta Active modell Active-1 felszereltségi szintje tovább gazdagítja a Fiesta átfogó és sokszínű kínálatát, amelyben szinte minden életstílushoz megtalálható a megfelelő autó – például a stílusos Fiesta Titanium változat, a Ford Performance izomautónak hangulatát idéző Fiesta ST-Line, vagy a fényűző felszereltségű és kidolgozású Fiesta Vignale.