A vadonatúj Honda CR-V és a vadonatúj vezetéstámogató eszközök
Honda SENSING rendszer és kategóriaelső ütközésbiztonság
Az új karosszériaszerkezet és a tovább fejlesztett menetbiztonsági kiegészítők sokasága minden eddiginél nagyobb menetbiztonságot szavatol
Az új CR-V megkapja a márka legújabb, minden irányból védelmet biztosító menetbiztonsági és vezetést segítő rendszerét, a Honda SENSING 360 csomagot
Újabb lépés a márka globális célja felé, azaz, hogy a Honda járművek képesek legyenek minden halálos balesetet elkerülni
A vadonatúj CR-V-t arra törekedve tervezték, hogy menetbiztonsági szempontból is a legjobb legyen az iparágban, ezért elsőként kapta meg Európában az Advanced Driver Assistance Technologies (ADAS) rendszer legújabb változatát, a Honda SENSING 360-at. A fejlett vezetéstámogató, ütközéselkerülő és éberségfigyelő rendszerek, valamint az erősebb karosszériaszerkezet jóvoltából az aktív menetbiztonság és a balesetek során nyújtott védelem terén is élen jár a modell.
Erős alapok
Az átlagon felüli menetbiztonság alapja a kivételesen merev és masszív, új szerkezeti elemekkel megerősített platform, melynek révén minden irányból védve vannak az utasok. Az e:PHEV padlólemeze további keresztmerevítőket kapott, így oldalirányú ütközésnél az utasok és az IPU védelme is magasabb szintű.
A 11 légzsákot magába foglaló rendszer részeként új térdlégzsák óvja az elöl utazók lábát, mi több az első ülések közé is szereltek egyet, ami megakadályozza, hogy a vezető és a mellette ülő utas teste egymásnak csapódjon.
Honda SENSING 360
A Honda SENSING 360 egy 100˚-os látószögű első kamerára, milliméter-hullámos radarra épül – egy elöl, középen és négy a sarkokra helyezve -, így 360˚-os szögben tarthatja szemmel az autó környezetét. A kép- és radaralapú megfigyeléssel a gyalogosokat, az útburkolati jeleket, az útpálya széleit és a motorosokat-kerékpárosokat is könnyedén képes azonosítani a CR-V.
Segítség a mindennapokban
A Honda SENSING 360 alkalmazásával számos olyan új, illetve frissített funkció is elérhetővé vált, ami még magasabb szintre emeli a menetbiztonságot és a vezető kényelmét.
Első Honda modellként kapta meg a CR-V például az autó előtti Keresztirányú Forgalomra Figyelmeztető Rendszert, mellyel jelentősen csökken a balesetek kockázata a nehezen belátható kereszteződésekben. Ha a vezető megáll, majd újra elindul, esetleg huzamosan kis sebességgel halad, az intelligens eszköz felhívja figyelmét a balról és a jobbról érkező járművekre.
A Közúti Jelzőtáblákat Felismerő Rendszer (Traffic Sign Recognition) automatikusan beazonosítja a közúti jelzőtáblákat, és megjeleníti őket a kormány mögött elhelyezett, digitális műszeregységen, valamint a Head-up kijelzőn. Fejlett vezérlőegysége együttműködik az Adaptív Sebességrögzítővel (ACC), így egy gombnyomással az aktuális sebességhatárhoz igazítható a tempó. Ráadásul – Európában most először – már arra is képes, hogy előre észrevegye a jelzéseket (például a stoptáblát), így a pilóta hamarabb értesülhet róla, milyen táblák állnak az út szélén, és felkészülhet a rá váró közlekedési szituációkra.
Tovább fejlesztették magát az Adaptív Sebességrögzítőt (ACC) is, ami immáron az irányjelzők működését is figyeli, ezáltal „felkészülhet” az előzésekre, és még kifinomultabb lehet a művelet. A megújult ACC kis sebességnél is használható, sőt a kanyarokban, valamint az emelkedőkön és a lejtőkön automatikusan fékez, hogy az előre beállított értéknek megfelelő, egyenletes tempóval haladhasson a CR-V.
A Sávváltáskori Ütközés Esélyét Csökkentő Rendszer (Lane Change Collision Mitigation) sávváltás közben segíti a kormányzást, hogy elkerülje az ütközést a hátulról közeledő másik sávban haladó járművel és erről figyelmeztető hangjelzéssel értesíti a vezetőt.
Az Ütközés Erejét Mérsékelő Fékrendszer (Collision Mitigation Braking System, CMBS) segít megállítani az autót, ha rendszer úgy érzékeli, hogy elkerülhetetlen a frontális baleset. Működés közben hangokkal figyelmezteti a vezetőt és – szükség esetén – önműködően fékez.
Szintén a CR-V-ben debütál a Torlódássegéd (Traffic Jam Assist). Ez számottevően mérsékeli a vezető terhelését, hiszen már 0 km/órától használható, automatikusan követi a CR-V előtt haladó autót és a sávot is tartja. Ha a forgalmi dugó megszűnik, a Forgalmi Torlódás Asszisztens észrevétlenül átadja a munkát a Sávtartó Asszisztensnek.
A CR-V-ben most először elérhető az Aktív Sávváltást Segítő Rendszert úgy tervezték,
hogy sávváltáskor segítse a kormányzást mely az irányjelző aktiválásával kapcsolható be. Ha a vezető aktiválja az egyérintéses indexet, a radarrendszer megbizonyosodik róla, hogy a szomszédos sáv üres-e a sávváltás előtt.
Ugyancsak újdonság a modell esetében a Honda Automata Parkolást Segítő Rendszer (ti. Honda Parking Pilot), ami megkeresi a CR-V befogadására alkalmas parkolóhelyeket, és megmutatja az infotainment rendszer kijelzőjén, milyen helyzetbe álljon a vezető ahhoz, hogy a rendszer megkezdhesse az automatikus manővert. A folyamat során a vezetőnek semmit nem kell tennie, a radarok és az ultrahangos érzékelők segítségével a CR-V önműködően kormányoz, halad és áll meg be- és kiparkolásnál. Az autó teljes környezetét ellenőrző rendszer három egyszerű lépéssel – a hozzárendelt kapcsoló és az érintőképernyő használatával – aktiválható, és nagyban csökkenti a szabadidő-autó parkolásával járó nyűgöket.