Az új Honda Jazz e:HEV

2020 Honda Jazz

Továbbfejlesztett, szériatartozékként kínált aktív menetbiztonsági eszközök

A passzív védelmi rendszert a modern menetbiztonsági és vezetést segítő eszközöket magában foglaló Honda SENSING csomag egészíti ki, amelyet a legújabb generációhoz fejlesztettek a Honda szakemberei. Nagyobb felbontású és nagylátószögű kamera váltja le a korábban alkalmazott többcélú kamerát és az Aktív Városi Fékrendszer (City-Brake Active System, CTBA) funkciót biztosító szenzort. Az új kamera hatékonyan észleli az útburkolat jellemzőit. Azt is észreveszi például, ha a jármű az út széle felé (pl. a padkához, fűhöz, murvához) vagy a másik sávhoz közelít, miként a szemből érkező járműveket is felismeri. Az új kamera ködben is képes tájékozódni, így tulajdonképpen mindig tiszta a látómező.

A kibővített Honda SENSING az alábbi menetbiztonsági eszközöket tartalmazza:

  • A továbbfejlesztett Ütközés Erejét Mérséklő Fékrendszer (Collision Mitigation Brake System, CMBS) könnyebben ismeri fel a gyalogosokat és a kerékpárosokat rossz látási viszonyok közepette (pl. éjjel, közvilágítás nélküli szakaszokon), és figyelmezteti a vezetőt, ha egy biciklis a jármű elé vág. Mindemellett önműködően fékez, ha úgy érzékeli, hogy a Jazz vezetője egy másik jármű elé hajt, illetve kanyarodik. Ezt az újonnan fejlesztett, nagy látószögű kamera teszi lehetővé.
  • A Kis Sebességű Követőrendszerrel kiegészített Adaptív Sebességrögzítő (ACC) révén a Jazz e:HEV képes az előre megadott távolságból automatikusan követni az előtte haladót a forgalomban.
  • A 72 km/órától egészen végsebességig használható Sávtartó Asszisztens városban, országúton és autópályán egyaránt képes a forgalmi sáv közepén tartani az autót, így még több helyzetben biztonságos a Jazz használata.
  • Az Útpálya Elhagyását Megelőző Rendszer (RDMS) segít a vezetőnek, nehogy letérjen az útról. Figyelmezteti például, ha a jármű az út széle felé (pl. a padkához, fűhöz, murvához) közelít vagy irányjelzés nélkül áttér a másik sávba, és a közeledő autókat is észleli.
  • A Közúti Jelzőtáblákat Felismerő Rendszer a nagy látószögű első kamera képeit elemzi, és automatikusan megjeleníti táblákat a hétcolos LCD-kijelzőn, ha az autó elhalad mellettük. A rendszer a kör alakú, sebességkorlátozó és behajtani tilos táblákat ismeri fel, és két táblát képes a kijelzőre rajzolni egy időben. A jobb oldali a sebességhatárokat, a bal a behajtani tilos jelzéseket is mutatja, és adott esetben a plusz információkat is megjeleníti, beleértve többek között az időjárási viszonyokra vonatkozó jelzéseket.
  • Az Intelligens Sebességhatárolófelismeri a sebességhatárt jelző közúti táblákat, és azok alapján határozza meg a végsebességet. Amennyiben a rendszer azt érzékeli, hogy a táblán olvasható érték alacsonyabb, mint az autó aktuális sebessége, hang- és fényjelzéssel figyelmezteti a pilótát, valamint fokozatosan csökkenti a jármű tempóját.
  • A fényviszonyok függvényében működő Automatikus Távolsági Fényszóró 40 km/órától használható. Ilyenkor a rendszer érzékeli a szemből érkező és az utolért járműveket (személy- és teherautó, motorkerékpár, bicikli), s önműködően le- és felkapcsolja a távolsági fényszórókat annak érdekében, hogy ne zavarja a többi közlekedőt.
  • A Keresztirányú Forgalmat Figyelő Rendszerrel kiegészített Holttérfigyelő Rendszer az Executive felszereltségi szinten szériatartozékként jár az új Jazz e:HEV-hez
2020 Honda Jazz