A vadonatúj Honda MSX125 Grom váza és felfüggesztése
- Acél gerincváz biztosítja a Grom stabilitását
- Csupán 761 mm nyeregmagasság
- Kiváló minőségű, 31 mm-es csúszószárátmérőjű, fordított teleszkópok és központi rugóstag
- Tárcsafék és 12”-os első-hátsó kerék
Miként említettük, lényegében nem változott az MSX125 Grom jól bevált futóműve, tudniillik a villa és a hátsó teleszkóppár az elődben is tökéletesen ellátta feladatát. Márpedig továbbra is olyan motor elkészítését tűzték ki célként, mely könnyen kezelhető városban, akár parkolás közben is, de a lakott területet magunk mögött hagyva is élvezetes, ingázzunk egyedül vagy utasunkkal.
Négyzet keresztmetszetű, acél gerincváza rendkívüli merev, egyben stíluselemnek is kiváló, mivel közvetlenül, jól láthatóan csatlakozik hozzá a lengővilla és a többi alkatrész, ezáltal letisztult, minimalista megjelenést kölcsönöz a Gromnak. Elvárt merevsége mellett ideális mértékben rugalmas konstrukció, különösen a lengővilla és az erőforrás bekötési pontjainál, ami szintén hozzájárul, hogy a stabilitás és a kezesség mellett a kényelem is messze átlagon felüli lehessen.
Más szempontból is jó választásnak bizonyult ez a vázszerkezet, hiszen így az üzemanyagellátó-rendszer és a gyújtás alkatrészei is elfértek a nagyobb űrtartalmú, 6 literes tank takarásában. Fürgeségének záloga, hogy tengelytávja hihetetlenül rövid, mindössze 1200 mm. Fontos továbbá, hogy a villaszög 25˚, az utánfutás 84 mm, ráadásul mindössze 103 kg menetkész tömeg mellett. Mivel felszálláskor csak 761 mm magasra kell lendíteni a lábat, az MSX125 Grom használata és vezetése egyszerűen gyerekjáték, és csekély súlyának köszönhetően rendkívül könnyen szállítható furgonban vagy akár utánfutón.
Bátran kijelenthetjük, hogy a Grom felfüggesztése „osztályon felüli”, elvégre 31 mm-es, fordított első villája nagyban csökkenti a rugózatlan tömeget, mi több, hagyományostól eltérő, nagydugattyús kialakítása révén sokkal hatékonyabb csillapítás jellemzi. A nagymotorokról ismerős, masszív, teljes értékű alsó és felső villahíd tovább javítja az első futómű merevségét, s ezzel a kezelhetőséget is, akárcsak a könnyű, mégis masszív központi rugóstag, valamint a H alakot formáló, 50 x 25 mm-es profilú lengővilla.
Még látványosabb lett a Grom átdolgozott, de továbbra is 5 küllős, 12”-os átmérőjű kereke. A 2,5” szélességű ráfon elöl 120/70-12, míg hátul 130/70-12 abroncs feszül, tovább fokozva a motor – álló helyzetben is – dinamizmust sugárzó megjelenését. Csak úgy vonzza a tekintetet a két kerék, főként, hogy elöl aranyszínű, kétdugattyús féknyereg díszíti, míg a tárcsák átmérője elől 220, hátul pedig 190 mm. Az ABS rendszert az IMU működteti.