A vadonatúj Jazz hatékony, kényelmes és mobilkommunikáció terén is a kategória legjobbja
- A fejlett, hibrid hajtáslánc a hatékonyság és a teljesítmény optimális egyensúlyát teremti meg
- A kortárs formavilág megőrizte az ikonikus elődmodellek stílusát, körvonalait és arányait
- Bemutatkozik az új Jazz-változat, a Jazz Crosstar
- Verhetetlen helykínálat és páratlan variálhatóság
- Következő generációs információs és mobilkommunikációs fedélzeti rendszer
- A továbbfejlesztett futómű dinamikus vezetési élményt nyújt
- Átfogó menetbiztonsági csomag fejlett kiegészítőkkel
A vadonatúj Honda Jazz és Jazz Crosstar könnyű kezelhetőséggel, gazdaságos működéssel és gyors gázreakciókkal teszi hatékonnyá a hétköznapi közlekedést. Ez elsősorban az ultramodern e:HEV hibrid hajtásláncnak tudható be, ami minden modellváltozatnál szériafelszereltség. A Jazz következő nemzedéke a Honda új, e:TECHNOLOGY névre keresztelt modellcsaládjához tartozik, alapját pedig a kétmotoros e:HEV hibrid hajtáslánc adja. Ez az első modell azon 6 elektromos üzemmódra is képes Honda közül, amely 2022-ig színre lép az európai piacon.
A Jazz e:HEV-t úgy tervezték, hogy kimagasló teljesítmény és takarékosság jellemezze, mely kiegészíti azt a páratlan kényelmet és használati értéket, melyet kategóriájában képvisel.
Hogy a kompakt városi autó valóban forradalmi legyen, a Honda munkatársai igyekeztek magukévá tenni a japán Yoo no bi filozófiát. Ennek lényege, hogy felismerjük az olyan hétköznapi tárgyakban rejlő szépséget, melyek esztétikus, illetve ergonomikus mivoltukból fakadóan tökéletesen megfelelnek rendeltetésüknek, melyeket tökéletesre csiszoltak az alkotók.
– Úgy gondoltunk erre a modellre, mint egy különálló entitásra, aminek megvan a maga ereje, hogy boldogabbá és gondtalanabbá tegye a felhasználó mindennapjait –avatott be a részletekbe Takeki Tanaka, a Jazz e:HEV fejlesztéséért felelős szakembergárda vezetője.
Formavilágát a kortalan Jazz-stílus határozza meg, megmaradt tehát a leheletfinom vonalvezetés, a rövid orr-rész és az előretolt utascella, ugyanakkor még szerethetőbbé vált a típust, és a kényelmet és a praktikumot illetően is új mércét állított a szegmensben.
A vadonatúj Jazz e:HEV kidolgozásakor a műszaki alapokért felelős mérnökök szorosan együttműködtek a formatervezőkkel, hogy a modell megőrizhesse kimagasló befogadóképességét, szállítókapacitását, ami oly sikeressé tette a korábbi Jazz-nemzedékeket. A vadonatúj Jazz e:HEV kategóriaelső helykínálata első sorban a hibrid hajtáslánc logikus elrendezésének köszönhető, különféle elemei ugyanis elfértek a motortérben és a karosszéria kihasználatlan zugaiban.
Maga az e:HEV rendszer vadonatúj fejlesztés a Jazzben, tervezésekor a magával ragadó vezetési élményt jelölték meg legfőbb célul az alkotók. Alapját két kompakt, ámde nagy teljesítményű villanymotor adja, ezekhez kapcsolódik az 1,5 literes, DOHC-vezérlésű, benzines i-VTEC egység. Energiaforrásként lítium-ion akkumulátorcsomag szolgál, az erőátvitelről pedig innovatív, fix áttételű nyomatékelosztó gondoskodik. A lehető leghatékonyabb működés érdekében a teljesítményleadást intelligens vezérlőelektronika szabályozza, ami kifinomult, egyszersmind közvetlen viselkedést garantál. A különféle részegységek hihetetlen harmóniában dolgoznak együtt, ezt támasztja alá az is, hogy az üzemanyag-fogyasztás/gyorsulás arányt nézve az új Jazz e:HEV méretosztályának legjobbja.
Szintén az új Jazz e:HEV fejlettségéről tanúskodik az ösztönösen kezelhető, integrált mobilkommunikációs rendszer, amihez infotainment szolgálatatások sokaságát rendelték a tervezők, közöttük a Honda Személyi Asszisztenst és a MyHonda+ alkalmazást.1
A Jazz és a Jazz Crosstar fejlett menetbiztonsági és vezetéstámogató eszközök teljes garmadáját sorakoztatja fel. Ezek a kiegészítők segítenek megelőzni a baleseteket és még könnyebbé teszik a jármű kezelését.
Honda Jazz Crosstar
- A Jazz modellcsalád legújabb tagja
- Az SUV-kat idéző formavilág lenyűgözi a szemlélőt
A vadonatúj Jazz Crosstar kifejezetten az aktív életvitel szerelmeseinek készült. Ez az átirat az alapmodell hibrid hajtásláncára és utasterére épül, de nagyobb szabad hasmagassággal, valamint integrált tetősínnel kerül a szalonokba, kárpitozása pedig vízálló.
Erőteljes kisugárzását első sorban hangsúlyos hűtőrácsának, fekete kerékjáratiív-borításainak és stílusos küszöbszoknyáinak köszönheti, de sokat nyomnak a latban a Crosstar-specifikus, 16”-os, fekete és ezüst színű, könnyűfém kerekek is, melyekkel még stabilabbnak és robusztusabbnak hat a modell.
1 Nem minden felszereltségi szinten érhető el.