A vadonatúj Lexus RX plug-in hibrid elektromos hajtással és öntöltő hibrid elektromos kivitelben is elérhető lesz
RX500h: új mércét képviselő nagyteljesítményű hibrid DIRECT4 összekerékhajtással
- 2,4 literes, benzines turbómotor 6-fokozatú automata váltóval és DIRECT4 rendszerrel
- Teljesítmény: 371 DIN lóerő / 273 kW
- 0-100 km/h: kb. 6 mp
- CO2: 182-189g/km / Üzemanyag-fogyasztás: 8,2-8,5 l/100km
Az új, nagyteljesítményű RX 500h hibrid modell új mércéket állít fel. A Lexus első turbómotoros hibridjeként kifejezetten olyan vásárlóknak készült, akik a kimagasló teljesítményt keresik. A hajtáslánc teljesen új hibrid architektúrát képvisel, amelynek szíve egy 2,4 literes, benzines turbómotor és egy 6-fokozatú automata váltó. A rendszer összteljesítménye 371 lóerő, ami lenyűgöző gyorsulást és kivételes kanyarképességeket szavatol a DIRECT4 rendszernek köszönhetően. Az elülső elektromotor a belső égésű erőforrás és a váltó között található, és mindkét oldalon kuplunggal rendelkezik, ami különösen rugalmas erőleadást tesz lehetővé. A hátsó tengelyen egy 80 kW-os e-Axle elektromotor található: a kompakt, moduláris csomag magában foglalja a motort, az áttételt és a vezérlést is, kompakt méretei pedig nagyobb helyet tesznek lehetővé az utastérben és a csomagtartóban. A teljesítmény leadását a DIRECT4 rendszer képviseli. Az exkluzív, új Lexus hajtástechnológia az RZ 450e-ben mutatkozott be. Az intelligens rendszer folyamatosan variálja az erőt az első és a hátsó tengely között a vezetési helyzet függvényében; szükség esetén automatikusan és fokozatmentesen, milliszekundumok alatt változtatva a hajtást, precízebben, mint amire bármilyen mechanikus rendszer képes. Amellett, hogy jobb kapcsolatot teremt az út és a kormánykerék között, a DIRECT4 rendszer a stabilitást és a vezethetőséget is javítja nagy sebességnél. Emellett pedig különösen az RX 500h esetében javít a kényelmen azzal, hogy az erőteljes nyomaték megfelelő kezelésével szabályozza a karosszéria elmozdulásait. A nagyteljesítményű hibrid csúcsváltozat esetén a Lexus egymással ellenkező oldalon elhelyezkedő féknyergeket használt az erőteljes fékteljesítmény és a Dinamikus hátsókerék-kormányzás megvalósítására, amely lehetővé teszi a hátsó kerekek optimális mértékű elfordulását.
RX 450h+: az első plug-in hibrid elektromos RX
- 2,5 literes plug-in hibrid elektromos hajtáslánc
- Teljesítmény: 306 lóerő vagy 225 kW
- 0-100 km/h: 7,0 mp
- CO2: 24-26g/km / Üzemanyag-fogyasztás: 1,1-1,2 l/100km
A Lexus több mint 15 éves elektromos tapasztalatára alapozva hozta létre az RX 450h+ plug-in hibrid elektromos autót, amely a jelenlegi generációs RX 450h felhasználói számára logikus előrelépést jelenthet. A várakozások szerint Nyugat- és Közép-Európa legnépszerűbb változataként az RX 450h+ egy négyhengeres, 2,5 literes hibrid hajtáslánccal és egy 18,1 kWh-s, újratölthető lítium-ion akkumulátorral rendelkezik. A kiegészítő hátsó elektromotor állandó összkerékhajtást eredményez. A konnektorról tölthető rendszer maximális teljesítménye 306 lóerő, a 0-100-as gyorsulást pedig várhatóan 7 másodperc körül letudja majd. Összességében hasonló teljesítményt kínál, mint a kifutó RX 450h, de nagyobb nyomatékkal és jobb gyorsulással rendelkezik. Mivel a teljesítmény nagyobb hányada érkezik az elektromotorokból, a hajtás könnyed és kifinomult. Emellett sokkal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztással és emisszióval rendelkezik. A WLTP kombinált ciklusában várható CO2-kibocsátása kevesebb, mint 26 g/km lesz, miközben üzemanyag-fogyasztása 1,2 l/100 km alatt marad.
A lítium-ion akkumulátor mérete/kapacitása, valamint a Lexus elektrifikáció terén szerzett tudása együttesen körülbelül 65 kilométeres tisztán elektromos hatótávot eredményezett egy feltöltéssel (ez céladat, még homologizációra vár), miközben az elektromos csúcssebesség akár 135 km/h is lehet. A Lexus plug-in hibrid akkor is kimagasló hatékonysággal dolgozik, amikor a nagyteljesítményű akkumulátor lemerül, mivel ilyenkor az RX 450h+ a fejlett, negyedik generációs öntöltő hibrid képességeit hasznosítja.
RX 350h: hatékony, negyedik generációs öntöltő hibrid
- 2,5 literes, öntöltő hibrid motor
- Teljesítmény: 245 lóerő vagy 180 kW
- 0-100 km/h: 8,0 mp
- CO2: 143-150g/km / Üzemanyag-fogyasztás: 6,4-6,7 l/100km
Az RX öntöltő hibrid változatának kifinomultsága és hatékonysága tovább fejlődött a márka negyedik generációs öntöltő hibrid rendszerének technológiájával az új RX 350h esetében. A 2,5 literes, benzines hajtáslánc maximális teljesítménye 245 lóerő, 8 másodperces 0-100 km/h-s gyorsulása pedig felveszi a versenyt a jelenlegi RX 450h képességével, miközben alacsonyabb károsanyag-kibocsátással rendelkezik. Az RX 350h kimondottan erős alternatívát szolgáltat a dízel konkurensekkel szemben, és tökéletes azon vásárlók számára, akik a kényelmet és a hatékonyságot helyezik az előtérbe.
Innovatív Lexus multimédia és kapcsolódás
Az új RX gyorsabb és stabilabb kapcsolódási lehetőségeket biztosít a legújabb multimédiás technológiát felhasználva: a működtetést állandó kapcsolatot biztosító szolgáltatások és over-the-air (OTA) vezeték nélküli frissítések is megkönnyítik. Körülbelül százféleképpen lehet interakcióba lépni az új RX-szel: például okostelefonnal, navigációval, beszédparancsokkal, a központi kijelzőn keresztül vagy akár felhő alapú kapcsolódással. Az RX alapfelszereltségként 14”-os központi kijelzővel rendelkezik, ami kategóriájának egyik legnagyobb megoldása. A tükröződésmentes képernyő kiegészítő gombokkal rendelkezik a leggyakrabban használt funkciókhoz az intuitív működtetés megkönnyítése érdekében. A HD grafikák kiváló leolvashatóságot biztosítanak, a CPU pedig 3,6-szor gyorsabb, mint a jelenlegi rendszeré. A széria navigációs rendszer mellett az új RX felhő alapú szolgáltatásokat is biztosít az alapfelszereltség részeként (ahol ez elérhető). Az autó adatkommunikációs modulja (DCM) mindig kapcsolatban van, élő információkat szolgáltatva közlekedési eseményekről, balesetekről és útviszonyokról. Az új multimédiás rendszer magában foglalja a ’Szia Lexus’ intelligens beszédvezérlést, amely természetes stílusban mondott kérdésekre és beszédparancsokra is reagál, és akár magyar nyelven is működik. A könnyű okostelefon-integráció szintén széria: a vezeték nélküli Apple CarPlay és a vezetékes Android Auto is elérhető. A vezeték nélküli telefontöltő 50 százalékkal nagyobb teljesítménnyel képes tölteni. A jól ismert Lexus Link távoli hozzáférési funkciók, mint például a vezetési elemzés, a hibrid coach, az üzemanyagszint ellenőrzése és a ’find my car’, mellett új lehetőségek is elérhetők az RX 450h+ változathoz: távoli hozzáféréssel ellenőrizhető az akkumulátor töltöttsége vagy időzíthető a töltés. Az alkalmazás lehetőséget biztosít a jármű zárására és nyitására, a csomagtartó nyitására, a klímavezérlésre vagy akár a vészvillogó bekapcsolására is, hogy az autó könnyebben észrevehető legyen a parkolóban. Az új RX jobban felszerelt verziói esetében széria az új, 21-hangszórós Mark Levinson Premium Surround Sound audiorendszer. A Lexus exkluzív audiopartnere által fejlesztett rendszert kimondottan a jármű belső teréhez hangolták a tervezői.
Kimagasló vezetőtámogatás
A Lexus számos fejlett, emberközpontú technológiát mutat be az új RX-ben a kényelem, a könnyű használat és az otthonosság fokozásának érdekében az Omotenashi vendéglátás filozófiájának jegyében. Az RX felszereltségei között megtalálható a digitális középső visszapillantó tükör, ami széles, akadálymentes hátralátást biztosít a vezető számára az autó tolatókamerájának valós idejű képét felhasználva. A szűkös helyeken történő manőverezést könnyíti meg a digitális panoráma monitor, amely valós idejű, 360 fokos képet biztosít a jármű környezetéről olyan kamerák segítségével, amelyeket az autó automatikusan képes tisztítani. A rendszer létrehozza az RX virtuális, háromdimenziós képét, felülnézetből mutatva a járművet. Az új RX-hez elérhető a továbbfejlesztett parkolási rendszer, amely elsőként az LS zászlóshajó esetében mutatkozott be. A megoldás a kormánykerék és a fékek automatikus működtetésével képes leparkolni. A rendszer a jármű négy kameráját és 12 ultrahangos érzékelőjét használva térképezi fel a jármű környezetét és képes intelligensen felismerni és elmenteni három különböző rendszeresen használt parkolóhelyet is.
Biztonsági és asszisztens rendszerek
Az új RX következő generációs, aktív biztonsági és vezetői segédrendszereit foglalja magában a legújabb, immár harmadik generációs Lexus Safety System+, amely továbbfejlesztett funkciókkal képes felismerni és megakadályozni balesetveszélyes helyzeteket és baleseteket. A fejlesztések között megtalálható az ütközés előtti rendszer kibővített tartalma, amely már képes észlelni a jármű útjába kerülő motorkerékpárokat és egyéb akadályokat is. Felismeri az ütközés kockázatát az autó felé tartó járművekkel vagy az átkelő gyalogosokkal is kereszteződésnél történő bekanyarodás esetén. A felismerés gyorsabb, a becsapódás elkerülésében pedig még hatásosabban segít a vészhelyzeti kormányzási asszisztens. Az adaptív sebességtartó automatika is még tovább fejlődött: gyorsabban ismeri fel az elénk érkezőket és a sávtartó rendszerrel együtt természetesebben követi a nyomvonalat kanyarokban. A rendszer az eddiginél több jelzőtáblára képes reagálni, beleértve a figyelmeztető és STOP táblákat. Miközben a Lexus Safety System + az alapfelszereltség részét képezi az összes európai modell esetében, a magasabb felszereltségi szintű modellek tulajdonosai kibővített biztonsági csomagot is kérhetnek. Ez magában foglalja a sávváltási segédletet, amely autópályán automatikusan elvégzi a sávváltás feladatát, valamint az első keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszert, amely radaros felismeréssel figyelmezteti a vezetőt az oldalirányból érkező járművekre. Az új RX esetében szintén újdonság az ütközésmegelőző rendszer aktív kormányzási asszisztens funkciója, amely ütközés jelentős kockázata esetén, ha fékezéssel már nem elkerülhető a becsapódás, de kormányzással még igen, vészjelzés és automatikus lassítás mellett a kormányzás feladatát is felvállalja magára. A proaktív vezetési asszisztens segíti az elöl haladó járműhöz mért távolságot tartani – még akkor is, ha éppen nem használja a sebességtartó automatikát, valamint mérsékli a járművekkel és a gyalogosokkal történő ütközés kockázatát. A kormánykerék fölé beszerelt kamera folyamatosan ellenőrzi a vezető állapotát, ha pedig a vezető nem reagál a figyelmeztető jelzésekre, képes az autó lelassítására vagy megállítására is. Az RX elektromos ajtónyitó rendszere kapcsolatban áll a holttérfigyelővel, így a biztonságos kiszállás asszisztens képes megakadályozni az ajtónyitást, ha jármű vagy kerékpáros érkezik hátulról. A Lexus számításai szerint ez a megoldás képes az ajtónyitással kapcsolatos balesetek 95 százalékának megszüntetésére.
Előzetes műszaki adatok
MÉRETEK | ÚJ RX | KÜLÖNBSÉG AZ ELŐZŐ RX-HEZ KÉPEST |
Teljes hosszúság (mm) | 4.890 | 0 |
Teljes szélesség (mm) | 1.920 | +25 |
Teljes magasság (mm) | 1.710 | -10 |
Tengelytáv (mm) | 2.850 | +60 |
Első nyomtáv (mm) | 1.650 | +15 |
Hátsó nyomtáv (mm) | 1.665 | +40 |
Első túlnyúlás (mm) | 1.080 | 0 |
Hátsó túlnyúlás (mm) | 960 | -60 |
HAJTÁSLÁNCOK | RX 350h | RX 450h+ | RX 500h |
Típus | Hibrid | Plug-in hibrid | Hibrid |
Motor | 2,5 literes, soros, 4-hengeres | 2,5 literes, soros, 4-hengeres | 2,4 literes, soros, 4-hengeres turbómotor |
Akkumulátor típusa | Nikkel-metál-hidrid | Lítium-ion | Nikkel-metál-hidrid |
Max. teljesítmény (lóerő/kW) | 245/180 | 306/225 | 371/273 |
Váltómű | Hibrid transaxle | Hibrid transaxle | 6AT |
Hajtáslánc | E-Four | E-Four | DIRECT4 |
Gyorsulás 0-100 km/h (mp) | 8,0 | kb. 7,0 | kb. 6,0 |
CO2 (WLTP kombinált – g/km) | 143-150 | 24-26 | 182-189 |
Üzemanyag-fogyasztás (l/100km) | 6,4-6,7 | 1,1-1,2 | 8,2-8,5 |