A vadonatúj Mazda3
A vadonatúj Mazda3 [1] az első sorozatgyártású modell, amely a ‘kevesebb több’ japán esztétikai elv által ihletett, új eleganciát képviselő, megújult Kodo formai filozófiát alkalmazza.
A vadonatúj Mazda3-ast a legújabb generációs Skyactiv motorok, köztük a Mazda forradalmian újszerű gyertyavezérelt sűrítéses gyújtás (SPCCI) erőforrása hajtják, míg a Skyactiv-járműszerkezet legfrissebb kivitele még kifinomultabbá teszi a modell vezethetőségét.
- Az „egyetlen mozdulattal megrajzolt” sziluetten túl a ferdehátú és szedán karosszériáján végigfutó fények és árnyékok, illetve tükröződések váltakozása olyan élettel teli, drámai megjelenést kölcsönöznek az autónak, ami túlmutat a Kodo formanyelv minden korábbi megnyilvánulásán.
- A belső tér kialakítása a ‘kevesebb több’ elvet követi, az autó kezeléséhez közvetlenül nem kapcsolódó elemeket a lehető legegyszerűbb formában tartva új hangsúlyt kapott a vezetői környezet.
- A vezetői környezetet és az utasfülkét a Mazda egyedi, emberközpontú filozófiájával összhangban alakítottuk ki, a kiváló ergonómiát a legmodernebb technológiákkal kombinálva terveztünk meg mindent, a vezetői üléshelyzettől kezdve a kilátáson és a kezelőfelületen (HMI) át az audiorendszer hangminőségéig.
- A tökéletesebb üléshelyzet érdekében megnöveltük a kormánykerék állítási tartományát, bevezettük az első ülőlap dönthetőségét, a váltókart pedig közelebb helyeztük a kormánykerékhez.
- A HMI rendszer központi eleme egy 8,8 colos központi képernyő, amely egyszerűen, ösztönösen kezelhető a Commander Control vezérlőtárcsával, míg az áttervezett Active Driving Display letisztult, optikailag egységes formában tálalja az információkat.
- A Mazda MZD Connect rendszere mostantól alkalmazásként tartalmazza a digitális felhasználó kézikönyvet, amely részletes útmutatást, a figyelmeztető jelzések értelmezését, valamint további hasznos segítséget kínál. A 8 hangszórós alapkiépítésű, illetve a 12 hangszórós opciós Bose® audiorendszert egyaránt a vadonatúj Mazda3 belső terének akusztikai jellemzőihez hangoltuk.
- A hajtáslánc-választék a Skyactiv-G 1.5 (üzemanyag-fogyasztás: 5.4-7.7 l/100km; CO2-kibocsátás: 122-173 g/km) és Skyactiv-G 2.0 (üzemanyag-fogyasztás: 6.0-6.7 l/100 km; CO2-kibocsátás: 136-152 g/km) benzinmotorokból, a Skyactiv-D 1.8 (üzemanyag-fogyasztás: 4.8-5.7 l/100 km; CO2-kibocsátás: 130-151 g/km) dízelmotorból, valamint a Mazda innovatív gyertyavezérelt sűrítéses gyújtású (SPCCI) benzinmotorjából áll.[2][3][4][5]
- A Mazda fejlett i-Activ AWD összkerékhajtási rendszere ‘négy kerék függőleges terhelés’ észlelés funkciót kapott, és a GVC rendszerrel teljes összhangban működve szabályozza a nyomatékmegosztást az első és hátsó kerekek között, ezzel minden menethelyzetben javítva a tapadást és erőátvitelt.
- A Skyactiv-járműszerkezet egy olyan új generációs, emberközpontú szerkezeti technológia, amely nem csupán az ember vele született egyensúlyozási képességét kiaknázva biztosít egyszerre fokozott kényelmet és magával ragadóbb vezetési élményt, de a zajok és rezgések csillapítása, illetve szabályozása révén különleges ‘csendminőséget’ teremt a vadonatúj Mazda3 fedélzetén.
- A vadonatúj Mazda3 az i-Activsense aktív biztonsági funkciók teljes választékát kínálja, beleértve a most bevezetett vezetőfelügyeleti rendszert is, így még inkább képessé téve a modellt arra, hogy minden utasának biztonságos, élvezetes vezetési élményt kínáljon.
[1] A vadonatúj Mazda3 kapcsán közölt műszaki adatok, megfogalmazások és értékek az európai piacra vonatkoznak. A globális információk eltérőek lehetnek.
[2] Csak Törökországban elérhető
[3] A járműveket a WLTP eljárás ((EU) 1151/2017; (EU) 2007/715 rendeletek ) szerint homologizálták.
NEDC üzemanyag-fogyasztás: 5.0-7.2 l/100 km; CO2-kibocsátás: 113-164 g/km. Az összehasonlíthatóság érdekében a hivatkozott értékek az NEDC normát követik; az értékeket az ( EU ) 1153 / 2017 végrehajtási rendelet előírásaival öszhangban határozták meg.
[4] A járműveket a WLTP eljárás ((EU) 1151/2017; (EU) 2007/715 rendeletek ) szerint homologizálták.
NEDC üzemanyag-fogyasztás: 5.1-5.6 l/100 km; CO2-kibocsátás: 115-128 g/km. Az összehasonlíthatóság érdekében a hivatkozott értékek az NEDC normát követik; az értékeket az ( EU ) 1153 / 2017 végrehajtási rendelet előírásaival öszhangban határozták meg.
[5] A járműveket a WLTP eljárás ((EU) 1151/2017; (EU) 2007/715 rendeletek ) szerint homologizálták.
NEDC üzemanyag-fogyasztás: 4.1-4.9 l/100 km; CO2-kibocsátás: 106-127 g/km. Az összehasonlíthatóság érdekében a hivatkozott értékek az NEDC normát követik; az értékeket az ( EU ) 1153 / 2017 végrehajtási rendelet előírásaival öszhangban határozták meg.