A vadonatúj Nissan Qashqai
Külső-belső dizájn
- A Nissan crossover-ikonjának harmadik generációja a Qashqai stílus félreismerhetetlen jegyeit hordozza
- A hosszabb tengelytáv, az új 20 colos kerekek és a feszes vállvonal kombinációja egy még erőteljesebb, célzott úttartást eredményez
- A dizájn Londonban készült a Nissan Design Europe stúdiójában
Ahogyan ez a két előző generáció esetében is történt, a vadonatúj Nissan Qashqai dizájnja a Nissan Európai Dizájn Stúdiójában, Londonban, az Egyesült Királyságban született.
A harmadik generáció hangsúlyosabb, élesebb és modernebb, bár stílusában összetéveszthetetlenül Qashqai. Részleteiben a stílusalkotás a Nissan globális dizájnnyelvét tükrözi vissza, nevezetesen a V-Motion (V-alakú) hűtőmaszk és a „lebegő hatású tető”. Más szavakkal olyan határozott, feszes vonalak használata, melyek egyszerű, bátor felületeket és erőteljes fellépést mutatnak.
Feltűnő vállvonalaival, meghosszabbított tengelytávjával és impozáns 20 colos könnyűfém kerekeivel, mely tulajdonságok először jelennek meg a Qashqai modellben, külsejét tekintve a Qashqai kifinomult kiállása még eltökéltebb.
A vadonatúj Qashqai továbbra is megőrzi ’épp megfelelő’ méretét, megtartván azon Qashqai értékeket, melyek ennyire népszerűvé tették elődeit. Azonban a harmadik generációs modellt hatékony kialakítás jellemzi, mely egy robosztusabb, határozott kiállást kölcsönöz az autó külsejének, mindezt az utastéren belül intelligens ergonomikus dizájnnal kombinálva, mely növeli a tágasságérzetet.
Az autó tengelytávját 20 milliméterrel megnövelték, így a teljes hossz 31 milliméterrel gyarapodott. A hatékonyabb úttartási jelenlét érdekében minimális, 35 milliméteres magasságot érintő és 29 milliméteres szélességi növekedés is történt.
A vadonatúj Qashqai orr-része egy megnövelt, króm színű Nissan V-Motion (V alakú) hűtőmaszkkal, a precizitás kihangsúlyozása érdekében pedig egy másodlagos matt hajszálcsíkkal is büszkélkedik. Mindezt a védjeggyé vált bumeráng formájú nappali menetfénnyel vékony, fejlett, full-LED, mátrix fényszórók támogatják.
A fényszórók alatti légbeömlők tovább szélesítik az orr megjelenését, ezzel a motorháztetőre irányítják a szemet. Mindezen elemek kombinációja az erő valódi érzetét és céltudatosságot kölcsönöznek a Qashqai elülső arcának.
Az új Qashqai kihangsúlyozott első fényforrásai a LED technológia használatának köszönhetően a korábbi modellhez képest vékonyabb, élesebb dizájnt kaptak. A hátsó lámpákat tekintve megjelenik egy fokozatos ’esőcsepp’ szemcse optika, mely 3D fényeffektet generál ezáltal pedig futurisztikus benyomást kelt. Európai Nissan modellben elsőként, a Qashqai magasabb felszereltségű változataiban az irányjelzés is LED technológiájú.
Oldalról nézve az új Qashqai atletikusabbnak és dinamikusabbnak tűnik, az autó elejét és hátulját egységbe kovácsoló, megszakítás nélküli vízszintesen futó vonalnak köszönhetően, ezáltal egy vízszintes jelenlétet biztosít az autónak, de a dinamizmus érzetét is közvetíti.
Ez a vonal nemcsak az orr-rész szélességét és erős megjelenését definiálja, de leköveti a vonalvezetést egészen a jármű hátuljáig, ezáltal pedig lehetőséget ad a kerékboltozat kiemelkedésére.
Az új generációs Qashqai először lesz elérhető 20 colos gyémánt-metszésű könnyűfém kerekekkel (az előző generáció legfeljebb 19 colos kerekekkel volt elérhető). Ezen nagyobb átmérőjű kerekek kitöltik a kerékboltozatokat és méginkább hozzájárulnak az autó utakon tapasztalható robosztusságához.
Mivel a vásárlók értékelik autójuk testreszabásának lehetőségeit az új Qashqai 11 színben, 5 két-tónusú kombinációval lesz elérhető, mely összesen 16 variációt jelent. A fekete tető opció gyöngyház fehér, egy feltűnő új kék, egy szemrevaló narancs/vörös és kerámiaszürke színekben lesz megvásárolható, valamint fekete karosszériaszín esetén egy metálszürke tető opció is választható majd.
A fekete tető opció az oldalüveggel jól összeolvad. A metál fekete szín és a C-oszlop mögötti ablak kombinációja a közel láthatatlan illesztéseivel összességében egy merőben homogén benyomást kelt és segítséget nyújt az autó tömegközépontjának vizuális süllyesztésében is. Az új Qashqai még a magasabb, tágasabb kialakításával együtt is sportosabbnak és dinamikusabbnak látszik az utakon.
A panoráma napfénytető, mely népszerű opció volt az előző generációs modellekben megmaradt, és könnyedén engedi a fénynek az utastérbe való áramlását, mely kiemeli a beltér tágas mivoltát, nyugtató érzetet kelt.
Emelkedett belsőtér hangulat
Online, komfortos és impozáns: az új Nissan Qashqai utastere új normát teremt az emelkedett érzet, a megkülönböztetett dizájn és a kiterjesztett használhatóság terén.
Az Advanced Nissan Intelligent Mobility technológiák csak egy karnyújtásnyira vannak a sofőrtől kényelmet és minőséget biztosítva minden egyes érintéssel. Az új prémium anyagok, okos funkciók és az átgondolt részletek kombinációjából egy olyan utastér jön létre, mely élvonalbeli dizájnt és praktikusságot sorakoztat fel minden értelemben.
Matthew Weaver, a Nissan Design Europe Alelnöke, szavait idézve: „Az új Nissan Qashqai a kifejező dizájn és a vásárlói elvárások tökéletes találkozása. A vásárlók szükségei határozzák meg fókuszunkat és merész kijelentéseink összhangban vannak a legmagasabb ügyfél-elvárásokkal. Ezzel az új generációs modellel új szintre emeltük a Qashqai-t azáltal, hogy egy prémium mégis praktikus, luxus mégis elérhető és előrehaladott mégis használható környezetet kínálunk, mely a többiek számára követendő példát fog állítani.”
További információkért a Nissan termékeiről, szolgáltatásairól és a fenntartható mobilitás iránti elkötelezettségéről keresse fel a nissan.hu weboldalt! Kövessen minket a Facebook-on, az Instagram-on, tekintse meg legfrissebb videóinkat a YouTube-on, vagy hívja a HelloNissan ügyfélszolgálati csapatát!
A Nissan európai tevékenységéről
A tengerentúli autógyártók közül a Nissan rendelkezik az egyik legátfogóbb európai jelenléttel. Helyi tervező, kutató-fejlesztő, gyártó, logisztikai, valamint értékesítő és marketing szervezeteiben több mint 16000 alkalmazottat foglalkoztat. 2019-ben a Nissan egyesült királysági, spanyolországi és oroszországi gyárai mintegy 465000 járművet állítottak elő, köztük díjnyertes Crossovereket, haszongépjárműveket, valamint Európa egyik legnagyobb darabszámban értékesített elektromos autóját, a Nissan LEAF-et. A zéró emissziós közlekedést és a halálos kimenetelű közúti balesetek számának nullára csökkentését célul kitűző Nissan a közelmúltban bemutatta „Intelligens Mobilitás” jövőképét. Ez a „360 fokos látószögű”, átfogó koncepció határozza meg a Nissan termék- és technológiafejlesztéseinek irányát, és ezen alapulnak majd azok a meghatározó jelentőségű vállalati döntések is, melyek az autókban alkalmazott hajtásrendszereket, az autók használatát, valamint a jövő társadalmába való integrációját érintik.