A vadonatúj Subaru Forester 2024-ben maximális ötcsillagos besorolást kapott az Euro NCAP biztonsági teszt során
- 89% -ot értek el a gyermekek utasainak biztonságában, a legmagasabb pontszámokat a gyermekülés telepítésének ellenőrzésében (CRS) adták meg.
- 86% -ot értek el az úthasználók védelmében a kerékpárosokkal és a közeledő / túllépő motorosokkal történő ütközés-elkerülési tesztek során elért legmagasabb pontszámokkal
- 83% -ot értek el a járművezetők és az utasok biztonsága terén, a kétféle oldalsó ütközéses vizsgálat során odaítélt legjobb pontszámokkal
- 72% -ban elért járművezetői segédtechnológiák a Lane Support (EyeSight (Vészhelyzet) Lane Keep Assist funkciók) által elnyert legjobb pontszámokkal
A Subaru Europe, a SUBARU CORPORATION leányvállalata ma bejelentette, hogy a vadonatúj Forester (európai specifikáció) elérte a maximális ötcsillagos általános minősítést a 2024-es európai új autóértékelési programban (Euro NCAP) * 1. A Forester mind a négy értékelési területen (felnőtt utas, gyermek utas, sebezhető úthasználó, biztonsági asszisztens) regisztrált pontszámokat, amelyek meghaladják a szükséges minimális küszöböt.
A gyermeknevelő értékelési területén a vadonatúj Forester elérte a maximális pontokat a CRS telepítési ellenőrzésében. A 6 és 10 éves gyermek utasai alapján szinte elérte a maximális pontokat az ütközésteszt teljesítményében (mind elülső, mind oldalsó ütés) * 2. Jó védelmet nyújtottak az összes kritikus testrégió számára az elülső eltolás tesztje során, és a maximális pontokat az értékelés ezen részében pontozták. A rendszer automatikusan letiltja az első utasoldali légzsákot, ha hátrafelé néző gyermekbiztonsági rendszert használnak abban az ülőhelyen, amelyért jutalmazták. A Forester közvetett „gyermek jelenlét-érzékelő” rendszerrel is fel van szerelve (azaz Hátsó ülés emlékeztetője), amely figyelmeztetést ad, amikor gyermeket vagy csecsemőt észlel, esetleg maradt az autóban. Az összes gyermekbiztonsági típus, amelyre a Forester-t tervezték, megfelelően felszerelhető és beilleszthető az autóba, kivéve az iSize utasbiztonsági rendszert a hátsó középső helyzetben.
A the Sebezhető úthasználók értékelési területe, a vadonatúj Forester elérte az AEB kerékpárosok és a sávtámogató motorosok maximális pontjait. A Forester autonóm vészfékező (AEB) rendszere reagálhat a kiszolgáltatott úthasználókra és más járművekre is. A rendszer teljesítménye a kerékpárosok észlelésében és az azokkal való reakcióban jó volt (az átkelő kerékpároshoz való megközelítés, a parkoló járművek mögül történő átkelés vagy az út mentén lévő kerékpáros útjának átkelése, valamint a közeledő kerékpáros útjának átfordulása esetén). Az AEB rendszer teljesítménye jó volt a motorosok számára (mind az álló motoros, mind a fékező motoroshoz közeledve). A motorkerékpárosok sávtámogatása elérte a maximális pontokat (mind a változó sávok esetében a közeledő és az előrehaladó motoros forgatókönyvek útján). A sújtott gyalogos vagy kerékpáros fejének védelme túlnyomórészt jó volt, valamint a medence, a combcsont, valamint a térd és a sípcsont védelme.
A felnőtt utasok értékelési területén a vadonatúj Forester maximális pontokat szerzett az oldalsó akadály tesztjében és a súlyosabb oldalsó pólus ütést mivel az összes kritikus testrégió védelme jó volt. Majdnem elérte a maximális pontot a hátsó ütközésben * 3 mind az első, mind a hátsó ülésen. Az ütköző kocsi lassulásának elemzése a vizsgálat során és a deformálódó akadály elemzése a vizsgálat után azt mutatta, hogy a Forester mérsékelten jóindulatú ütközési partner lenne az elülső ütközés során. Az első ülések és a fejtámlák vizsgálata jó védelmet mutatott az ostorcsapás sérüléseivel szemben a hátsó ütközés esetén. A hátsó ülések geometriai elemzése szintén jelezte a jó ostorcsapás-védelmet. A tesztek azt mutatták, hogy míg az utastér stabil maradt az elülső eltolási teszt során,a próbabábu leolvasása mind a vezető, mind az utas térdének és combjának, valamint a különböző méretű és különböző helyzetben ülő utasok jó védelmét jelezte. A védelem az utas minden kritikus testterületére jó volt. A kirándulás ellenőrzését (annak mértékét, ameddig a testet a jármű másik oldalára dobják, amikor a távoli oldalról ütközik) megfelelőnek találták, mivel a Foresternek ellenintézkedése van (azaz a távoli légzsák) az utasok elleni küzdelem érdekében. az ilyen ütések által elfoglalt sérülések. A légzsák jól teljesített az Euro NCAP tesztjein dummy leolvasásokkal, jelezve a vezető és az utas jó védelmét. A Forester fejlett e-segélyhívó rendszerrel rendelkezik, amely baleset esetén figyelmezteti a sürgősségi szolgálatokat, és egy olyan rendszerrel rendelkezik, amely megakadályozza a másodlagos ütközéseket az autó ütközés után.Forester bebizonyította, hogy az ajtók és ablakok nyitva vannak, hogy az utasok elmenekülhessenek a jármű merülése esetén.
Fvagy a biztonsági asszisztens értékelési területe, a vadonatúj Subaru Forester elérte a maximális pontokat a sávtámogatás kategóriában a legújabb alkalmazandó teszt szerint. A sávtámogató rendszer (azaz Lane Keep Assist) óvatosan korrigálja a jármű útját, ha sodródik a sávból, és beavatkozik néhány kritikusabb helyzetbe (azaz Vészhelyzeti sáv tartása). Fel van szerelve egy biztonsági öv emlékeztető rendszerrel, amely alapfelszereltségként van felszerelve az első és a hátsó ülésekre, amelyek a kategóriában maximális pontszámot szereztek, valamint a vezető állapotának ellenőrző rendszerével (azaz A járművezető figyelő rendszere, amely észleli a vezető figyelmét és fáradtságát). A sebességsegítő rendszer a forgalmi jel felismerésével érzékeli a helyi sebességkorlátozást, és a járművezető dönthet úgy, hogy beállítja a korlátozót (a kézi sebességkorlátozón keresztül), vagy hagyja, hogy a rendszer automatikusan megtegye (az intelligens sebességkorlátozón keresztül).
* 1: Független ügynökség, amely európai kormányokból, valamint európai autó- és fogyasztói szervezetekből áll* 2: Subaru Forester ütközésteszt teljesítménye (mind elülső, mind oldalsó ütés) 6 és 10 éves gyermekek alapján: 23,7 / 24 pont* 3: Subaru Forester hátsó ütközési pontszáma: 3,8 / 4 pont