A  vadonatúj, teljesen elektromos Volvo ES90

Rendszeres fejlesztés mint szabvány

Az ES90 a SPA2 architektúránkra épül, és hasonlóan az EX90-hez, a Volvo Cars Superset tech verem alapján. Ez egyetlen hardver- és szoftvermodulkészletből áll, amelyek minden közelgő elektromos autónk alapját képezik. Ez lehetővé teszi számunkra, hogy javítsuk az autó általános teljesítményét és biztonsági technológiáját az életciklusa alatt, és gyorsan gördítsük ki azokat a levegőben történő frissítésekkel az összes Superset alapú modellben.

“A Superset-et a magszámítás engedélyezi, és az ES90 az első Volvo autó, amelyet kettős NVIDIA DRIVE AGX Orin konfiguráció hajt meg. Ez teszi a legerősebb autót, amelyet valaha készítettünk az alapvető számítási kapacitás szempontjából.”

– mondja Anders Bell, a műszaki és technológiai vezetőnk. “Ez lehetővé teszi számunkra, hogy az adatok, a szoftverek és az AI révén tovább növeljük a biztonság és az általános teljesítmény sávját.

Az ES90 az elektromos rendszerek és az akkumulátor-technológia szempontjából is a legújabb. Új 800 voltos technológiánkdebütál az ES90-ben, elősegítve a gyorsabb töltés, a jobb általános teljesítmény és a nagyobb hatékonyság felszabadítását. Az eredmény egy olyan autó, amely tovább halad és gyorsabban töltődik, mint bármelyik korábbi elektromos Volvo. Az ES90 mindössze 10 perc alatt 300 kilométert képes hozzáadni 350 kW gyors töltőállomásokon, és akár 700 kilométeres vezetési távolságot kínál a WLTP tesztelési ciklus alatt. 

Az ES90 merész arányai szintén hozzájárulnak az autó hatékonyságához, és 0,25-es húzási együtthatóvá (Cd) alakulnak. Ez szemlélteti, hogy egy autó mennyire hatékonyan mozog a levegőben, és a legalacsonyabb minden olyan autó közül, amelyet valaha építettünk. Minél alacsonyabb az érték, annál hatékonyabb az autó, ami az ügyfelek számára kevesebb energiafogyasztást és hosszabb vezetési távolságot jelent.

Biztonságos űrtechnológia belül és kívül

Mivel ez egy Volvo, az ES90-et úgy tervezték, hogy mindenki megvédje az autóban és annak környékén. Az ES90-et úgy fejlesztettük ki, hogy megfeleljen a szigorú Volvo Cars biztonsági szabványnak, amely 55 éves valós biztonsági kutatásokra épül és meghaladja a hivatalos tesztelési követelményeket.

Ezt az ambiciózus szabványt úgy alakították ki, hogy elősegítse a biztonságosabb autók fejlesztését a különféle valós forgatókönyvekhez, ami sokkal bonyolultabb lehet, mint a szabványosított tesztelés forgatókönyvei. A nagy teljesítményű alapszámítógépekkel együtt az ES90 folytatja új biztonsági korszakunkat, amelyet az EX90-rel hoztunk létre.

Az ES90-hez erős biztonsági ketrec, korszerű utasbiztonsági rendszerek, valamint optimalizált deformációs zónák tartoznak. Az aktív biztonsági rendszereket fejlett érzékelők hajtják, amelyek öt radart, hét kamerát, tizenkét ultrahangos érzékelőt és a Luminar Technologies lidarját tartalmazzák.Ez az érzékelőkészlet lehetővé teszi az emberi hatótávolságon kívüli látást, hogy elkerülje az ütközéseket és a veszélyeket az úton. Az ES90-nek alapkivitelben úttörő járművezetői megértési rendszere is van, amely képes felismerni, hogy a járművezető figyelme már nem az útra összpontosít, és támogatást nyújt.

A biztonságos űrtechnológiánk nemcsak vezetés közben támogatja Önt, hanem parkoláskor is. Az ES90-ben az ajtónyitás figyelmeztetése segít az ajtók kinyitásakor elhaladó kerékpárosok vagy gyalogosok figyelésében és védelmében. És amikor el akarja hagyni az autót, az ES90 ’ kabinos utasainak érzékelése segít elkerülni, hogy szeretteiket hátrahagyják. Érzékeli a submilliméter méretű mozgást, például a csecsemő lágy légzését. 

Az új Volvo ES90 már rendelhető Ausztriában, Belgiumban, a Cseh Köztársaságban, Finnországban, Franciaországban, Németországban, Görögországban, Magyarországon, Olaszországban, Hollandiában, Norvégiában, Lengyelországban, Portugáliában, Spanyolországban, Svédországban, Svájcban és az Egyesült Királyságban. Más piacokat idén később és 2026-ban adnak hozzá.

Megjegyzések

  • Lehet, hogy a leírt szolgáltatások nem minden piacon érhetők el, és nem minden modell, stílus és erőátviteli lehetőség számára elérhetők.
  • A 700 km-es WLTP vezetési távolság 740 km-re fordul a CLTC vezetési ciklus alatt Kínában és vonatkozik az ikermotorral és 106 kWh-os akkumulátorral rendelkező négykerék-meghajtású változatokra.
  • A töltési idő változhat, és különféle tényezőktől függ, mint például a kültéri hőmérséklet, az akkumulátor állapota és az autó állapota. A töltési időnk a 350 kW-os töltőberendezéseken végzett tesztelésen alapult.
  • Fejlett légtisztítónkat az Allergy Standards Limited (ASL) tanúsította asztmaként és allergia-barátként.
  • A Google, a Google Play és a Google Maps a Google LLC védjegyei.
  • A Snapdragon a Qualcomm Technologies, Inc. és / vagy leányvállalatainak terméke. A Snapdragon a Qualcomm Incorporated védjegye vagy bejegyzett védjegye.

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!