A válság nem hagy nyomot a LIQUI MOLY-nál
A német olaj- és adalékspecialista áprilisi árbevétele 60 százalékkal meghaladja az előző évi értéket
A LIQUI MOLY erőteljes árbevétel-növekedése áprilisban is folytatódik. Az árbevétel 60 millió eurós értéke 60 százalékkal meghaladta az előző évi értéket, amit természetesen jelentősen befolyásolt a világjárvány miatt beszakadó kereslet. De még 2019 áprilisával összevetve is 26 százalékos a növekedés. „Jó lendülettel kezdtünk ebben az évben, és ez a lendület fenn is marad”, mondja Ernst Prost ügyvezető.
A márciusi 65 milliós árbevétel a cégtörténet legsikeresebb hónapja volt. „Ezt áprilisban nem sikerült felülmúlni, de az egész csapat által nyújtott teljesítmény ettől függetlenül lenyűgöző volt”, mondta Ernst Prost. A növekedés hagyományosan nagyobb volt a nemzetközi piacokon, mint Németországban, ahol a LIQUI MOLY-nak már jelentős piaci részesedése van, így nehéz további növekedést elérni.
Az idei év első négy hónapjára visszatekintve a LIQUI MOLY elsősorban azokban a stratégiai régiókban növekedett, ahol saját leányvállalatot működtet: Olaszországban, Ausztráliában és Dél-Afrikában az előző év ugyanezen időszakához képest megduplázták az árbevételt, és még az Egyesült Államokban illetve Kanadában is, amely Németország után a legnagyobb felvevőpiac, több, mint 40 százalékkal bővült az árbevétel.
Ez a növekedés az utolsó 12 hónapban alkalmazott anticiklikus befektetési stratégia eredménye. „Ezen kívül egyes versenytársak még a téli álmukat alusszák”, magyarázza Ernst Prost. A sikernek azonban van árnyoldala is: „Nehezünkre esik elegendő nyersanyaghoz jutni. Ezt követően pedig erőlködnünk kell azért, hogy hajózási konténereket szerezzük, hogy az olajainkat és adalékainkat eljuttassuk az ügyfeleinkhez”, magyarázza Ernst Prost. „Ez mindennapi küzdelem, de ezzel is megbirkózunk.”
A LIQUI MOLY természetesen sok országban érzékeli a világjárvánnyal összefüggő korlátozásokat. A nemzetközi diverzifikációnak köszönhetően a cég az egyik ország gyengélkedését ki tudja egyenlíteni a más országokban tapasztalt, erősebb üzlettel. „Összességében azonban azt látjuk, hogy a gazdasági élet világszerte egyre inkább erőre kap”, mondja Ernst Prost. „Reméljük, hogy az év során egyre inkább visszatérhetünk a normalitáshoz.”