A várakozások szerint…

A FLOTTAPIACOT IS ALAPJAIBAN RAJZOLJA MAJD ÁT AZ ÚJ TOYOTA AURIS

A 2018-as Genfi Autószalonon ünnepli világpremierjét a harmadik generációs Toyota Auris. Az európai szinten már most 45%-ban öntöltő hibrid elektromos változatban értékesített modell az eddiginél is dinamikusabb formatervvel, valamint a Toyota kettős hibrid-stratégiáját útjára indító, vadonatúj, kétliteres full hibrid hajtáslánccal lép színre. Az új hibrid hajtáslánc, és a tény, hogy a Toyota a C-HR-hez hasonlóan új Aurishoz már bemutatásától kezdve nem kínál majd dízel hajtást, alapjaiban rajzolhatja át a dízelektől tömegével elforduló flották piacát is.

A világ legzöldebb és leginnovatívabb autógyártójának tartott, környezetbarát hibrid elektromos modelljeiről ismert Toyota mindig is büszke volt arra, hogy hallgat ügyfeleire, és reagál a tőlük kapott visszajelzésre. A hibrid technológia vezető szereplőjeként eltöltött húsz év, illetve közel 12 millió eladott hibrid gépkocsi (ebből több mint 1,5 millió Európában) után a vállalat úgy döntött, hogy új irányban fejleszti tovább hibrid autóit, és még vonzóbbá teszi azokat az ügyfelek új csoportja számára. A Toyota mostantól kétféle hibrid hajtáslánccal bocsátja az ügyfelek rendelkezésére legfontosabb modelljeit: az egyik a hibrid technológia hagyományos értékeit – a csekély üzemanyag-fogyasztást és komfortos, pihentető utazást – támogatja, míg a másik ugyanezen erényeket fokozott motorteljesítménnyel és menetdinamikai képességekkel egészíti ki, ami megadhatja az utolsó lökést ahhoz, hogy a súlyosan környezetszennyező dízel hajtástól már eddig is tömegével elforduló flottavásárlók maradéka is a külső töltést nem igénylő, praktikusan használható, környezetbarát és alacsony fenntartási költségeket kínáló hibrid elektromos hajtást válassza.

A 2010-es, első generációs Auris volt a Toyota európai kínálatának első olyan nagy példányszámban gyártott, kulcsfontosságú modellje, amely a hibrid elektromos hajtástechnológia előnyeit élvezhette, most pedig elsőként kínálja fel a lehetőséget, hogy a vevők kétféle hibrid elektromos hajtáslánc közül válasszanak.

A jelenlegi Auris hajtáslánc-választéka öt hagyományos belső égésű motorból és egy hibrid egységből áll. A márka hibrid technológia felé fordulásának folytatásaként azonban az új Auris mindössze egyetlen belső égésű motorral (az 1,2 literes benzines turbómotorral), valamint kétféle – egy 112 lóerős, 1,8 literes, illetve egy 180 lóerős, 2,0 literes – hibrid hajtáslánccal lesz megvásárolható.

Az 1,8 literes rendszer maximálisan kielégíti mindazokat az elvárásokat, amelyeket ma az ügyfelek a Toyota full hibrid hajtásláncaival szemben támasztanak: csendes működés, ösztönös kezelhetőség, robbanékony teljesítménykifejtés és tisztán elektromos üzemmód, kedvező üzemben tartási költségekkel, külső feltöltést nem igénylő akkumulátorral, kimagaslóan kedvező üzemanyag-fogyasztással és alacsony CO-kibocsátással, valamint akár 50 százalékos tisztán elektromos működtetéssel a mindennapi használatban. A fenti előnyök megőrzése mellett a 2,0 literes rendszer maximálisan kiaknázza a frissen bevezetett Toyota új globális platformjából (TNGA) adódó, fokozott rugózási komfortot, stabilitást, vezethetőséget és vezetési élményt. A típus ‘energikusabb vezethetőséget’ biztosít, és nagyobb motorteljesítménnyel, valamint kormányra szerelt váltófülekkel nyújt dinamikusabb, magával ragadóbb vezetési élményt.

TOYOTA ÚJ GLOBÁLIS PLATFORM (TNGA)

A Toyota új globális platformja (TNGA) adja minden új generációs Toyota hajtáslánc és Toyota modell alapját. A TNGA platform forradalmasítja a Toyota járművek tervezését, fejlesztését és gyártását, alkalmazása kulcsfontosságú eleme a vállalat azon küldetésének, hogy mind jobb autókat építsen, beleértve a stílusosabb megjelenést, az élvezetesebb vezethetőséget és a még magasabb szintű biztonságot. A TNGA új, pontosan körülírt szabályokat fektet le, amelyek meghatározzák az egyes ultramodern komponensek elhelyezkedését, és ezáltal leegyszerűsítik a járművek szerkezetét. A TNGA javarészt az autó azon komponenseit érinti, amelyek kívülről nem láthatók, így a formatervezők karakteres, egyedi megjelenéssel, az aszfaltra lapuló kiállással és kívánatosabb arányokkal ruházhatták fel az új Aurist. Az új Auris TNGA platformja élvezetesebb vezetési élményt ígér, köszönhetően a mélyebb tömegközéppontnak, a multilink hátsó felfüggesztésnek, valamint a kulcsfontosságú pontokon nagy szakítószilárdságú acélidomokkal megerősített, merevebb karosszéria-szerkezetnek. Mindez jobb vezethetőséget és stabilitást eredményez, változatlanul kiemelkedő rugózási és utazási kényelem mellett. A TNGA platformra épülő összes modell a létező legmagasabb színvonalú aktív és passzív biztonságot kínálja. Az új Aurist úgy alakították ki, hogy maradéktalanul megfeleljen a független nemzetközi töréstesztek szigorú követelményeinek, valamint a Toyota Safety Sense rendszer kifinomult funkcióit és alkotóelemeit felhasználva fokozott biztonságot kínáljon.

FORMATERVEZÉS

Az új Auris tervezésekor mindenekelőtt arra törekedtünk, hogy a piac legmerészebb, legdinamikusabb ferdehátú modelljét alkossuk meg, anélkül, hogy ez a belső tér praktikumának rovására menne.” – avat be Simon Humphries, a Toyota globális formatervezésért felelős ügyvezető igazgatója.

A TNGA platformból eredő, mély tömegközéppontot kiaknázó jármű oldalnézetből könnyű, dinamikus arcát mutatja, ugyanakkor amint hátrafelé haladunk, úgy válik egyre masszívabbá, széles és mély kiállásúvá a szerkezet, ami nagyon fontos szempont az európai piacon.”

Az elődjénél hosszabb, alacsonyabb új Auris érezhetően dinamikusabb megjelenést mutat, jóval látványosabb orrkialakítással. Az autó teljes hosszúsága 40 mm-rel nőtt; ezt teljes egészében a megnövelt tengelytáv teszi ki. Az új ferdehátú modell magassága mintegy 25 mm-rel csökkent, ugyanakkor a szélvédő töve 47 mm-rel alacsonyabban húzódik, mint a jelenlegi modellen. Ez kecsesebb sziluettet és tetszetősebb, mélyebben húzódó motorházfedelet eredményez, ami ráadásul biztonságosabb is, hiszen a vezető akadálytalanul tekinthet előre. Az új orrkialakítás a Toyota ‘Under Priority’ katamarán és ‘Keen Look’ formai filozófiáinak evolúcióját testesíti meg. A laposabb, előrefelé nyíló motorházfedél ívelt első éle alatt húzódó, keskeny felső hűtőmaszk közepén helyezkedik el a Toyota logó, két szélén pedig a vadonatúj, teljes LED fényszórótestek láthatók a beépített nappali menetfénnyel. A nagyméretű, trapéz alakú alsó hűtőrács kerete erőteljesen, határozott töréssel halad a motorházfedél belépő éle, valamint a felső hűtőrács felé. Ennek a megoldásnak köszönhetően mintegy 20 mm-rel csökkent a jármű első túlnyúlása.

A hűtőmaszk keretének az oldala karakteres katamarán-formát rajzol ki az új Auris első sarkainál, kihangsúlyozva a modell 30 mm-rel megnövelt szélességét, valamint széles, sportos kiállását.

A hűtőrács alatt kettéoszló keret határozottan rajzolja körül az alsó légterelő peremét, amelynek éle felfelé emelkedve kitölti a légterelő és a LED ködfényszórókat magába foglaló katamarántörzs-idom közötti teret. A maszk rácsozata szintén új kialakítást kapott: részleteiben jobban kidolgozott, kifinomultabb, mint a hagyományos méhsejt-szerkezetű rácsháló.

Az autó farkialakítása is megújult: az erőteljesebben lekerekített forma kihangsúlyozza az orr és a far közötti optikai kapcsolatot. A hátsó szélvédő mintegy 14 fokkal megnövelt dőlésszöge és a hátsó kerékív fölött kirajzolódó, izmos csípő kompaktabb megjelenést kölcsönöznek az autónak, noha a hátsó túlnyúlás valójában 20 mm-rel megnőtt. Minden felszereltségi szinten alapfelszerelés a hátsó tetőlégterelő. A teljes LED hátsó lámpatestek fényvezető elemei még inkább kihangsúlyozzák az új Auris széles, mélyen ülő kiállását, a hátsó lökhárító rajzolata pedig az orr ‘Under Priority’ katamarán formai megoldását idézi; itt egy keskeny alsó perem kapott kettős krómbetétet. Az új Auris dinamikus formatervét tovább erősíti az opcióként kérhető kétszínű kivitel, amelynél a fényezett karosszériához fekete tető és tetőoszlopok társulnak.