A vezetés öröme és nyugalma
– Next Gen travel car by PEUGEOT:
Az új PEUGEOT e-Traveller a kompakt külső méreteket maximális szállítási kapacitással ötvözi: az akkumulátor a padlólemez alatt kapott helyet, így sem a csomagtér mérete, sem a szállítható utasok száma nem kisebb, mint a belsőégésű motorral szerelt változatoké.
Az akkumulátor elhelyezése jótékony hatással van az autó szilárdságára is: az optimális súlyeloszlás fokozza a vezetés örömét és nyugalmát. A futómű tökéletesen kényelmes, az üres és megpakolt állapotban egyaránt zökkenőmentes haladást a tengelyek lengéscsillapítói és speciális rugók garantálják.
Az elektromos változat vontatási kapacitása sem alacsonyabb: akár 1000 kg-mal is könnyedén boldogul.
A professzionális felhasználók számára már régóta ismerős a TCO fogalma (Total Cost of Ownership, azaz a tulajdonlás teljes költsége), de magánszemélyek esetében is érdemes számolni vele.
Az elektromos autók vételára magasabb, de fontos, hogy az alábbi tényezőket is figyelembe vegyük:
- számos vásárlási kedvezmény (környezetvédelmi bónuszok, kedvezmények, céges támogatások),
- alacsonyabb karbantartási költség,
- alacsonyabb üzemanyagköltség.
Célunk az, hogy a belsőégésű és az elektromos autók teljes tulajdonlási költsége közel azonos legyen.
Elegáns, határozott stílus – Next Gen travel car by PEUGEOT:
Az új PEUGEOT e-Traveller hű marad a márka elvéhez, amely a választás szabadságát hirdeti. Az új modell megőrzi a belsőégésű motorral szerelt változat elegáns, határozott és prémium stílusát, de jelentkezik néhány megkülönböztető jeggyel is.
Kívül:
- Dikroikus, kékkel árnyalt logó elöl és hátul (változtatja a színét attól függően, milyen szögből nézzük),
- töltőnyílás az első sárvédőben,
- különleges hűtőrács,
- „e-Traveller” felirat a karosszéria hátulján.
Belül:
- analóg műszerfal, az elektromos üzemmódhoz illeszkedő színes kijelzővel,
- speciális grafikájú érintőképernyő, TomTom Traffic 3D navigációs rendszerrel, amely jelzi a közelben található töltőpontokat és az aktuális töltöttséggel még elérhető zónát,
- új „e-Toggle” váltógomb automata váltó esetén
- vezetésimód-választó, amellyel az Eco, a Normal és a Power mód között választhatunk,
- elektromos rögzítőfék.
A vezetőhely e-volúciója:
A teljesen megújult vezetőhely és középkonzol az alábbiakat kínálja:
- új, ergonomikus, a környezethez tökéletesen illeszkedő „e-Toggle” sebességváltó, amellyel a Park, a Reverse, a Neutral, a Drive és a Brake fokozat között válthatunk,
- üzemmódválasztó gomb,
- tárolórekesz a középkonzol felső részén.
Az új PEUGEOT e-Traveller 3 üzemmódot kínál, melyek között választógombbal válthatunk:
- Eco (60 kW, 190 Nm): a minél nagyobb hatótáv eléréséhez,
- Normal (80 kW, 210 Nm): a mindennapi használatra,
- Power (100 kW, 260 Nm): több utas és sok csomag szállítása esetén.
Két fékezési mód is használható, melyek mindegyike másképpen járul hozzá az akkumulátor töltéséhez:
- normál, a belsőégésű motorral szerelt változatokéhoz hasonló fékezési élménnyel,
- fokozott (a B, azaz „Brake”, vagyis Fékezés fokozattal), amely a gázpedál felengedésekor erőteljesebb fékezést eredményez.
Az új PEUGEOT e-Traveller minden változata elektromos rögzítőfékkel szerelt, ami újdonság a modell történetében. A megoldás helyet szabadít fel a padlón, a mindennapi vezetésben pedig fokozza a kényelmet és a biztonságot. Az elektromos rögzítőfék mellett egy hálós tárolórekesz is helyet kapott.
Megújult a műszerfal, elsősorban azért, hogy az elektromos üzemmóddal kapcsolatos információkat megjelenítse:
- külön kijelzőn figyelhetjük a fogyasztás alakulását (energiatakarékos működésnél ECO, maximális teljesítmény kifejtésnél POWER), illetve az energia visszanyerésének folyamatát (CHARGE),
- külön kijelző mutatja a hűtő- és fűtőrendszerek (fűtés, légkondicionáló) energiafogyasztását,
- saját kijelzőt kapott az akkumulátor töltöttségi szintje,
- színes kijelző jeleníti meg az energiaáramlás folyamatát, a töltés státuszát (éppen zajló vagy előre programozott), a fedélzeti számítógép által szállított információkat és a hátralévő hatótávot.
A műszerfal – és a gépkocsi – közepén találjuk az érintőképernyőt, amely a TomTom Traffic 3D navigációs rendszert is magában foglalja. Az érintőképernyő „Electric” menüpontjában érjük el a következő funkciókat :
- „Flux” – az energiaáramlás megjelenítése,
- „Statistiques” – fogyasztási statisztikák megjelenítése,
- „Charge” – késleltetett töltés beprogramozása.
Ezeken kívül megjeleníthetjük a közelben található töltőpontokat, illetve azt a zónát is, amelyet az aktuális töltöttséggel még elérünk, valamint beprogramozhatjuk az utastér hőmérsékletének automatikus beállítását is.