A vezetés öröme és nyugalma

Next Gen travel car by PEUGEOT:

Az új PEUGEOT e-Traveller a kompakt külső méreteket maximális szállítási kapacitással ötvözi: az akkumulátor a padlólemez alatt kapott helyet, így sem a csomagtér mérete, sem a szállítható utasok száma nem kisebb, mint a belsőégésű motorral szerelt változatoké.

Az akkumulátor elhelyezése jótékony hatással van az autó szilárdságára is: az optimális súlyeloszlás fokozza a vezetés örömét és nyugalmát. A futómű tökéletesen kényelmes, az üres és megpakolt állapotban egyaránt zökkenőmentes haladást a tengelyek lengéscsillapítói és speciális rugók garantálják.

Az elektromos változat vontatási kapacitása sem alacsonyabb: akár 1000 kg-mal is könnyedén boldogul.

A professzionális felhasználók számára már régóta ismerős a TCO fogalma (Total Cost of Ownership, azaz a tulajdonlás teljes költsége), de magánszemélyek esetében is érdemes számolni vele.

Az elektromos autók vételára magasabb, de fontos, hogy az alábbi tényezőket is figyelembe vegyük:

  • számos vásárlási kedvezmény (környezetvédelmi bónuszok, kedvezmények, céges támogatások),
  • alacsonyabb karbantartási költség,
  • alacsonyabb üzemanyagköltség.

Célunk az, hogy a belsőégésű és az elektromos autók teljes tulajdonlási költsége közel azonos legyen.

Elegáns, határozott stílus Next Gen travel car by PEUGEOT:

Az új PEUGEOT e-Traveller hű marad a márka elvéhez, amely a választás szabadságát hirdeti. Az új modell megőrzi a belsőégésű motorral szerelt változat elegáns, határozott és prémium stílusát, de jelentkezik néhány megkülönböztető jeggyel is.

Kívül:

  • Dikroikus, kékkel árnyalt logó elöl és hátul (változtatja a színét attól függően, milyen szögből nézzük),
  • töltőnyílás az első sárvédőben,
  • különleges hűtőrács,
  • „e-Traveller” felirat a karosszéria hátulján.

Belül:

  • analóg műszerfal, az elektromos üzemmódhoz illeszkedő színes kijelzővel,
  • speciális grafikájú érintőképernyő, TomTom Traffic 3D navigációs rendszerrel, amely jelzi a közelben található töltőpontokat és az aktuális töltöttséggel még elérhető zónát,
  • új „e-Toggle” váltógomb automata váltó esetén
  • vezetésimód-választó, amellyel az Eco, a Normal és a Power mód között választhatunk,
  • elektromos rögzítőfék.

A vezetőhely e-volúciója:

A teljesen megújult vezetőhely és középkonzol az alábbiakat kínálja:

  • új, ergonomikus, a környezethez tökéletesen illeszkedő „e-Toggle” sebességváltó, amellyel a Park, a Reverse, a Neutral, a Drive és a Brake fokozat között válthatunk,
  • üzemmódválasztó gomb,
  • tárolórekesz a középkonzol felső részén.

 Az új PEUGEOT e-Traveller 3 üzemmódot kínál, melyek között választógombbal válthatunk:

  • Eco (60 kW, 190 Nm): a minél nagyobb hatótáv eléréséhez,
  • Normal (80 kW, 210 Nm): a mindennapi használatra,
  • Power (100 kW, 260 Nm): több utas és sok csomag szállítása esetén.

Két fékezési mód is használható, melyek mindegyike másképpen járul hozzá az akkumulátor töltéséhez:

  • normál, a belsőégésű motorral szerelt változatokéhoz hasonló fékezési élménnyel,
  • fokozott (a B, azaz „Brake”, vagyis Fékezés fokozattal), amely a gázpedál felengedésekor erőteljesebb fékezést eredményez.

Az új PEUGEOT e-Traveller minden változata elektromos rögzítőfékkel szerelt, ami újdonság a modell történetében. A megoldás helyet szabadít fel a padlón, a mindennapi vezetésben pedig fokozza a kényelmet és a biztonságot. Az elektromos rögzítőfék mellett egy hálós tárolórekesz is helyet kapott.

Megújult a műszerfal, elsősorban azért, hogy az elektromos üzemmóddal kapcsolatos információkat megjelenítse:

  • külön kijelzőn figyelhetjük a fogyasztás alakulását (energiatakarékos működésnél ECO, maximális teljesítmény kifejtésnél POWER), illetve az energia visszanyerésének folyamatát (CHARGE),
  • külön kijelző mutatja a hűtő- és fűtőrendszerek (fűtés, légkondicionáló) energiafogyasztását,
  • saját kijelzőt kapott az akkumulátor töltöttségi szintje,
  • színes kijelző jeleníti meg az energiaáramlás folyamatát, a töltés státuszát (éppen zajló vagy előre programozott), a fedélzeti számítógép által szállított információkat és a hátralévő hatótávot.

A műszerfal – és a gépkocsi – közepén találjuk az érintőképernyőt, amely a TomTom Traffic 3D navigációs rendszert is magában foglalja. Az érintőképernyő „Electric” menüpontjában érjük el a következő funkciókat :

  • Flux– az energiaáramlás megjelenítése,
  • Statistiques– fogyasztási statisztikák megjelenítése,
  • Charge– késleltetett töltés beprogramozása.

Ezeken kívül megjeleníthetjük a közelben található töltőpontokat, illetve azt a zónát is, amelyet az aktuális töltöttséggel még elérünk, valamint beprogramozhatjuk az utastér hőmérsékletének automatikus beállítását is.