A világ legfejlettebb monocoque konstrukciója
A Nevera úttörő monocoque-ja, amelyet a C_Two korábbi főmérnöke, Daniele Giachi fejlesztett ki, ragasztott karbontetőt, integrált szerkezeti akkumulátorcsomagot és hátsó karbon alvázat tartalmaz, és a legnagyobb egyedi szénszálas darabot alkotja az egész autóiparban. A 200 kg-nál kisebb súlyú, 2200 szénszálas réteget és 222 alumíniumbetétet használó monocoque beburkolja az autó akkumulátorát, így kompakt, mégis hihetetlenül erős szerkezetet alkot, 70 000 Nm/fok torziós merevséggel. A páratlan szilárdság és biztonság hozzájárult ahhoz, hogy a Nevera megfeleljen a szigorú globális homologizációs szabványoknak, és a valaha készült autók közül a legmerevebb szerkezetet adja.
A jövő vezetése
A Nevera kivételes teljesítményének kulcsa a Rimac úttörő elektromos hajtáslánca. A Nevera elektromos hajtásláncának minden alkatrészét a kezdetek óta alaposan átdolgozták, hogy nagyobb nyomatékot, nagyobb teljesítményt és fokozott hatékonyságot biztosítsanak.
Az egyedülálló H alakú, folyadékhűtéses, 120 kWh-s, 6960 cellás akkumulátort a Rimac a semmiből tervezte, és a Nevera szívében található. Az 1,4 MW teljesítmény előállítására képes lítium/mangán/nikkel akkumulátor szintén az autó magjának szerves részét képezi, 37 százalékos szerkezeti merevséget adva a szénszálas monocoque-nak. Az akkumulátor optimális elhelyezése alacsonyan és középen az autó padlóján belül hozzájárul az ultraalacsony tömegközépponthoz. Ez segít létrehozni egy kiváló 48/52 arányú első/hátsó súlyelosztást és a lehető legjobb kezelhetőséget.
A fejlett akkumulátorhűtési rendszer fejlesztései a C_Two bevezetése óta még hatékonyabbá tették a rendszert, lehetővé téve, hogy hosszabb ideig több energiát szállítsanak le. Négy egyedi, felületre szerelt állandó mágneses motor hajtja külön-külön a Nevera négy kerekét. Együtt 1914 lóerőt és 2360 Nm nyomatékot tesznek lehetővé, ami háromszorosa egy „hagyományos motoros” szuperautó teljesítményének. Az első és a hátsó kerekek egy-egy sebességváltóhoz csatlakoznak.
A Nevera elektromos motorjai, amelyek az első pillanattól kezdve képesek a maximális nyomaték elérésére, 97 százalékos hatásfokkal rendelkeznek – szemben a leghatékonyabb belső égésű motorok 40 százalékával –, és teljes élettartamuk alatt karbantartásmentesek.
Ki ebből a világból a gyorsulás – az ambiciózus célok legyőzése
Azzal, hogy 1,85 másodperc alatt sprintel 60 mph-ra, és folytatja a gyorsulást egészen 412 km/h-s (258 mph) végsebességig, a Nevera új dimenziót nyit a hiperautó teljesítményében. A nyugalmi állapotból 161 km/h-ra (100 mph) való felgyorsulás mindössze 4,3 másodpercet vesz igénybe, és megőrzi szemet tágító gyorsulását a teljes fojtószelepes ciklus alatt, 9,3 másodperc alatt éri el a 186 mph-t (300 km/h-t) nyugalmi helyzetből, amivel az egészet felaprítja. 2,5 másodpercre a kezdeti céloktól. Végül rekordot döntõ, 8,6 másodperces negyedmérföldes idõt ér el.
Tökéletes erőleadás, kifogástalan fékezőerő
A Rimac All-Wheel Torque Vectoring 2 (R-AWTV 2) rendszere felváltja a hagyományos elektronikus menetstabilizáló és kipörgésgátló rendszereket, hogy tovább erősítse a tapadást és a tapadást. Eközben a Nevera R-AWTV 2 rendszere fokozatmentesen változtatható dinamikus választ tesz lehetővé az út- és pályaviszonyokra az egyes kerekekre leadott nyomaték mértékének kalibrálásával. Az R-AWTV 2 kiszámítja az egyes kerekeken átvezetett nyomaték pontos szintjét a tökéletes stabilitás és a kivételes mozgékonyság érdekében. Az R-AWTV mind a prediktív, mind a reagáló képességgel leolvassa az utat, és másodpercenként több mint 100 számítást végez, hogy testreszabja a nyomaték szintjét a kívánt vezetési stílus eléréséhez.
„A nyomatékvektorunk lehetővé teszi a hajtáslánc kalibrálásának új szintjét” – magyarázza Miroslav Zrnčević, a Rimac teszt- és fejlesztőpilótája, és a kiválasztott vezetési módtól függően az R-AWTV 2 technológia lehetővé teszi a Nevera oldalirányú eltolását, vagy optimális teljesítményszintet biztosít. összkerék-meghajtású tapadás, tapadás és biztonság – függetlenül attól, hogy milyen kihívást jelentenek az út- és időjárási körülmények. A négy egyéni motoros hajtásláncnak köszönhetően a vezető megváltoztathatja a nyomatékelosztást, és még tovább személyre szabhatja a teljesítmény-leadást. teljesen egyedi meghajtás – az elsőtől a hátsókerék-hajtású autóig. ”
A Nevera a legmodernebb féktechnológiával is fel van szerelve. Egy összetett elektrohidraulikus fékrásegítő fékpedál-érintési szimulátorral osztja el a fékerőt a súrlódó fékek és az elektromos hajtáslánc között, az akkumulátortól, a hajtáslánctól és a fékállapottól függően. Például – a súrlódó fékeken keresztül disszipálja a kinetikus energiát, ha az akkumulátor közel van a termikus határértékéhez, vagy aktiválja a regeneratív fékezést, ha a súrlódó fékek forróak. Az összes átmenetnek a háttérben kell maradnia, és nem észrevehető a vezető számára. Ez lehetővé teszi, hogy a Nevera a lehető legjobban kihasználja a regeneratív fékezést a piacon jelenleg kapható többi autó közül. Az elektromos motorok által biztosított maximális hatótávolságot növelő, 300 kW-os regeneratív fékezésen kívül jelentős fékezőerőt adnak a 390 mm-es Brembo CCMR szén-kerámia féktárcsák és a hatdugattyús féknyergek. Kombináltan egyenletes, fakulásmentes és kivételesen erős fékezést biztosítanak még akkor is, ha az autót a pályán extrém erőhatások érik.