A vírus második hulláma elérte a használtautó-importot is
A növekvő bizonytalanság nem kedvezett az autópiacnak
Idén októberben a DataHouse adatai szerint 11 341 import személyautó került hazai forgalomba Magyarországon, ami tavaly októberhez viszonyítva 24 százalékos visszaesést jelent. Az év első tíz hónapjában összesen 110 264 használt személyautó került be az országba, ami 17 százalékkal marad el az előző év hasonló értékétől.
„A koronavírus második hullámának hatására ismét jelentősen erősödött a bizonytalanság az autópiacokon– magyarázza Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója – Míg az előző hónapokban rendre csupán tíz százalékos volt az elmaradás az előző évi volumenekhez képest, a hagyományosan legaktívabb hónapnak számító októberben az import elmaradása ismét elérte a 24 százalékot. Az óvatosság erősödése a hazai autópark utánpótlási forrását jelentő újautó-piacon is tetten érhető: míg az előző hónapban 19 százalékkal több, októberben ismét 4 százalékkal kevesebb új személygépkocsit adtak el, mint egy évvel korábban.”
A JóAutók.hu előrejelzése szerint a jelenlegi piaci környezetben (a drasztikus járványügyi szigorítások elkerülése esetán) éves szinten 125 ezer használt autó importjára számíthatunk 2020-ban, ami 20 százalékkal marad el a 2019-ben tapasztalt 156 ezres értéktől.
A használtautó-import mértéke az idei év első tíz hónapjában összesen 110 264 darab volt, 17 százalékkal kevesebb az előző év hasonló időszakában regisztrált 132 265-ös mennyiségnél. Ugyanebben az időszakban az újautó-eladások száma 102 048 volt, ami 20 százalékkal marad el az egy évvel korábbi 127 664-es értéktől.
Háttér-információ:
A 2017 májusában indult Jóautók.hu Magyarország első ellenőrzött használtautó piactere. Az oldal célja, hogy a tisztességesen működő kereskedők kínálatát összekapcsolja azokkal a biztonságorientált vásárlókkal, akik szeretnék elkerülni a használtautó-vásárlás során felmerülő buktatókat.
A JóAutók.hu kínálatában szereplő valamennyi autó dokumentumai ellenőrzésen esnek át, emellett az oldalon azok a hirdetések kapnak kiemelt pozíciót, melyekhez megfelelő mennyiségű dokumentáció áll rendelkezésre. Az oldalon minden kereskedő csak előszűrést követően jelenhet meg, amely a céges és szakmai háttér mellett az autóállomány minőségére, valamint a vásárlói visszajelzésekre is kiterjed.