Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

A Víz Világnapján ünnepelték az autót, amely vizet állít elő

Posted on 2018.03.23.2018.03.23. By Iroda Távirati

Az ENSZ határozata alapján 1992 óta március 22-én, tartják a Víz Világnapját – bár a hidrogén üzemanyagcellás gépkocsik tulajdonosai számára minden nap a vízről és az életről szól.

Az autóipar hagyományosan nagy vízfelhasználó, ami annak fényében, hogy az előrejelzések szerint 2050-re a Föld lakosságának 40 százaléka, több mint 3,6 milliárd ember súlyos vízhiányban fog élni, a legkevésbé sem ad okot büszkeségre az autógyártóknak. Nem véletlen, hogy a Toyota Motor Corporation fenntarthatósági jövőképének egyik sarkalatos pontja a vízfelhasználás radikális visszaszorítása. A vállalat 2012 és 2016 között, mindössze öt év alatt a folyamatok modernizálása, a szennyvíz megtisztítása és újrahasznosítása révén 200 literrel csökkentette a gyártási folyamatok során egy autóra jutó átlagos vízfelhasználás mértékét – ez az évi tízmillió darab Toyota és Lexus mellett kétmillió köbméternyi víz megtakarítását jelenti!

Ehhez hasonló erőfeszítésekkel a legtöbb autógyártó környezetvédelmi programjában is találkozhatunk. A Toyota azonban olyasvalamire is képes, amihez hasonlóra csak nagyon kevesen – és ők is jóval szerényebb léptékben – képesek: globális modellpalettájának egyik tagja képes vizet előállítani normál használat közben. A Toyota Mirai a világ legnagyobb számban eladott hidrogén üzemanyagcellás gépkocsija, egy olyan fenntartható, élhetőbb jövő előfutára, amelyben a közlekedés a lehető legcsekélyebb mértékben befolyásolja a környezetet.

A Toyota 2014 óta forgalmazza a Mirai üzemanyagcellás szedánt, amely a fedélzetén tárolt hidrogén és a légkörből nyert oxigén kölcsönhatásából fejleszti a villanymotorja működtetéséhez szükséges elektromos energiát; a kémiai folyamat egyetlen mellékterméke a víz. Habár más gyártók is eredményes kísérleteket folytatnak a technológiával, sőt, típusaik erősen korlátozott piaci forgalomban is elérhetők, egyetlen más hidrogén üzemanyagcellás modell sem tett szert olyan fokú népszerűségre, mint a Mirai: két és fél év alatt 5200 példányban talált gazdára világszerte, gyártását a jelenlegi évi 3000 darabról 2020-ra harmincezerre emeli a Toyota.

A Mirai bevezetésekor a tamáskodók azt gondolták, a hidrogéntöltő infrastruktúra hézagossága miatt eleve kudarcra van ítélve a Toyota kísérlete. Mára bebizonyosodott, hogy ennek pontosan az fordítottja igaz: az európai H2 töltőhálózat folyamatosan gyarapodik, az évtized végére mintegy 450 publikus kúttal számolhatunk Nyugat-Európában*. A technológia népszerűsítésével és terjesztésével foglalkozó Hydrogen Mobility Europe szervezet 2025-ra teszi a hidrogén üzemanyagcellás gépkocsik piaci alapon történő forgalmazásának beköszöntét.

A hidrogén persze nem csak a közlekedést forradalmasíthatja (a Toyota a Mirai mellett a legkülönfélébb járművekhez fejlesztett üzemanyagcellás rendszert, a targoncáktól a buszokon át a kamionokig) a hidrogén és az üzemanyagcella: szakértők szerint a fenntartható forrásokból (nap-, szél-, geotermikus stb) származó elektromos energia tárolására és szállítására, a kereslet és kínálat optimalizálására ideális megoldást jelent a technológia, akár háztartási léptékben is.

* https://h2me.eu/about/hydrogen-refuelling-infrastructure/

Fotók: Toyota

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Nem értékesíti Waberer’s részvényeit a többségi tulajdonos
Next Post: Újrahasznosított esővíz

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • A streaming hozza a hangfelvételipar legtöbb bevételét
  • Családi hétvége a Városligetben
  • Kezdődik a Reflex5!
  • Meghosszabbították a 16. KAFF nevezési határidejét
  • Parov Stelar Debrecenben
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Van képünk hozzá (23.03.22.) – MG4
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Van képünk hozzá (23.03.21.) – Bronco
  • Neves társaságba került Alonso a századik dobogós helyezésével
  • A hétvégén tesztelik a biztonsági rendszereket
  • A teszteredmények után az ADAC veszélyesnek tart hét nyári abroncsot
  • A Toyota Highlander így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Táborfalván tesztelik a Magyar Honvédségben rendszeresített kézifegyvereket
  • A Mustang név “meggyalázása” jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • Tovább folytatódik az együttműködés az RTL népszerű reggeli műsorával
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT