A Volkswagen 9000-rel csökkenti a kamionutak számát
A Volkswagen hivatalosan is átadta a kibővített présüzemet a Zwickauban működő elektromos jármű üzemében. Mostantól a Zwickauban gyártott hat elektromos modell teljes karosszériáját a helyszínen préselik. A 74 millió eurós beruházás újabb előrelépést tesz lehetővé az ID.31 és ID.42 modellek ökológiai lábnyomának csökkentése terén. A hatás figyelemre méltó: ezentúl évente több mint 9000-rel kevesebb közvetlen kamionút a karosszériagyártással kapcsolatban, és ezáltal évente 5800 tonnával kevesebb CO2-kibocsátás. Ez 60 új munkahelyet teremt a gyárban. A hivatalos megnyitón részt vett Michael Kretschmer, szász miniszterelnök, Christian Vollmer, a Volkswagen gyártásért és logisztikáért felelős igazgatósági tagja, Dr. Stefan Loth, a Volkswagen Szászország igazgatóságának elnöke és Jens Rothe, a Volkswagen Saxony központi üzemi tanácsának elnöke társaságában.
A Volkswagen hivatalosan is átadta a kibővített présüzemet a Zwickauban működő elektromos jármű üzemében. Mostantól a Zwickauban gyártott hat elektromos modell teljes karosszériáját a helyszínen préselik. A 74 millió eurós beruházás újabb előrelépést tesz lehetővé az ID.31 és ID.42 modellek ökológiai lábnyomának csökkentése terén. A hatás figyelemre méltó: ezentúl évente több mint 9000-rel kevesebb közvetlen kamionút a karosszériagyártással kapcsolatban, és ezáltal évente 5800 tonnával kevesebb CO2-kibocsátás. Ez 60 új munkahelyet teremt a gyárban. A hivatalos megnyitón részt vett Michael Kretschmer, szász miniszterelnök, Christian Vollmer, a Volkswagen gyártásért és logisztikáért felelős igazgatósági tagja, Dr. Stefan Loth, a Volkswagen Szászország igazgatóságának elnöke és Jens Rothe, a Volkswagen Saxony központi üzemi tanácsának elnöke társaságában.
Christian Vollmer, a Volkswagen gyártásért és logisztikáért felelős igazgatósági tagja az ünnepségen kiemelte: „A cél a szén-dioxid-semleges termelés elérése minden európai MEB-helyszínen a zwickaui üzemhez hasonlóan. Zwickau ebben a tekintetben úttörő és példakép. Az új présüzem pedig fontos mérföldkő az „Úton a zéró kibocsátás felé” (Way To Zero) programunkban, amelynek eredményeként 2025-re járművenként 45%-kal kívánjuk csökkenteni termelésünk környezeti hatásait a 2010-es alapévhez képest – olyan területeken, mint az energiafelhasználás, a szén-dioxid-kibocsátás, a hulladék és a vízhasználat. Ma már a Volkswagen személygépkocsi-gyártóhelyek 90%-a megújuló forrásokból vásárol villamos energiát. A „Nulla környezeti hatású gyár” (Zero Impact Factory) nevű környezetvédelmi program segítségével következetesen csökkentjük a termeléssel kapcsolatos emissziót az összes gyárban és a logisztikában is.”
Michael Kretschmer, szász miniszterelnök: „Szászország a rendszerváltást az elektromobilitás irányába vezeti. A Volkswagen zwickaui járműgyára az előremutató és integrált felfogásnak köszönhetően globálisan máris úttörő szerepet játszik. Az új présüzemmel a Volkswagen egyértelmű elismerését fejezi ki Zwickau, mint a hagyományokat ápoló gépjárműgyártó hely felé. Azzal, hogy a karosszériát teljes egészében helyben préselik, az üzem jelentős mértékben hozzájárul az éghajlatvédelemhez és a lényegesen kevesebb ellátási célú szállításnak köszönhetően csökkenti a környezeti terhelést.
Jens Rothe, a Volkswagen Saxony központi üzemi tanácsának elnöke: „Az üzemi tanács különösen örül annak, hogy mind a 60 új munkahelyet kollégáink továbbképzésével töltöttük be. Ez egy fontos jel: az elektromobilitásra való átállás jó kapacitáskihasználást eredményez a zwickaui telephelyen, és hosszú távon munkahelyeket biztosít.”
A logisztikai költségek és a szén-dioxid-kibocsátás jelentősen csökken
A présüzem bővítésébe fektetett 74 millió euró az egyik legnagyobb egyszeri beruházás a telephely átalakítása során. Az XL-méretű présüzem mellett egy automatikus rakodószalagot és egy 30 méter magas logisztikai magasraktárat is üzembe helyeztek a 8400 négyzetméteres területen. Csak a magasraktár 23 millió euróba került. Mostantól a Zwickauban gyártott elektromos modelleknél a helyszínen tudjuk préselni az összes szükséges karosszériaelemet, például ajtót és csomagtartófedelet. Megszűnik a más helyekről, például Emdenből és Wolfsburgból történő beszállítás. Évente több mint 9000 kamionút kerülhető el, és a szén-dioxid-kibocsátás 5800 tonnával csökken – ez a zwickaui gyár esetében a karosszériagyártással kapcsolatos közvetlen kamionforgalom 16%-ának felel meg.
XL-es présgép: korszerű és hatékony
A bővítés központi eleme a Schuler új XL-es présgépe, amelynek súlya körülbelül 180 tonna. Az autóipar egyik legmodernebb présgépe a világon. Öt szakaszban 6900 tonna préselőereje van. A maga napi 10.800 nyomásszámával a 92 méter hosszú, 22 méter széles és 12 méter magas présgép rendkívül hatékony. Ennek egyik fő oka a meghajtás. Most először hagyományos és szervo technológiát ötvöző présgépet használnak a Volkswagen Csoportban. Zwickau tehát mindkét technológia előnyeit kínálja: a nagy sebesség azt jelenti, hogy nagyszámú alkatrészt tudnak préselni, míg a nagyfokú pontosság az optimális minőséget biztosítja.
Zwickauban van a Volkswagen Csoport második legnagyobb présgépe
A wolfsburgi anyavállalat után a zwickaui létesítményben működik a második legnagyobb présüzem a Volkswagennél. Évente körülbelül 20 millió alkatrészt gyártottak Nyugat-Szászországban az elmúlt tíz évben. Az új XL-es présgéppel ez a szám 2022 elejére akár évi 30 millió alkatrészre nőhet, amelyek egy részét továbbra is a csoport többi telephelyére szállítják.
A telephely átalakítása 2021-ben fejeződik be
Zwickau kulcsszerepet játszik az elektromobilitás irányába történő rendszerváltásban: most első ízben mintegy 1,2 milliárd eurós beruházással egy nagy járműgyárat teljes egészében az elektromobilitáshoz igazítva alakítanak ki. Az átalakítás az ütemterv szerint befejeződik idén. Az üzem 2018 óta fokozatosan változik, a termelés leállítása nélkül. Azóta nagymértékben modernizálták és felújították a karosszériagyártást, a festőüzemet és az infrastruktúrát. Többek között a teljes szállítószalagrendszert fel kellett készíteni az elektromos járművek gyártásához. Ezenkívül mindkét összeszerelő gyártósort átalakították. A karosszériagyártásban és összeszerelésben üzemelő mintegy 1700 robot, a vezető nélküli szállítási rendszerek és a teljesen automatizált gyártási folyamatok révén Zwickau a nagy volumenű, jövőbe mutató elektromos járműgyártás mintaképe.
Úton a zéró kibocsátás felé: A Volkswagen a CO2-semlegesség útján
A „Way to Zero”, vagyis az Úton a zéró kibocsátás felé a márka fő terve, amelynek eredményeként a károsanyag-kibocsátásmentes mobilitás mindenki számára elérhető lesz. Az út 2020-ban kezdődött az ID.3 piacra lépésével. Eközben a világautó globális bevezetése a MEB-platformon idén az ID.4-re összpontosít. Az elkövetkező években a Volkswagen károsanyag-kibocsátásmentes mobilitást kínál minden szegmensben az ID. családdal. A márka azt tervezi, hogy 2025-ig évente legalább 1,5 millió járművet gyárt, és 30%-kal csökkenti az ökológiai lábnyomát. A cél a teljes szén-dioxid-semlegesség 2050-ig – mind a termékek, mind a vállalat szempontjából.
1. ID.3 – kombinált energiafogyasztás kWh/100 km-ben (NEDC): 13,1-15,4; CO2 kibocsátás g/km: 0; energiahatékonysági osztály: A+.
2. ID.4 – kombinált energiafogyasztás kWh/100 km-ben (NEDC): 15,5-16,9; szén-dioxid-kibocsátás g/km: 0; energiahatékonysági osztály: A+.