A Volkswagen ID. 7 megelőzte a luxusautókat

A német autóklub, az ADAC véleményére érdemes odafigyelni, különösen akkor, ha azt írja egy autóról, hogy a legjobb pontszámot érte el a tekintélyes szervezet által valaha tesztelt járművek közül. Az ADAC tavaly 84 személygépkocsi-modellt tesztelt, mégpedig 22 benzinmotorost, 16 dízelt, 16 hibridet, egy gázüzeműt és 29 elektromos modellt.
És ezek közül lett az első a Volkswagen ID. 7.


Amint az autóklub írta, „meglepő módon egy jó családi autó került a csúcsra – a VW ID.7”.
Az 1,5-ös összpontszámmal az „elektromos Passat” még olyan, jóval drágább modelleket is megelőzött, mint a BMW i5 , a Porsche Taycan (mindkettő 1,6 pontot kapott) vagy a Mercedes EQE SUV (1,7-es pontszám). És még a belsőégésű motoros társa, a Passat TDI , is „csak” 1,8-as összpontszámot ért el a tesztek során.
Önmagukban véve persze ezek a pontszámok mind-mind csúcsértékek, hiszen összesen 18 modell kapott még egyest is a tizedesvessző előtt.
Az ADAC teszt toplistája (2024)*
*Pontszám: 1,5-ig nagyon jó, 2,5-ig jó, 3,5-ig kielégítő, 4,5-ig még megfelelt, 4,5 felett nem felelt meg
VW | ID.7 Pro | Elektro | 1,5 |
VW | ID.7 Tourer GTX | Elektro | 1,5 |
BMW | i5 eDrive40 | Elektro | 1,6 |
Porsche | Taycan Performancebatterie Plus | Elektro | 1,6 |
Škoda | Enyaq 85x | Elektro | 1,6 |
Kia | EV9 | Elektro | 1,7 |
Mercedes-Benz | EQE SUV 350+ | Elektro | 1,7 |
Škoda | Superb Combi 2.0 TDI SCR | Diesel | 1,7 |
Audi | Q4 Sportback 45 e-tron | Elektro | 1,8 |
Genesis | G80 Electrified | Elektro | 1,8 |
Lucid | Air Dual Motor | Elektro | 1,8 |
Mercedes-Benz | E 220 d T-Modell | Diesel | 1,8 |
Mercedes-Benz | E 200 | Benzin | 1,8 |
Škoda | Superb 1.5 TSI mHEV | Benzin | 1,8 |
VW | Passat Variant 2.0 TDI | Diesel | 1,8 |
BMW | 520d Touring | Diesel | 1,9 |
BMW | 520d | Diesel | 1,9 |
Škoda | Superb 2.0 TDI SCR | Diesel | 1,9 |
Forrás: ADAC
Jó oka van annak, hogy egyetlen modell sem előzte meg ID.7-et – írta az ADAC, hozzáfűzve: a családi autó kiváló mindenes. A majdnem öt méter hosszú jármű nem csak rengeteg helyet kínál, de kiváló minősítést kapott a biztonságért és a csendes és erőteljes hajtásért is, amely ráadásul takarékosan bánik az árammal.
A 100 kilométerre mért 18,1 kilowattórás fogyasztás a jármű méretéhez képest mindenképpen rendben van, a 485 kilométeres meghatározott hatótávolság pedig annyira megfelel a mindennapi használatra, hogy szinte nem is kell kompromisszumokat kötni. Az ID.7-nek nem igazán vannak gyenge pontjai.
Az, hogy az ID.7 praktikus kombiként („Tourer”) is kapható, még mindig kivétel az elektromos autók között. Természetesen a kombi ugyanolyan jól teszi a dolgát, mint a szedán, és szintén 1,5-ös osztályzatot kapott az autótesztben, ami a legjobb az ADAC által valaha kiadott járműteszt osztályzatok közül.
A szervezet ugyanakkor kiemeli, hogy a 84 modell közül 74 kapott jó osztályzatot.
Ezek nem kapták meg a „jó” minősítést*
*Pontszám: 1,5-ig nagyon jó, 2,5-ig jó, 3,5-ig kielégítő, 4,5-ig még megfelelt, 4,5 felett nem felelt meg
MG | MG3 1.5 Hybrid+ | Hibrid | 2,6 |
Nissan | Juke 1.0 DIG-T 114 | Benzin | 2,6 |
Hyundai | i20 1.0 T-GDI | Benzin | 2,7 |
Suzuki | Swift 1.2 Dualjet Hybrid | Benzin | 2,7 |
Hyundai | i10 1.0 T-GDI | Benzin | 2,9 |
Kia | Picanto 1.0 | Benzin | 2,9 |
SsangYong | Torres 1.5 GDI-T | Benzin | 2,9 |
SsangYong | Tivoli 1.5 GDI-T | Benzin | 3,0 |
Dacia | Duster TCe 100 ECO-G | Gáz | 4,1 |
Forrás: ADAC
dasblog