A Volkswagen ID. 7 megelőzte a luxusautókat

A német autóklub, az ADAC véleményére érdemes odafigyelni, különösen akkor, ha azt írja egy autóról, hogy a legjobb pontszámot érte el a tekintélyes szervezet által valaha tesztelt járművek közül. Az ADAC tavaly 84 személygépkocsi-modellt tesztelt, mégpedig 22 benzinmotorost, 16 dízelt, 16 hibridet, egy gázüzeműt és 29 elektromos modellt.

És ezek közül lett az első a Volkswagen ID. 7.

Amint az autóklub írta, „meglepő módon egy jó családi autó került a csúcsra – a VW ID.7”.

Az 1,5-ös összpontszámmal az „elektromos Passat” még olyan, jóval drágább modelleket is megelőzött, mint a BMW i5 , a Porsche Taycan (mindkettő 1,6 pontot kapott) vagy a Mercedes EQE SUV (1,7-es pontszám). És még a belsőégésű motoros társa, a Passat TDI , is „csak” 1,8-as összpontszámot ért el a tesztek során.

Önmagukban véve persze ezek a pontszámok mind-mind csúcsértékek, hiszen összesen 18 modell kapott még egyest is a tizedesvessző előtt.

Az ADAC teszt toplistája (2024)*

*Pontszám: 1,5-ig nagyon jó, 2,5-ig jó, 3,5-ig kielégítő, 4,5-ig még megfelelt, 4,5 felett nem felelt meg

VWID.7 ProElektro1,5
VWID.7 Tourer GTXElektro1,5
BMWi5 eDrive40Elektro1,6
PorscheTaycan Performancebatterie PlusElektro1,6
ŠkodaEnyaq 85xElektro1,6
KiaEV9Elektro1,7
Mercedes-BenzEQE SUV 350+Elektro1,7
ŠkodaSuperb Combi 2.0 TDI SCRDiesel1,7
AudiQ4 Sportback 45 e-tronElektro1,8
GenesisG80 ElectrifiedElektro1,8
LucidAir Dual MotorElektro1,8
Mercedes-BenzE 220 d T-ModellDiesel1,8
Mercedes-BenzE 200Benzin1,8
ŠkodaSuperb 1.5 TSI mHEVBenzin1,8
VWPassat Variant 2.0 TDIDiesel1,8
BMW520d TouringDiesel1,9
BMW520dDiesel1,9
ŠkodaSuperb 2.0 TDI SCRDiesel1,9
Forrás: ADAC

Jó oka van annak, hogy egyetlen modell sem előzte meg ID.7-et – írta az ADAC, hozzáfűzve: a családi autó kiváló mindenes. A majdnem öt méter hosszú jármű nem csak rengeteg helyet kínál, de kiváló minősítést kapott a biztonságért és a csendes és erőteljes hajtásért is, amely ráadásul takarékosan bánik az árammal.

A 100 kilométerre mért 18,1 kilowattórás fogyasztás a jármű méretéhez képest mindenképpen rendben van, a 485 kilométeres meghatározott hatótávolság pedig annyira megfelel a mindennapi használatra, hogy szinte nem is kell kompromisszumokat kötni. Az ID.7-nek nem igazán vannak gyenge pontjai.

Az, hogy az ID.7 praktikus kombiként („Tourer”) is kapható, még mindig kivétel az elektromos autók között. Természetesen a kombi ugyanolyan jól teszi a dolgát, mint a szedán, és szintén 1,5-ös osztályzatot kapott az autótesztben, ami a legjobb az ADAC által valaha kiadott járműteszt osztályzatok közül.

A szervezet ugyanakkor kiemeli, hogy a 84 modell közül 74 kapott jó osztályzatot.

Ezek nem kapták meg a „jó” minősítést*

*Pontszám: 1,5-ig nagyon jó, 2,5-ig jó, 3,5-ig kielégítő, 4,5-ig még megfelelt, 4,5 felett nem felelt meg

MGMG3 1.5 Hybrid+Hibrid2,6
NissanJuke 1.0 DIG-T 114Benzin2,6
Hyundaii20 1.0 T-GDIBenzin2,7
SuzukiSwift 1.2 Dualjet HybridBenzin2,7
Hyundaii10 1.0 T-GDIBenzin2,9
KiaPicanto 1.0Benzin2,9
SsangYongTorres 1.5 GDI-TBenzin2,9
SsangYongTivoli 1.5 GDI-TBenzin3,0
DaciaDuster TCe 100 ECO-GGáz4,1
Forrás: ADAC

dasblog

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!