A Volkswagennek ismét jelentős mértékben sikerült túlteljesítenie a kitűzött európai szén-dioxid-kibocsátási flottacélokat
- A Volkswagen új járműflottáinak átlagos szén-dioxid-kibocsátása Európában 5,5 millió grammal alacsonyabb volt a jogszabályban előírt célértéknél
- Ralf Brandstätter, a Volkswagen igazgatótanácsának elnöke elmondta: „Gyors léptekkel haladunk az e-mobilitás és dekarbonizáció felé vezető úton, és sokat tettünk azért, hogy megvalósítsuk a párizsi éghajlatvédelmi egyezményben vállalt célokat.”
- 2021-ben megduplázódott az átadott tisztán elektromos járművek száma
- 2022-ben az e-mobilitás térhódítása még inkább fel fog gyorsulni az újonnan megjelenő modelleknek köszönhetően.
Az előzetes számok alapján a Volkswagen túlteljesítette a 2021-re kitűzött ambiciózus európai szén-dioxid-kibocsátási célértékeket, és körülbelül 5,5 millió grammal kevesebb szén-dioxidot bocsátott ki a jogszabályban előírt mennyiségnél. Az Európai Unióban a Volkswagen új járműflottái kilométerenként átlagosan 113 gramm szén-dioxidot bocsátottak ki, míg a jogszabályi célérték a márka számára kilométerenként 119 gramm volt. 2021-ben a reálisan meghatározott WLTP szabványok léptek a régi NEDC szabályozás helyére. A Volkswagen már 2020-ban is túlteljesítette a kitűzött célokat.
„A szén-dioxid-kibocsátási célok túlszárnyalásával ismét bizonyítottuk a fenntarthatóság és az e-mobilitás gyors és szisztematikus megvalósítása iránt tanúsított szemléletünket, amiről az ACCELERATE stratégiánk is szól. Mindezzel sokat tettünk azért, hogy megvalósítsuk a párizsi éghajlatvédelmi egyezményben vállalt célokat. Idén az új modelljeinknek köszönhetően még nagyobb lendületet veszünk” – nyilatkozta Ralf Brandstätter, a Volkswagen igazgatótanácsának elnöke.
A tavalyi évben a Volkswagen minden eddiginél több elektromos járművet tudott kiszállítani, így több mint 369 000 elektromos járművet adtak át (ez 2020-hoz képest 73%-os növekedést jelent), beleértve körülbelül 106 000 db plug-in hibridet (33%-os növekedés) és 263 000 db tisztán elektromos járművet (97%-os növekedés). A Csoport ezzel megduplázta az akkumulátoros elektromos jármű értékesítéseit az előző évhez képest.
A Volkswagen a következő 5 évben ismét növelni fogja a befektetéseit, körülbelül 18 milliárd eurós összegre. Ennek oroszlánrészét, körülbelül 14 milliárd eurót, az e-mobilitásra fogja költeni, például további modellek fejlesztésére és a gyártóüzemeinek e-mobilitást célzó átalakítására. Emellett több mint 1 milliárd eurót szánnak a hibridizációra. Az egyesült államokbeli emdeni és chattanoogai gyárak idén kezdik meg az ID.41 gyártását. A folyó üzleti évben a Volkswagen tovább bővíti a modulrendszerű elektromos hajtáskoncepcióra (MEB) épülő kínálatát: ezzel a tisztán elektromos modelleket, az ID.52-öt, ID.5 GTX3-et és ID.BUZZ4-t fokozatosan fogják bevezetni a nemzetközi piacokra.
A Volkswagen „Way to Zero” dekarbonizációs program fókuszában a márka új ACCELERATE stratégiája áll, amelynek célja, hogy a márka az élre törjön az e-mobilitási versenyben. A Volkswagen célja, hogy legkésőbb 2050-re teljesen karbonsemlegessé váljon. A Csoport átmeneti célja, hogy Európában 2030-ra járművenként 40%-kal csökkentse a szén-dioxid-kibocsátást (a 2018-as alapszinthez képest). Az elektromos járművek gyártását – ideértve az ellátási láncokat – valamint üzemeltetését is karbonsemlegessé kívánja tenni.
A Volkswagen célja az új járműflotta teljesen elektromossá alakítása. 2030-ra az összes értékesített Volkswagen modell legalább 70 százaléka tisztán elektromos meghajtású jármű lesz Európában, ami több mint egy millió járművet jelent. Észak-Amerikában és Kínában a tervek szerint legalább 50 százalék lesz az értékesített elektromos járművek aránya.
Az Európai Bizottság végső jóváhagyása a szén-dioxid-kibocsátási értékeket illetően egy későbbi időpontban várható.
1 ID.4 – energiafogyasztás kilowattórában, 100 kilométeren (a WLTP szabvány szerint): 20,9 – 16,7 (kombinált), kilométerenkénti kombinált szén-dioxid-kibocsátás, grammban kifejezve: 0; energiahatékonysági osztály: A
2 ID.5 – energiafogyasztás kilowattórában, 100 kilométeren (a NEDC szabályozás szerint): 16,2 (kombinált), kilométerenkénti kombinált szén-dioxid-kibocsátás, grammban kifejezve: 0; energiahatékonysági osztály: A+++
3 ID.5 GTX – energiafogyasztás kilowattórában, 100 kilométeren (a NEDC szabályozás szerint): 17,1 (kombinált), kilométerenkénti kombinált szén-dioxid-kibocsátás, grammban kifejezve: 0; energiahatékonysági osztály: A+++
4 A jármű kereskedelmi forgalomban még nem kapható az Európai Unióban