A Volvo Cars megduplázza az éghajlatváltozás elleni küzdelmet
A Volvo 2030-ig 75 százalékkal kívánja csökkenteni az autónkénti CO2-kibocsátást, és közel nulla kibocsátású alumínium és acél felhasználását tervezi
Miközben a világ vezetői a dubaji COP28 klímacsúcsra készülnek, minden eddiginél fontosabb, hogy az üzleti élet a korábbinál messzebbre menjen az éghajlat-politika terén. Ma bejelentjük, hogy megduplázzuk akciótervünket – amely már az egyik legambiciózusabb az autóiparban – azzal a céllal, hogy 2030-ra 75 százalékkal csökkentsük az autónkénti CO2-kibocsátást a 2018-as alapértékhez képest.
Ez kiegészíti azon törekvésünket, hogy 2040-re klímasemlegesek legyünk, és 2018 és 2025 között 40 százalékkal csökkentsük az egy autónkénti CO2-kibocsátást. 2023 első kilenc hónapjában az egy autóra jutó szén-dioxid-kibocsátás összességében 19 százalékkal volt alacsonyabb, mint 2018-as etalonunk.
Egy ilyen ambiciózus, 2030-ra vonatkozó 75 százalékos csökkentési cél elérése megköveteli, hogy folytassuk azon meglévő törekvésünket, hogy 2030-ra csak teljesen elektromos autókat adjunk el, ezáltal kiküszöböljük a kipufogógáz-kibocsátást modellkínálatunkból.
Hogy segítsünk ezen ambícióink elérésében, ma bejelentjük, hogy tagjai vagyunk a Világgazdasági Fórum First Movers Coalition (FMC) nevű szervezetének, és vásárlóerőnket a feltörekvő tiszta technológiák mögé helyezzük, amelyek támogatják a közel nulla kibocsátásra való átállást. alumínium.
Az acéliparban is lépéseket teszünk a svéd acélgyártó SSAB-val való együttműködésünk révén. Mi voltunk az első autógyártók, akik az SSAB-val együttműködve közel nulla károsanyag-kibocsátású, kiváló minőségű acélt fedeztek fel az autóipar számára. Mostanra a Volvo Cars hozzáférést biztosított az SSAB-tól származó, közel nulla kibocsátású elsődleges és újrahasznosított acéllemezekhez, amelyeket 2026-ra tervezünk használni az egyik autós programunkban.
„A COP28 történelmi elszámoltathatósági pillanat az éghajlatváltozással kapcsolatos fellépések számára” – mondja Javier Varela, a Volvo Cars operatív igazgatója és vezérigazgató-helyettese. „A világnak sürgősen össze kell fognia és cselekednie kell, hogy elkerülje az éghajlatváltozás legrosszabb hatásait. Elkötelezettek vagyunk amellett, hogy megtesszük a részünket, és felszólítjuk a vállalati és politikai vezetőket szerte a világon, hogy tegyék meg a magukét.”
Az év elején a Volvo Cars bemutatta a teljesen elektromos EX30 kis SUV-t, amelyet úgy terveztek, hogy az eddigi Volvo autók közül a legalacsonyabb szén-dioxid-kibocsátású legyen. Az EX30 egyike annak a számos új, teljesen elektromos Volvo modellnek, amelyeket piacra dobtunk és az elkövetkező években fogunk piacra dobni, hogy 2030-ra teljesen elektromos autógyártóvá váljunk. És jól haladunk – az első kilenc hónapban 2023-ban teljes eladásaink 16 százalékát a teljesen elektromos autók tették ki.
Gyorsan távolodunk a belső égésű motortól is. Legutóbbi dízelmotoros autónkat 2024 elején gyártjuk le, és leállítottuk az új belső égésű motorokba irányuló K+F beruházásokat. Ahelyett, hogy a múlt technológiáira összpontosítanánk, a jövőt nézzük.
Ugyanakkor legújabb célunk eléréséhez az ellátási láncunkban és saját tevékenységünkben (beleértve a logisztikát is) foglalkoznunk kell a CO2-kibocsátással, hogy 2030-ig 30 százalékkal csökkentsük a 2018-as alaphelyzethez képest.
Már most is sokat teszünk. 2022-ben saját működésünk 69 százaléka klímasemleges energiával működött. Azóta pedig a közelmúltban 100 százalékban klímasemleges villamosenergia-termelést értünk el minden egyes üzemünkben világszerte.
Ezen a nyáron mi lettünk az első globális autógyártó, amely bejelentette, hogy interkontinentális óceáni szállítmányaink 86 százalékát fosszilis üzemanyagról bioüzemanyagra váltják. Ez 84 százalékkal csökkenti óceáni szállítmányozásunk CO2-kibocsátását, és támogatja az üzemi kibocsátás csökkentésére irányuló törekvésünket.
„Korábban a COP-csúcstalálkozókat felhasználtuk a kollektív éghajlati fellépések ösztönzésére, és a COP28 sem lesz másként” – mondja Jonas Otterheim, a Volvo Cars klímavédelmi fellépésének vezetője. „Mi és más hasonló gondolkodású vállalatok arra törekszünk, hogy átalakító technológiákat fejlesszünk ki és fejlesszünk ki a néha ősi ipari folyamatok szén-dioxid-mentesítésére. Azzal, hogy csatlakozunk az FMC-hez, és kézzelfogható előrehaladást mutatunk az SSAB-val kötött partnerségünkben, reméljük, bebizonyíthatjuk, hogy ez a létfontosságú változás nemcsak lehetséges, hanem már folyamatban van.”
Hosszú út áll előttünk
A COP28-ra az Egyesült Nemzetek Szervezetének szeptemberben közzétett globális éghajlati felmérése alapján kerül sor. A jelentés kijózanító következtetése az, hogy bizonyos területek ellenére a világ még mindig messze van attól, hogy a globális felmelegedést 1,5 fokra korlátozzák az iparosodás előtti szinthez képest.
A jelentés konkrét ágazatokra, köztük a közlekedési ágazatra vonatkozó ajánlásokat is tartalmaz. Kijelenti, hogy az autóipar számára „a belső égésű motorok fokozatos megszüntetése és az elektromos járművek használata kínálja a legnagyobb hatáscsökkentési potenciált az ágazatban”. Ez a következtetés szorosan összhangban van a Volvo Cars flottájának villamosítása és a fosszilis tüzelőanyaggal hajtott autóktól való eltávolodás terén tett lépéseivel.
Az apró betűs
- A Volvo eddigi legalacsonyabb szén-dioxid-kibocsátási lábnyoma a 200 000 kilométert meghaladó, világszerte elérhető termékekre vonatkozik.
- Az egy autónkénti CO2-kibocsátás csökkentésére irányuló célunk a Volvo Cars globális üvegházhatású gázok (ÜHG) protokolljában szereplő összes kibocsátásra vonatkozik, kivéve az „Eladott termékek felhasználása” kategória „Üzemanyag és villamos energia termelése és elosztása” alkategóriáját.