A Volvo LiDAR biztonsági rendszer
A nagyteljesítményű központi számítógép és az azon futtatott szoftver által vezérelt LiDAR rendszer akár 20 százalékkal képes csökkenteni a Volvo gépkocsikat érintő, súlyos balesetek előfordulását.
Minden erőnkkel azon dolgozunk, hogy kiküszöböljük az ütközéseket, a halálos kimenetelű vagy súlyos sérüléssel járó baleseteket. Ennek során megerősítést nyert az örök igazság, hogy az a legkevésbé veszélyes baleset, amely eleve be sem következik.
A kutatások és fejlesztések, valamint tapasztalataink nyomán folyamatosan tökéletesítjük típusaink ütközésmegelőző funkcióit, így minden idők legfejlettebb, leghatásosabb biztonsági rendszereit kínálhatjuk ügyfeleinknek. Munkánk azonban ezzel nem ér véget: célkitűzésünk, hogy nullára csökkentsük az új Volvo gépkocsiban súlyos vagy halálos balesetet szenvedő utasok számát.
Az új Volvo EX90, amely november 9-én tartja világpremierjét, minden idők egyik legfejlettebb szenzorcsomagjával lép piacra. Ez a kizárólag a Volvo által kínált csomag nyolc kamerából, öt radarból, tizenhat ultrahangos érzékelőből, valamint egy ultramodern LiDAR érzékelőből áll.
Az autó, amely vigyáz Önre
A LiDAR (Light Detection and Ranging, azaz fényérzékelő és távolság-meghatározó) technológia egy olyan távolsági érzékelő módszer, amely pulzáló lézer segítségével, rendkívüli pontossággal és megbízhatósággal végez távolságmérést.
A LiDAR bámulatos mértékben javítja tovább a járművek biztonságát: legújabb kutatásaink szerint egy már eleve biztonságos jármű LiDAR rendszerrel történő felszerelése akár további 20%-kal csökkenti a súlyos sérüléssel járó balesetek valószínűségét, és akár 9%-kal javítja az általános ütközés-elkerülései képességet*.
Az új EX90 tetejébe beágyazott – idővel szabványos felszereléssé váló – LiDAR technológia tudása túlzás nélkül kimagasló: akár 250 méterről észleli a gyalogosokat, és akár 120 méterről képes érzékelni egy apró, sötét tárgyat (például egy gumiabroncsot) egy kivilágítatlan úton – mindezt autópálya-sebesség mellett. Ráadásul, mivel a rendszer működéséhez nincs szükség fényre – ellentétben például a kamerákkal –, éjjel és nappal egyformán hatékonyan óvja Önt és utasait.
A fejlett szenzorok, a házon belül fejlesztett szoftver, valamint a jármű nagy teljesítményű, központi számítógépe együtt lehetővé tette a redundáns vezérlés bevezetését, ami még magasabb szintű biztonságot eredményez. A rendszer jóvoltából az autó képessé válhat minden korábbinál több potenciális veszélyforrás azonosítására, legyen szó külső vagy belső kockázatokról.
Az autó nem csupán a vezetőnek tud a segítségére sietni, de azt is pontosabban meg tudja határozni, hogy mikor van rá szükség, és hogy hogyan tud a leghatékonyabban támogatást nyújtani.
„Meggyőződésünk, hogy az EX90 minden idők legbiztonságosabb sorozatgyártású Volvo modellje.” – mondta Joachim de Verdier, a Volvo Cars biztonságos jármű automatizálási részlegének vezetője. „A külső környezetről szerzett ismereteinket a vezető figyelmére vonatkozó, részletesebb adatokkal kombináljuk. Biztonsági rendszereink, érzékelőink, szoftvereink és központi számítógépünk együttesen védőpajzsot emelnek az utasok köré, amely egészen addig láthatatlan marad, amíg szükségünk nem lesz rá.”
A Volvo gépkocsik külvilágról szerzett információi, valamint a vezető szándékának pontosabb értelmezésére való képesség együttesen kritikus szereppel bír a jövőben bevezetendő autonóm mobilitási technológia szempontjából.
Amint üzembe állítjuk biztonsági ellenőrző rendszereinket, és megszerezzük a szükséges hatósági engedélyeket, az EX90 fedélzetén megjelennek az önvezető technológiák.