A Volvo Trucks az első számú márka az elektromos teherautók piacán Európában és Észak-Amerikában

A Volvo Trucks immár ötödik éve Európa piacvezetője a nehézkategóriás elektromos teherautók szegmensében. A társaság piaci szegmens-részesedése Európában 47%. A Volvo az észak-amerikai piacon is piacvezető helyen áll az elektromos nehézgépjárművek szegmensében.

A Volvo Trucks immár ötödik éve vezető szerepet tölt be Európában a nehézkategóriás elektromos tehergépjárművek (16 tonna és afeletti) piacán. A vállalat részesedése 47% volt 2024 végén, és az év során 1 970 darab elektromos Volvo teherautót regisztráltak Európában. A Volvo elektromos teherautóinak öt legnagyobb piaca 2024-ben Németország, Hollandia, Svédország, Norvégia és Svájc volt. A Volvo Trucks Észak-Amerikában is piacvezető szerepet tölt be, 2024-ben több mint 40%-os részesedéssel az elektromos nehézteherautók szegmensében.

„Büszkék vagyunk arra, hogy vezetjük az átállást a zéró károsanyag-kibocsátású közlekedés felé. Nagyon erős elektromos teherautó portfólióval rendelkezünk regionális, városi és építőipari szállításhoz. A hamarosan piacra kerülő következő elektromos teherautónk pedig még hosszabb, akár 600 kilométeres távot is megtehet egyetlen töltéssel”

– nyilatkozta Roger Alm, a Volvo Trucks elnöke.

„Szeretnék köszönetet mondani minden olyan kis és nagy,  áruszállítással foglalkozó vállalatnak, amely az élen jár, és befektet az elektromos teherautókba. Nagyon büszke vagyok arra, hogy a Volvót választják partnerüknek a nulla károsanyag-kibocsátás felé vezető úton. Szeretnék köszönetet mondani kereskedőinknek, beszállítóinknak és a Volvo csoporton belüli kollégáinknak is”

– tette hozzá Roger Alm.

A Volvo Trucks, amely 2019-ben kezdte meg az elektromos teherautók sorozatgyártását, immár 8 elektromos teherautó-modellt sorakoztat fel termékpalettájában, és eddig összesen több mint 4 800 darab elektromos teherautót szállított le ügyfeleinek világszerte.

„Elektromos teherautóink lábnyoma gyorsan növekszik. A teljes flottánk mára több mint 140 millió kilométert tett meg ügyfeleink tevékenysége során világszerte. Egyre több elektromos teherautó kerül forgalomba, új földrajzi területeken közlekednek, és minden nap csökkentik ügyfeleink károsanyag-kibocsátását. Ezt nagyszerű látni”

– mondta Roger Alm.

Az elektromos teherautók a teljes európai teherautó-piac 1,3%-át teszik ki – ennél többre van szükség a váltás felgyorsításához
 

2024-ben az elektromos teherautók a teljes teherautó-piacnak csak 1,3%-át képviselték Európában. Az elektromos teherautók szélesebb körű elterjedése számos tényezőtől függ, például a nyilvános töltési infrastruktúra bővítésétől, beleértve az elektromos hálózati kapacitást, az áruszállító vállalatok számára kedvezőbb teljes tulajdonlási költségtől, a zéró kibocsátású szállítás közbeszerzésétől és a fenntartható ellátási lánctól.

„A zéró károsanyag-kibocsátású szállításra történő átállás felgyorsításához nem elegendő, ha készen állunk az elektromos teherautókra. Elemzésünk szerint 40 000 gyorstöltőre lesz szükségünk az európai utakon 2030-ig az addigra várható összesen kb. 400 000 elektromos teherautóhoz. Hatékonyabb gazdaságpolitikára is szükségünk van, amely minden közlekedési vállalat számára nyereségessé teszi az elektromos teherautók működését”

– mondta Roger Alm.

„Szoros párbeszédet folytatunk az összes érdekelt féllel, mert nagyon világos, hogy sokkal többet és sokkal gyorsabban kell tenni, hogy az átalakulás felgyorsuljon.”

„Európa” az Európai Uniót, az Egyesült Királyságot, Norvégiát és Svájcot jelenti (EU30)

„Észak-Amerika” az USA-t és Kanadát jelenti.

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!