A Volvo Trucks célja, hogy gyorsítsa a fejlesztéseket éghajlatbarát közlekedésért

Február 18-án az EU döntést hozott a nehéz tehergépjárművek CO2-kibocsátásának szabályozásáról. A fejlesztések felgyorsítása érdekében a Volvo Trucks továbbra is komoly befektetéseket tesz az éghajlatbarát közlekedési megoldásokba. Azonban az alacsony szén-dioxid-kibocsátású járművek iránti kereslet ösztönzéséhez további intézkedésekre van még szükség.

„A nehéz tehergépjárművek éghajlati hatásainak csökkentése hihetetlenül fontos feladat, és alapvető fontosságú a fenntartható közlekedés megvalósításához. A Volvo Trucks-nál jó helyzetben vagyunk, hogy vállalni tudjuk ezt a kihívást. Természetes, hogy az EU ma már korlátozza a CO2-kibocsátást. Ugyanakkor, az átmenet felgyorsítása érdekében erősebb pénzügyi ösztönzőket kellene biztosítani azoknak az ügyfeleknek, akik vállalják, hogy klímabarát járműveket választanak”- mondta Roger Alm, a Volvo Trucks elnöke.

Az elektromos tehergépjárművek hozzájárulhatnak a CO2-kibocsátás csökkentéséhez. A Volvo Trucks 2018-ban mutatta be első elektromos meghajtású teherautó-modelljeit, és idén kezdi el a sorozatgyártást.

„Olyan stádiumban vagyunk, ahol a technológia hamarosan készen áll szélesebb körű alkalmazásra a nagy tehergépjárművekkel történő szállítmányozásban. A kereslet ösztönzése és az új töltési infrastruktúra-hálózat kibővítése esetén a volumen gyorsabban növekedhet, mint ahogyan egyébként lehetséges lenne ”- mondta Lars Mårtensson, a Volvo Trucks környezetvédelmi és innovációs igazgatója.

További, éghajlati hatásokat csökkentő megoldás a földgáz és a biogáz. A Volvo FH LNG földgázzal való üzemeltetése mintegy 20 százalékkal csökkenti a CO2-kibocsátást a dízelhez képest. A biogáz esetében a jármű általi kibocsátás 100 százalékkal csökkenthető.

Ugyanakkor a Volvo Trucks továbbra is fejleszti a dízelmeghajtású teherautókat, amelyek jelenleg az eladások abszolút többségét jelentik. Az 1990-es évek eleje óta a tipikus távolsági Volvo teherautó üzemanyag-felhasználása és CO2-kibocsátása mintegy 20 százalékkal csökkent *, és van lehetőség tovább fejlődni még hatékonyabb hajtáslánccal, alacsonyabb gördülési ellenállással és jobb aerodinamikával. Minden haszonjárművet optimalizálnunk kell a szállítási feladatokhoz.

* Az 1990-es évek eleje óta a Volvo Trucks mintegy ötödével csökkentette az új teherautók üzemanyag-felhasználását. Az összehasonlítás egy 1991-es Volvo F12-re és egy 2016-os Volvo FH13-ra utal.

Míg az EU által meghatározott kibocsátási határértékek egyértelmű ütemtervet határoznak meg a járműgyártók számára, a kitűzött cél – az üzemanyag-hatékonyság növelése és az éghajlati hatások csökkentése – ma mára legfontosabb prioritás az iparág számára, részben azért, mert az üzemanyag-fogyasztás az üzemeltetési költségek egyharmadát teszi ki.

„Célunk mindig az volt, hogy ügyfeleinknek optimális, energiatakarékos, átfogó megoldást tudjunk biztosítani a szállítmányozási feladatukhoz,” mondta Lars Mårtensson.

A Volvo Trucks ügyfelei valamint a megbízók között nagy érdeklődés mutatkozik a szállítmányozás éghajlatbaráttá tételére. A beruházások támogatása, valamint az adókedvezmények kiszélesítése meghatározó tényezők lehetnének azoknak, akik szívesen választják az éghajlat-hatékony technológiát.