A Volvo Trucks növeli az alacsony karbonlábnyomú acél használatát teherautóiban

A Volvo Trucks kiterjeszti az alacsony karbonlábnyomú acél* használatának mértékét teherautói gyártásához. Ezt az acélt újrahasznosított nyersanyagokból, fosszilis eredetű szén-dioxid-kibocsátás nélkül gyártják, és a következő évtől több tízezer Volvo tehergépjárműben használják majd.

A Volvo Trucks növeli az alacsony karbonlábnyomú acél használatának mértékét teherautóiban. A göteborgi gyártó a világon elsőként vezette be ennek az anyagnak a használatát elektromos teherautóiban, még 2022-ben. Most pedig a többi hajtáslánc megoldására is kiterjeszti ezt a megoldást. 


Az alacsony karbonlábnyomú acélt a svéd acélipari vállalat, az SSAB gyártja, SSAB Zero néven. Alapanyaga újrahasznosított nyersanyag, gyártása megújuló energiaforrások és biogáz segítségével történik. Ennek eredményeképpen a szén-dioxid-kibocsátás kb. 80%-kal alacsonyabb a hagyományos, fosszilis energiahordozókból elállított acélhoz képest. 


A következő évben körülbelül 12.000 darab Volvo FH és FM modell alvázát készítik majd alacsony karbonlábnyomú acélból. Ez 6.600 tonna CO2-ekvivalens** megtakarítást eredményez. Ahogy egyre növekszik az alacsony karbonlábnyomú acél gyártási kapacitása, úgy vezeti majd be a Volvo az anyag használatát más típusaiban és további alkatrészeiben is.  


A svéd gyártó továbbá azt is tervezi, hogy teherautóiban más anyagokat is alacsonyabb károsanyag-kibocsátású alternatívákra cserél le. 


“Ez egy újabb lépés a kibocsátásmentes víziónk teljesítése felé. Az acél teherautóink gyártásának egyik legfontosabb alapanyaga. Emellett azonban más alapanyagok esetén is vizsgáljuk annak lehetőségét, hogy alacsonyabb károsanyag-kibocsátású alternatívára cseréljük. Büszkék vagyunk arra, hogy úttörőek vagyunk a fenntartható anyagok használatában a teherautó-gyártásban” – mondja Jan Hjelmgren, a Volvo Trucks termékmenedzsment- és minőségügyi vezetője.


A teherautó fele acélból van


A CO2-kibocsátás csökkentésének lehetősége magas, hiszen egy Volvo tehergépjármű majdnem fele (egy dízel Volvo FH esetében 47%-a) acélból van. Ennek az anyagnak a használata teszi ki a gyártásból származó teljes, 21 tonnás CO2-ekvivalens-kibocsátáson belül a CO2-kibocsátás kb. 44%-át egy dízel Volvo FH modell gyártása során (az üzemen belüli életciklusra nézve).


A Volvo Csoport számos beszállítóval működik együtt az alacsony CO2-kibocsátású acélok területén. Ez az anyag a hagyományos és az újrahaszosított acél mellett jelentős szerepet tölt majd be a Volvo tehergépjárművek gyártása során.


A Volvo Trucks elkötelezett a Párizsi Megállapodás mellett, és amellett, hogy legkésőbb 2040-ig elérje a nulla üvegházhatásúgáz-kibocsátást az ellátási láncában.


“Folyamatosan törekszünk arra, hogy éghajlati lábnyomunkat tovább minimalizáljuk. Mind a működésünkben, mind a teherautóinkban a körforgásos gazdaság felé haladunk. Számos gyárunk, szállítmányozónk és kereskedőnk már ma megújuló energiával működik” – teszi hozzá Jan Hjelmgren.

Tények:


Egy dízel meghajtású Volvo FH modell legyártása során felhasznált legfontosabb anyagok: acél (47%), öntöttvas (26%), polimerek (11%) és alumínium (8%). Ezek a gyártásból származó teljes, 21 tonnás CO2-ekvivalens-kibocsátáson belül a CO2-kibocsátás körülbelül 44%-át, 26%-át, 14%-át és 8%-át teszik ki (üzemen belüli életciklusra nézve). 


*Az alacsony karbonlábnyomú acél olyan anyag, amelyet az üzemen belüli életciklusra nézve jelentősen (legalább 80%-kal) alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátás mellett gyártanak 


**CO2-ekvivalens alatt minden üvegházhatást okozó gáz értendő, úgy mint például a metán is. 


Éppen egy esztendeje tiltotta le a márka további megismeréséről a látássérült autós szakértőket a Suzuki pr-osa

https://www.instagram.com/begurulva_podcast

Tudtad?

Mi az a blogger pont hu, az Egyszer már láttam autót pont hu, a Teszt a lelke mindennek pont hu, a GaszTROLL pont hu és a Trollverda pont hu honlapok, valamint a Begurulva – autó és kütyümustra és a podCARs pont hu podcast csatornák a Médiabirodalom lapcsoporthoz tartoznak!