A Volvo Trucks piacvezető Európában az elektromos tehergépjárművek piacán
A legújabb piackutatási adatok szerint a Volvo Trucks 42%-os piaci részesedéssel 2021-ben első helyen állt a tisztán elektromos nehézgépjárművek piacán Európában. A tavalyi évben a vállalat világszerte több mint 1 100 elektromos tehergépjárműre vett fel megrendelést, beleértve a vásárlási szándéknyilatkozatokat is.
A nemzetközi tehergépjármű piac egyre inkább a fenntarthatóbb szállítmányozás felé tart, ahogy egyre több elektromos hajtáslánccal gyártott nehézgépjárművet értékesítenek, s ebben Európa az élen áll. Mindeközben a kereskedelmi forgalomban is egyre több tisztán elektromos nehézgépjármű közlekedik.
Az IHS Markit nevű piackutató cég legújabb kimutatásai szerint 2021-ben összesen 346 darab 16 tonna össztömeget meghaladó nehézgépjárművet állítottak forgalomba Európában – ami 193%-os növekedést jelent 2020-hoz képest. A legnagyobb piaci részesedéssel a Volvo Trucks rendelkezik a maga 42%-ával. A legtöbb 16 tonna feletti nehézgépjárművet forgalomba állító európai országok a következők: Svájc, Norvégia, Svédország és Hollandia. *
“A Volvo Trucks elkötelezett célja az elektromos teherautók forradalmában élenjáró szerepet betölteni, és európai piacvezető helyzetünk bizonyítja, hogy pontosan ezt tesszük. Még ha a mennyiségek nem is olyan magasak, az érdeklődés az e-teherautók iránt egyre nő, úgy Európában, mint Észak-Amerikában, és a világ egyéb tájain. 2021-ben több mint 1100 elektromos hajtáslánccal gyártott tehergépjárműre kaptunk megrendelést, több, mint 20 országból, beleértve a vásárlási szándéknyilatkozat is. Meggyőződésem, hogy egyre nagyobb versenyelőnyt jelent ügyfeleink számára, hogy képesek elektromos, nulla károsanyag-kibocsátású szállítmányozási megoldásokat nyújtani” – mondja Roger Alm, a Volvo Trucks elnöke.
A Volvo Trucks 2019-ben, a gyártók közül az egyik legelsőként kezdte meg elektromos tehergépjárműveinek sorozatgyártását. Az Elektromos Volvo FH, FM és FMX modellek sorozatgyártásának megkezdésével a Volvo Trucks kínálja majd a világ teherautó piacának legszélesebb elektromos tehergépjármű palettáját. A svéd gyártó számos ügyfelének szállított már elektromos járműveket szerte Európában, Észak-Amerikában és Ausztráliában. A vállalat célja, hogy 2030-ra az eladott új Volvo tehergépjárművek fele tisztán elektromos hajtáslánccal gördüljön le a gyártósorról.
A számok egyértelműen arra utalnak, hogy nagyon jó irányba indultunk el az értékesítéssel. Egyre szélesedő elektromos termékpalettánk segítségével a közúti nehézáru fuvarozás majdnem felét képesek lennénk elektromos tehergépjárművekkel megoldani. De ez egyre csak nőni fog, ahogy az elektromos tehergépjárművek által megtehető távolság emelkedik, és ahogy a nehézgépjárművek töltési infrastruktúrája fejlődik” – teszi hozzá Roger Alm.
*Forrás: IHS Markit, ihsmarkit.com. Európa, az Egyesült Királyságot nem számolva
Az IHS Markit statisztikája a 2021-ben Európában (az Egyesült Királyságot nem számolva) forgalomba állított 16 tonna feletti elektromos nehézgépjárművekről:
Ország | Teljes piaci volumen 2021-ben |
Svájc | 77 |
Norvégia | 56 |
Svédország | 47 |
Hollandia | 42 |
Németország | 37 |
Franciaország | 25 |
Dánia | 21 |
Spanyolország | 11 |
Olaszország | 9 |
Magyarország | 7 |
Lengyelország | 4 |
Belgium | 3 |
Cseh Köztársaság | 2 |
Finnország | 2 |
Írország | 2 |
Ausztria | 1 |
Összesen | 346 |