A Volvo Trucks tisztán elektromos betonmixert szállított a CEMEX-nek
A Volvo Trucks szállította le a multinacionális építőipari vállalat, a CEMEX flottájának legelső, nulla kipufogógáz kibocsátású, betonkeverő felépítménnyel ellátott tisztán elektromos teherautóját. A Volvo és a CEMEX 2021-ben kötöttek globális, az elektromobilitási megoldásokra kiterjedő együttműködési megállapodást, amelynek célja csökkenteni a szén-dioxid-kibocsátást, és növelni a hatékonyságot. A szóban forgó akkumulátoros elektromos Volvo FMX is ennek a megállapodásnak a részeként került leszállításra a CEMEX számára.
A tisztán elektromos Volvo FMX modellt Németországban, Berlinben adták át egy ünnepélyes rendezvény keretein belül. A jármű egy készbeton-üzemben fogja egy teljes munkanap szállítási feladatait ellátni úgy, hogy nap közben egyetlen rátöltést igényel, amelyet pedig a munkamenet rendeltetésszerű szünetében végeznek majd el. A betonszállítás villamosítása kifejezetten kihívásos feladat a nehéz össztömeg és a folyamatos keverési igény miatt. Mivel a teljesen elektromos nehézteher-szállítás egyre nagyobb teret nyer, a Volvo Trucks és a CEMEX azon dolgoznak, hogy olyan megoldásokat fejlesszenek ki, amelyek a kihívásokkal teli építőiparban is elérhetővé teszik a kibocsátásmentes áruszállítást.
“Nagy örömünkre szolgál, hogy a CEMEX-szel elértük partnerségünk eme fontos mérföldkövét. Mindkét vállalat ambíciózus környezetvédelmi célokat tűzött ki maga elé, amelyeket az együttműködésünk segít elérni. Közösen hatékonyabban dolgozunk azon, hogy az építőipari szektorban is elérjük az emissziómentes árufuvarozást. Elektromos tehergépjárműveink nulla lokális károsanyag-kibocsátással rendelkeznek, és csendes működésüknek köszönhetően mind az építőiparban dolgozók, mint az építési területek mellett élők számára sokkal élhetőbbé teszik a mindennapokat” – mondja Roger Alm, a Volvo Trucks elnöke.
“A CEMEX elkötelezett aziránt, hogy nettó nulla szén-dioxid-kibocsátású vállalattá váljon, az innováció és az együttműködés pedig ennek az elkötelezettségnek a középpontjában állnak” – mondja Fernando A. González, a CEMEX vezérigazgatója. “Partnerségünk a Volvóval rendkívüli lehetőségeket tartogat magában, ami az iparágunk karbonsemlegesítését illeti. Az első elektromos betonmixer forgalomba állítása csak az első lépcső ebben az irányban.”
A CEMEX és a Volvo Csoport is alapítótagjai a “First Movers” koalíciónak, ami a Világgazdasági Fórum és John Kerry klímaügyi elnöki különmegbízott együttműködése abból a célból, hogy a vállalatok olyan beszerzési kötelezettségeket vállaljanak, amelyek piaci keresletet teremtenek az alacsony szén-dioxid-kibocsátású technológiák iránt. A Volvo Trucks és a CEMEX is elkötelezettek aziránt, hogy nagyratörő fenntarthatósági céljaikat elérjék és hogy hozzájáruljanak a világpiac karbonsemlegesítéséhez.
A Volvo Trucks rendelkezik jelenleg a világ tehergépjármű iparának legszélesebb elektromos termékpalettájával. Akkumulátoros elektromos tehergépjárművei 16-tól akár 44 tonna össztömegig is rendelhetőek, és a városi áruszállítástól a hulladékkezelésen át a regionális áruterítésig minden fuvarfeladatra képesek megoldást kínálni. A Volvo Trucks jelenleg piacvezető a 16 tonnát meghaladó elektromos haszongépjárművek piacán Európában és az Egyesült Államokban. A vállalat célja, hogy 2030-ra az újonnan értékesített termékeinek 50%-a elektromos hajtáslánccal gördüljön le a gyártósorról. A Volvo Trucks elkötelezetten dolgozik azért, hogy értékláncában legkésőbb 2040-re nettó nullára csökkentse üvegházhatású gázkibocsátását.
A CEMEX egy építőanyagokkal foglalkozó globális vállalat, amely cementet, készbetont, adalékanyagokat és urbanizációs megoldásokat kínál a világ piacain.
Tények az elektromos Volvo FMX betonmixerről:
Elektromos hajtáslánc: 2 elektromotor, 330 kW
Akkumulátor: 4 darab akkumulátor, 360 kWh
A betonkeverő felépítményt egy hidraulikus rendszer működteti, amely a hajtó akkumulátorról veszi az energiát.
Váltó: I-Shift
Tengelytáv: 4.100 mm
Felépítmény: betonmixer, 9m³