A VW elektromos traktorokat cserélhető akkumulátorokkal szállít az afrikai gazdaságokba bérleti díjként
A GenFarm projekt célja, hogy a modern mezőgazdasági berendezéseket a ruandai helyiek számára hozzáférhetővé tegye
- A VW Csoport bejelentette a GenFarm projekt indítását Ruandában, Afrikában.
- A társaság e-traktorokat és e-robogókat bérel a helyieknek.
- A járműveket a napelemek megújuló energiájának felhasználásával számolják fel.
Volkswagen lehet, hogy az utóbbi időben hajózó vizeken navigálnak, de ez nem akadályozta meg néhány érdekes mellékprojekt felfedezését. Az egyik kiemelkedő példa az afrikai GenFarm projekt, egy új kezdeményezés, amely VW márkájú e-traktorokat és e-robogókat kínál bérleti díjként. Nem minden nap lát egy autógyártót, amely a legismertebb a golfok és a Passats holdfényvilágításáról, mint mezőgazdasági gépek szállítója.
A vállalat nemrégiben bejelentette, hogy a GenFarm projekt megkezdte kísérleti szakaszát. Célja, hogy modern, fenntartható gazdálkodási technológiát hozzon Afrika vidéki területeire – ez egy olyan ötlet, amely inkább a Szilícium-völgynek hangzik, mint a Wolfsburg. Ennek ellenére érdeme van az ambíciónak.
A kezdeményezés középpontjában számos teljesen elektromos traktorok, amelyeket a VW Innovation Center Europe szállít. Ezeket a gépeket “megbízható, fenntartható és környezetbarát ” alternatívákként forgalmazzák a hagyományos dízelüzemű berendezések számára. Miért menjen elektromosvá egy olyan régióban, ahol az infrastruktúra hiányos lehet? A VW szerint az afrikai magas üzemanyagköltségek logikusabbá tették az EV-ket.
A motorháztető alatt — vagy inkább az ülés alatt — az elektromos traktorok szerény 27 lóerős (20 kW) teljesítményt termelnek, és 32 kWh-os akkumulátorból merítik az energiát. A töltésre a VW létesítményeiben kerül sor, megújuló energiát használva a napelemekből, és a cserélhető elemek használata okos érintés, amelynek célja az állásidő minimalizálása. A társaság azt fogadja, hogy ez a megközelítés a vidéki EV-k két legnagyobb kihívását fogja kezelni: a villamos energiahoz való hozzáférést és a folyamatos működés szükségességét.
Dr. Nikolai Ardey, a Volkswagen Group Innovation ügyvezető igazgatója kijelentette: “A mezőgazdasági termelők e-traktort foglalhatnak el, amely képzett járművezetőt tartalmaz a megfizethető, fenntartható gazdálkodáshoz. A projekt egyedülálló értékesítési pontja az akkumulátorcsere-rendszer használata. Ilyen módon a akkumulátor a hub energiainfrastruktúrájának, valamint a traktor ” energiatárolásának részévé válik.
A program nem csak a traktorokról szól. Tartalmazza az e-robogókat is, amelyek szerint a VW “mobilitási szolgáltatásokat nyújt áruk és emberek szállításához. ”
VW a GenFarm projekt operatív bázisa Ruandában, Gashorában található, kb. 60 km-re (37 mérföld) Kigali-tól. Az Empowerment Hub (vagy e-Hub) néven ismert létesítmény fotovoltaikus energiarendszerekkel és energiatároló infrastruktúrával fog rendelkezni, és ez képezi a projekt megújuló energiaellátásának gerincét. A csomópont várhatóan 2025 első felére teljes mértékben működőképes lesz.
A GenFarm projekt eredete 2021-re nyúlik vissza, amikor a VW Group akkori vezérigazgatója, Herbert Diess az első elektromos traktor kormánya mögé került. prototípus. Azóta a kezdeményezés vonzóvá vált partnerségek és kormányzati támogatás révén. 2023-ban a ruandai kormány földterületet biztosított a projekt működéséhez, és hamarosan támogatást kapott a Ruanda Védelmi Mezőgazdasági Intézet (RICA) és a Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ), a német kormányt képviselő fejlesztési ügynökség.
A VW szerint a mezőgazdaság Ruanda bruttó hazai termékének 25% -át teszi ki, és régóta “pivotális ” szerepet játszik lakosságának megélhetésének támogatásában. Elektromos megoldások bevezetésével a GenFarm projekt reméli, hogy korszerűsíti az ágazatot és csökkenti annak környezeti hatásait, miközben felhatalmazza a helyi közösségeket.
carscoops