A VW ID.XTREME koncepció egy rally által inspirált ID.4
A Volkswagen lebontotta legújabb elektromos koncepcióját, az ID.XTREME-t, amely összkerékhajtással, megemelt felfüggesztéssel és ütközőrúddal rendelkezik. A terepjárót az elektromos járművek rajongóinak reakcióinak mérésére használják.
A D. Treffen, a VW éves európai EV-tulajdonosainak találkozóján, a svájci Locarnóban bemutatott új koncepció az ID.4 GTX-et használja a kínálat legerősebb modelljének alapjául. Új szoftverrel és „nagy teljesítményű meghajtóval” rendelkezik, amely 285 kW-tal (382 LE / 377 LE) növeli a teljesítményt – 65 kW-tal (87 LE / 86 LE) többet, mint az ID.4 GTX.
A külseje a hozzáillő masszív kezelést kapta. Míg az ID.XTREME ID.4-es gyökerei jól láthatóak, a 3D-nyomtatott, 50 mm-rel szélesebb szárnyak által biztosított hozzáadott kerület céltudatosabb kiállást ad a terepjárónak.
A koncepció 18 colos kerekekre ül, megfelelően vaskos abroncsokkal, az alumínium alváz pedig teljesen tömített, hogy megvédje a zord terepektől. A kicsi, de jól látható elöl tolórúd és a megemelt „rali” felfüggesztés mellett az ID.XTREME másik változata a tetőtartó további LED-lámpákkal.
A durva és bukdácsoló tájakon való áthaladás szempontjából talán kevésbé releváns a koncepció hangzására fordított figyelem – az ID.XTREME új vezetési zajjal rendelkezik, amely a kerékházban lévő hangszórón keresztül hallható kifelé. Belül, de a képen nem látható, felújított ülések találhatók, Alcantara és narancssárga díszítéssel, hogy illeszkedjenek az általános témához.
A koncepciót egy elavult tesztjárműből fejlesztették ki, miközben egy használt 82 kWh-s akkumulátorcsomag hajtja. És bár nem biztos, hogy valaha is látni fogjuk az off-road koncepció sorozatgyártású változatát, úgy tűnik, hogy a VW meglehetősen komolyan veszi a kapott visszajelzéseket.
„Nagyon izgatottan várjuk, hogy megtudjuk, hogyan reagálnak az elektromobilitás hívei a járműre. A közösségünk visszajelzései alapján eldöntjük, hogyan tovább a projekttel” – mondja Silke Bagschik, a VW MEB termékcsaládjának vezetője.