Abarth 500e
Az új elektromos Hot Hatch 153 LE, 0-62 7 másodperc alatt ér százig.
Az Abarth bemutatta első teljesen elektromos modelljét, amely a Fiat 500e-n alapul, és számos teljesítményközpontú fejlesztést tartalmaz. Az Abarth 500e sajátos karosszériát visel, sportosabb futómű-beállítással, erősebb villanymotorral, új vezetési módokkal és „hanggenerátorral”, amely úgy zúg, mint egy benzines Abarth.
Gyorsabb és izgalmasabb hamis zajokkal
Az erőátviteli fejlesztésektől kezdve az egyetlen villanymotor 153 LE (113,7 kW / 155 LE) és 235 Nm (173 lb-ft) nyomatékot ad le az Abarth 500e-ben, ami 36 LE-s (26,7 kW / 37) növekedést jelent. PS) és 15 Nm (11 lb-ft) a Fiat 500e-hez képest. A teljesítménynövelésnek köszönhetően a hot hatch 7 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/h-ra (0-62 mph), ami teljes 2 másodperccel gyorsabb, mint a Fiat.
Az EV hot hatch 10 LE-vel (7,3 kW / 10 LE) kevesebb, mint az ICE-motoros 2023-as Abarth 595, amely egy tavalyi évben is működik, mielőtt leállítják. A kis teljesítménykülönbség ellenére az Abarth úgy írja le az 500e-t, mint „gyorsabb és izgalmasabb városi és elővárosi közlekedésben egyaránt” ICE-motoros társaihoz képest, köszönhetően a „jobb súlyelosztásnak, jobb nyomatéknak és szélesebb tengelytávnak”.
Érdekes módon a sajtóközlemény nem említett semmit a Fiat 500e-hez képest végrehajtott futómű-fejlesztésekről, amelyek várhatóan merevebb felfüggesztést és gyorsabb kormányzást tartalmaznak majd. Az autógyártó azonban felfedte, hogy az elektromos autó több mint egy másodperccel gyorsabb a baloccói Misto Alfa Handling Track környékén, mint az Abarth 695 zászlóshajója, ami hasonló pálya-központú beállításra utal.
Az Abarth 500e sofőrje három választható vezetési módhoz férhet hozzá. A Turismo teljesítményét 134 LE-re (100 kW / 136 LE) és forgatónyomatékát 220 Nm-re (162 lb-ft) csökkenti a hatékonyság érdekében. A Scorpion Street teljes teljesítményt biztosít, miközben maximalizálja a regeneratív fékezést, míg a Scorpion Track a maximális támadási módot kínálja a rendelkezésre álló hatótáv rovására.
Ha már a hatótávolságról beszélünk, az Abarth 500e megtartotta Fiat testvérének 42 kWh-s akkumulátorát, de egy új, 85 kW-os gyorstöltő rendszer előnyeit élvezi. Ez körülbelül 40 km-t (25 mérföldet) növelhet kevesebb mint 5 perc alatt, míg a 0-80%-os feltöltést 35 perc alatt teljesíti. Az Abarth nem közölte velünk a hatótávolságot, de nyugodtan feltételezhetjük, hogy alacsonyabb lesz, mint a Fiat 500e 321 km-e (199 mérföld).
Az Abarth nem rajong a csendes elektromos autókért, ezért új modelljének különleges hangokat adott. Mindenekelőtt a Fiat 500e Nino Rota dallamát felváltották egy „pergő gitár” hangzás, amely akkor szólal meg, amikor először halad 20 km/h (12 mph) felett. Aztán ott van az opcionális „Sound Generator” rendszer, amely egy Abarth benzinmotor zúgását reprodukálja. Szerencsére van egy be-/kikapcsoló e meglehetősen ellentmondásos funkcióhoz, amelyet egyes Abarth-rajongók imádni fognak, mások pedig kínosnak találják.
Boy Racer megjelenés, Alcantara kárpit belül
Vizuálisan az Abarth 500e legszembetűnőbb változása a szerény Fiathoz képest az újratervezett arculat. Megőrzi a hűtőrács nélküli megjelenést, de Abarth felirattal és mélyebb lökhárítóval rendelkezik, sportos megjelenésű műbeömlőkkel. Az oldalra haladva a feltűnő Acid Green árnyalat, az egyedi 18 colos könnyűfém keréktárcsák, az Abarth grafika és az oldalsó szoknyák gondoskodnak arról, hogy ezt ne tévessze össze egy Fiattal. Hátul a kipufogócsövek hiánya miatt a diffúzorbetétre korlátozódnak a változtatások.
Ne feledje, hogy az Abarth 500e háromajtós ferdehátú és kétajtós kabrió kivitelben is elérhető, utóbbi pedig integrált hátsó légterelőt kapott, mivel a nyíláson már volt ilyen. Az Abarth 500e piacra dobásához a vállalat bejelentette a Scorpionissima kiadást, amely 1949 darabra korlátozódik a cég alapítási évének tiszteletére.
A Scorponissima kizárólag Acid Green vagy Poison Blue külső árnyalatban kapható, a standard 18 colos Diamond-Cut Titanium Grey könnyűfém keréktárcsákkal, fix üvegtetővel és hátul védőüveggel kombinálva. Belsejében Alcantara kárpitozás található a műszerfalhoz és a sportos kanálülésekhez, titánszürke betétekkel, Acid Green Scorpion jelvényekkel és acél pedálokkal. Ezenkívül az Uconnect infotainment és a digitális műszercsoport szabványos 10,25 hüvelykes érintőképernyője új „Performance Pages” grafikát kapott, amely egyedülálló az Abarth számára.
Az Abarth 500e Scorpionissima Edition online előfoglalásra érhető el – az első hónapban kizárólag az Abarth közösség tagjai számára. Az Abarth konkrét dátumokat nem közölt, de az 500e első szállítására 2023-ra számítunk. Az elektromos járművet kezdetben Európában fogják kínálni, de a vállalat más piacokra, köztük Japánra és Brazíliára is exportálni tervezi. Nem világos, hogy a zsebrakéta eljut-e Észak-Amerikába az Egyesült Államokban gyártott Fiat 500e 2024-es megjelenését követően.