ABT, a DTM és a Nürburgring
… egy szerelmi történet
Jövő hétvégén véget ér a DTM szezon első fele a Nürburgringen. Az ABT Sportsline csapata, amely 2003 óta először versenyez magántulajdonban a DTM -ben, lenyűgöző rekordnak örvend: Kelvin van der Linde már két futamot nyert, és 21 ponttal vezeti a pilóták rangsorát. Az ABT Sportsline is az első helyen áll a csapatok rangsorában. Akárcsak van der Linde, Mike Rockenfeller is pontokat szerzett mind a hat versenyen.
A várakozások ennek megfelelően magasak a nürburgringi sprintpálya két futama előtt (szombaton és vasárnap, CEST 13:00 órától élőben a SAT.1 és a ran.de oldalon), különösen azért, mert az ABT Sportsline -nak különösen jó emlékei vannak a hagyományos pályáról Eifel. 31 versenyen a Hans-Jürgen Abt és Thomas Biermaier vezette csapat 13 győzelmet és további tizenkét dobogós helyet ünnepel. Ezek közé tartozik néhány nagyon különleges diadal.
Mindenekelőtt 2001. május 6-a felejthetetlen a kempteni Johann-Abt-Strasse-ban. Azon a vasárnapon a francia Laurent Aiello megszerezte az első győzelmet a Team ABT Sportsline számára a DTM-ben a kompakt Abt-Audi TT-R-el a Nürburgringben. „Számunkra a mai nap a cégtörténetünk egyik legfontosabb napja”-mondta akkor Hans-Jürgen Abt. „Az elmúlt szezonban sok büntetést kaptunk. De soha nem adtuk fel, mindig küzdöttünk. Ez a siker minden csapattagot megillet. ”
Az ABT Sportsline által kifejlesztett Abt Audi TT-R utólag is szinte verhetetlen volt a Nürburgringen. 2001 augusztusában Aiello megnyerte a szezon második nürburgringi versenyét is. 2002 -ben a franciát csak Uwe Alzen verte meg Mercedesben 0,348 másodperccel egy fotós célban. Az a tény, hogy maga mögött tudta tartani Bernd Schneidert, nagyon fontos lépés volt a későbbi cím elnyerése felé vezető úton. 2003 -ban Aiello ismét az ABT Sportsline előtt állt – ismét egy izgalmas csata után Uwe Alzennel.
Három győzelmével Aiello továbbra is a legsikeresebb ABT -pilóta a Nürburgringen. Mattias Ekström, Martin Tomczyk, Nico Müller és Robin Frijns kétszer diadalmaskodott. A másik két nyertes trófeáját Edoardo Mortara és Miguel Molina kapta.
A mai SAT.1 szakértő, Martin Tomczyk rendkívül erős volt a Nürburgringen: 2007 -ben és 2009 -ben tetszés szerint dominált az Eifelben, és utána „elég könnyű versenyekről” beszélt.
Miguel Molina győzelme a vasárnapi futamon 2015 -ben sem volt mindennapos: a spanyolnak 67 próbálkozásra volt szüksége az első győzelemhez a DTM -ben, de annál inkább domináns stílusban, 7,5 másodperces különbséggel.
Mattias Ekström egészen más bravúrt ért el a Nürburgringen: A svéd a pole pozíciót szerezte meg a DTM első éjszakai selejtezőjén 2003 -ban. Ekströmnek azonban sötét emlékei is vannak a sprintkörről, ahol a minősítés időbeli eltérései általában minimálisak: 2015 -ben kétszer a 17. helyen találta magát a rajtrácson az izgalmas címharc közepén.
A tavalyi év szinte tökéletes volt az ABT Sportsline számára: a járvány miatt nyolc napon belül négy DTM versenyt rendeztek a Nürburgringben. A kempteni csapat mind a négyet megnyerte, és végül 1-2 győzelemmel meg is koronázta az ABT „nürburgringi fesztiválját”-akárcsak két héttel ezelőtt Zolderben.
A Nürburgringen a DTM 20 éve alatt természetesen voltak kudarcok is. 2003 -ban Mattias Ekström vezénylő vezetést tart, de mindkét bokszmegállás során probléma volt a jobb hátsó kerékkel. 2006 -ban a svéd túl kevés fordulattal indult, és a 14. helyre esett vissza. 2017 -ben az „Eki” a szombati versenyen nedves időjárási gumiabroncsokról repedésekre váltott, amikor újra esni kezdett.
2008 -ban a sokszor szeszélyes Eifel -időjárás okozta a DTM történetének egyik legérdekesebb jelenetét: Mivel az Audi által felbérelt meteorológus még az alakítási kör alatt is esőt jósolt, minden Audi -vezető száraz pályára indult esőgumikkal – nagy hiba , mint csak rövid idő múlva derült ki. Az ABT Sportsline kárt okozott a korlátozásban azzal, hogy Mattias Ekström és Timo Scheider visszatértek a bokszba a formációs kör végén, hogy visszaálljanak a szeletekre. A mai ABT -pilóta, Mike Rockenfeller annak idején az első sorból indult, de esélye sem volt az esőgumikkal száraz pályán.
Markus Winkelhocknak viszont a legjobb emlékei vannak az Eifel időjárásáról: 2007 -ben Winkelhock történelmet írt a Forma -1 történetében a Nürburgringen, amikor lecserélte Christijan Albers -t a Spykerben, és a korai szakaszban debütáló Nagydíjat vezette, miután ő volt az egyetlen a sofőr, hogy a rajt előtt esőgumira váltson. A sváb a hétvégén kísérletezik a #99 ABT Audi R8 LMS -vel, amelyet normál esetben Sophia Flörsch vezet. A 20 éves játékos eltűnt a Le Mans-i 24 órás versennyel való ütközés miatt.
Idézetek a nürburgringi DTM versenyek előtt
Thomas Biermaier (az ABT Sportsline csapatfőnöke): „Pozitív jel, hogy a szörnyű árvízkatasztrófa után ismét versenyeket lehet rendezni a Nürburgringen.