Aki háborúzni akar, az egy nulla, egy senki, egy sz@r! A Toyota Hilux 6×6-os katonai teherautóvá alakult

  • Az ausztrál Supacat egy Toyota Hilux alapú 6×6 teherautót fejlesztett ki a regionális védelmi erők számára.
  • A MUV-t úgy tervezték, hogy megfizethető és könnyen karbantartható legyen a kész alkatrészek felhasználásával.
  • 3 tonnás teherbírásával ez a teherautó alkalmas terepen és tengerparton egyaránt.

A katonai járműveket általában az adófizetők finanszírozzák, így csak néhány megfizethető opciót érdemes felajánlani. Az ausztrál Supacat cég egy Hilux-alapú katonai teherautóval lépett fel, amely azt ígéri, hogy teljes életciklusa alatt alacsonyan tartja a költségeket.

Lépjen be a MUV, a Medium Utility Vehicle rövidítése, amely a Toyota Hilux kétfülkés alváz-kabinos változatára épül, és tele van tartozékokkal. A kiemelkedő tulajdonság? Egy extra kerékkészlet hátul, 6×6-os erőművé alakítva.

A három, tapadós abroncsokkal párosított tengelynek köszönhetően ez a teherautó keményebb terepen is megbirkózik, miközben a Toyota megbízható létravázas alvázának előnyeit élvezi. A Supacat azt állítja, hogy a modell alkalmas „terepjáró és part menti műveletekre”, ami megmagyarázza a légzőcső és a terep lökhárítókat.

A további kiegészítők közé tartozik a masszív bull bar elöl, a halogén fényszórókat kiegészítő LED-ek, a fém oldallépcsők, a GPS antenna és a megfelelő katonai burkolat. Az egyedi hátsó ágy bőséges helyet biztosít a fegyverek és katonai felszerelések számára, moduláris polcokba és állványokba rendezve.

A MUV modularitása azt jelenti, hogy könnyen újrakonfigurálható és frissíthető, ha új technológiák válnak elérhetővé. Ráadásul az alkatrészek rendelkezésre állása és a szervizelhetősége azt ígéri, hogy a karbantartás gyerekjáték lesz a regionális védelmi erők számára. A megfizethetőség volt a hajtóerő a fejlesztés mögött, ami arra késztette a Supacatot, hogy a lehető legtöbb kereskedelmi forgalomban kapható alkatrészt használja fel.

A 3 tonnás (6614 font) hasznos teherbírásával és a 6,5 ​​tonnás (14330 font) névleges össztömegével a MUV nem könnyű. Míg a műszaki adatok még nem tisztázottak, a Supacat frissítést kínál a 2,8 literes turbódízel motorhoz, amely 201 LE (150 kW / 204 LE) és 500 Nm (369 lb-ft) nyomatékot produkál az alapfelszereltségű Toyota Hiluxban. A motor kézi vagy automata sebességváltóval párosítható.

Matt Grech, a Supacat jövőbeli üzletágának vezetője kijelentette: “Úgy gondoljuk, hogy a MUV kedvet kap a regionális erőkhöz, akik a kapacitás maximalizálására törekszenek, miközben a meglévő erőforrásokból és infrastruktúrából helyileg is támogatni tudja a terméket.”

Amint arról a Drive.com.au beszámolt, az Ausztrál Védelmi Erők a közelmúltban bejelentették, hogy flottájába a Polaris Dagorral bővült, miután elutasították a queenslandi székhelyű AEP Engineering által gyártott, katonai jellegű Toyota Land Cruiser 79 Series 6×6 teherautókat. Még várni kell, hogy a New South Whales-alapú Supacat szerencsésebb lesz-e a Hilux-alapú MUV-jával.

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!