Alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás, több választási lehetőség
A továbbfejlesztett erőteljes, üzemanyag-takarékos és finoman működő 2,0 literes EcoBlue dízelmotor (a WLTP vezetési ciklusban mért Ford-adatok alapján) akár 7 százalékkal kevesebbet fogyaszt. A Ford hatfokozatú manuális sebességváltójával szerelt új Transit legalacsonyabb CO₂-kibocsátása 200 g/km, legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása pedig 7,6 l/100 km. (WLTP ciklusban mért adat)*
A kedvezőbb fogyasztáshoz a tovább tökéletesített üzemanyag-befecskendező rendszer is hozzájárul, ami 2200 barra növeli a nyomás csúcsértékét, így hatékonyabbá válik az égési folyamat. A motor belső súrlódását az új acéldugattyúk vékonyabb palástja mérsékli. A változó átfolyású olajszivattyú a mindenkori igényhez igazítja az olaj adagolását, csökkentve ezzel a motor fölösleges terhelését.
További üzemanyag-megtakarítást eredményez a 2 tonnás Transitban most először bevezetett elektromos szervokormány (EPAS), illetve az átfogó tömegcsökkentés, a kis gördülési ellenállású gumiabroncsok használata és az aerodinamikai fejlesztések. A teljes modellkínálatban alapfelszereltség a fogyasztást csökkentő Auto Start-Stop technológia.
Ugyancsak a takarékosság jegyében vezeti be a Ford – elsőként egy haszongépjárműben – az új EcoGuide technológiát, ami a GPS helymeghatározás alapján előre jelzi a vezetőnek, mikor kell lassítania vagy fokozatot váltania, felkészülve ezzel az általa még nem látható forgalmi helyzetekre, például egy kereszteződésre, egy sebességkorlátozásra vagy egy lejtőre.
Az új Transitban egy új, 185 lóerős és 415 Nm forgatónyomatékú, 2,0 literes EcoBlue motor is megjelenik a már eddig is kínált 105, 130 és 170 lóerős variánsok mellett. Mindegyik változat új kialakítású turbótöltőt kapott, így forgatónyomatékukat az eddiginél is szélesebb fordulatszám-tartományban adják le.
Az elsőkerékhajtású modellek vásárlói már eddig is választhattak hatfokozatú automata sebességváltót, ám 2020 tavaszától a hátsókerékhajtású Transitok kínálatában is megjelenik a Ford hatékonyan és gyorsan kapcsoló 10 fokozatú automatája, amelynek Adaptív Kapcsolási Ütemezés funkciója az egyéni vezetési stílusok felmérésével optimálisan időzíti a sebességfokozatok kapcsolását.