Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Alapos frissítés előtt áll a Toyota LandCruiser 70-es szériája

Posted on 2021.08.13.2021.08.13. By AztaCARom

Több mint harminchét éve, 1984-ben mutatták be a modellt, de még mindig olyan népszerű Ausztráliában, valamint több más régióban is, hogy a Toyota egy alapos ráncfelvarrást tervez számára, hogy még sokáig a kínálatában tarthassa.

Az ausztrál Motoring weboldal adta hírül, hogy a Toyota alapos modellfrissítést tervez a J70-es LandCruiser szérián, hogy a matuzsálemi konstrukció meg tudjon felelni az országban 2022 novemberében életbe lépő, szigorított törésteszt-előírásoknak.

A szaklap információi szerint az ADR 85 nevű új szabályozás fokozott oldalütközés-védelmet ír elő a forgalomban lévő személyautók és könnyű haszonjárművek számára, elsősorban az oszloppal történő ütközés során kell majd a mostaninál jobb eredményt elérnie a járműveknek az Ausztrál NCAP (ANCAP) töréstesztjen. Mivel ez jelentős műszaki fejlesztéseket igényel bizonyos modellek esetén, több gyártó máris a kínálata szűkítését tervezi, elsősorban a régebbi fejlesztésű típusoktól válnának meg.

Azonban a lap megtudta a Toyota helyi képviseletétől, hogy a LandCruiser 70-es szériája a 2023-as modellévben is a kínálat része marad. Ami logikus lépés a japán gyártó részéről, hiszen a négyféle karosszériaváltozatban (szimpla és dupla kabinos pickup, illetve öt- és háromajtós zárt, dobozos felépítmény, utóbbi a Troop Carrier) is kapható terepjáró még mindig rendkívül népszerű az országban: tavaly több mint 10 ezer példányt adtak el belőle, az idei évben pedig, még további 10 százalékkal nőtt a kereslet a modell iránt.

Azt még nem árulta el a japán gyártó, hogy milyen megoldással tervezik – a szigorodó biztonsági előírásoknak megfelelve – a kínálatban tartani a klasszikus modellt, de két utat is választhatnak a Motoring szerint.

Az első, hogy ha a szimpla kabinos modellnél 2016-ban bevezetett módosításokat (megerősített létraalváz és kabin, oldallégzsákok és vezetőoldali térdlégzsák, párnázott műszerfal és új ülések) – melyekkel a pickup akkor ötcsillagos eredményt ért el az ANCAP töréstesztjén, kiterjesztik azokra a karosszériaváltozatokra is, amelyek akkor csak új aktív biztonsági rendszereket (menetstabilizáló és kipörgésgátló elektronika, fékerő-elosztó, fékasszisztens, hegymeneti elindulássegítő automatika) kaptak.

Azonban létezik egy másik út is, ami ennél egyszerűbbnek tűnik: ha a LandCruiser 70 megengedett legnagyobb össztömegét 3500 kg fölé növelik, akkor a típus könnyű haszonjárműből (NA) közepes haszonjárművé (NB) minősülne át az ausztrál törvények szerint, ezért többé már nem lenne érvényes rá a jövő évi ADR 85 törésteszt-szigorítás.

A megengedett legnagyobb össztömeg megnövelése bevált gyakorlat az ausztrál aftermarket piacon, egyes cégek arra specializálták magukat, hogy a LandCruiser 70-eshez hasonló könnyű haszonjárműveket és terepjárókat a futómű megerősítésével a gyár által megadottnál nehezebb rakomány szállítására vagy nehezebb utánfutó vontatására teszik képessé, és erről hivatalos igazolást is kiállítanak.

Nagy módosításokra nem lenne szükség a LandCruiser 70 esetében, mert már ma is megközelíti a 3500 kg-ot a megengedett legnagyobb össztömege: az ötajtós wagonnál ez 3060, a háromajtós dobozos Troop Carrier és a dupla kabinos pickup esetében 3300, a szimpla kabinos pickupnál pedig 3400 kg. Az még nem világos, hogy egy ilyen futómű-módosítás megnövelné-e a maximális vontatható tömeget, amely jelenleg a LandCruiser 70 esetében ugyanannyi, mint a drágább és kényelem-orientáltabb LandCruiser 200/300-as szériánál: 3500 kg (fékezett utánfutó esetén).

Amit viszont biztosra vesznek az újságírók, hogy a bevált 4,5 literes, V8-as turbódízelt motort (amely 205 lóerőt ad le már 3400-as, és 430 Nm-t 1200-as fordulatszámnál) nem fogják lecserélni a modellfrissítéskor a LandCruiser 300-asban nemrég bevezetett 3,3 literes, ikerturbós V6-os dízelére.

Ennek elsősorban az az oka, hogy az új motor 309 lóerős teljesítménye és bődületes 700 Nm-es nyomatéka a könnyebb 70-eshez felesleges, és a korszerűbb motor a klasszikus modell árat is jelentősen megnövelné. Azért sincs rákényszerítve a Toyota még a motorcserére, mert az Euro 6-ossal egyenértékű károsanyag-kibocsátási előírásokat – amelynek a V8-as a jelenlegi formájában nem tud megfelelni – csak 2027-ben vezetik be Ausztráliában.

Érdekesség, hogy a Troop Carrier nevű háromajtós, dobozos LandCruiser 70-est jelenleg akár 180 literes tankkal is meg lehet vásárolni, ami azt jelenti, hogy a 10,7 literes hivatalos átlagfogyasztással számolva 1682 km-es hatótávra képes a terepjáró, amire, valljuk be, azért szükség is van a kontinensnyi országban.

A Toyota Australia legutóbb 2020 augusztusában frissítette a LandCruiser 70-es szériát, ekkor vezették be a 6,1 colos érintőképernyős infotainment rendszert, az ezen futó új navigációt, a hangfelismerést, a Bluetooth-kapcsolódási lehetőséget, az USB-csatlakozókat, a szivargyújtó-csatlakozót és a pohártartót.

A LandCruiser a Toyota legrégebbi típusneve, a terepjáró eredete az 1951-es BJ-ig nyúlik vissza, amelyet 1954-ben neveztek át Land Cruiserre. Ausztráliában a 70-es szériából az 1984-es piacra kerülése óta már 300 ezer példányt adtak el, ami azt jelenti, hogy a világon eladott LandCruiser 70-esek közül minden ötödik itt talált gazdára. Nem csoda, hogy a Toyota nem akarja nyugdíjazni a sikermodelljét, inkább újabb és újabb frissítésekkel tartja formában.

Fotók: Toyota

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek, Teszt a lelke Tags:ANCAP, Ausztrál NCAP, fejlesztés, J70, LandCruiser, LandCruiser 70, megújul, teszt, törésteszt, Toyota, Toyota LandCruiser 70

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Kis odafigyeléssel megelőzhetőek a balesetek
Next Post: A BMW Group az IAA MOBILITY 2021 kiállításon (1)

Kapcsolódó cikkek

  • HAHÓ! Ismét téliesebb útviszonyokra kell számítani Hírek
  • Nagy-Britanniában 14,7 százalékkal nőtt az új autók eladása januárban Hírek
  • Mercedes-Maybach EQS SUV (3.) Bemutató
  • Elkezdődik a pesti #karigerirakpart végleges lezárása az autósok elől Ctrl+C - Ctrl+V
  • A vezetés élményének új dimenzióját az Északi sarkkörön tökéletesítik Hírek
  • 2024-től az új BMW és MINI modellek fenntartható gyártással előállított alumínium keréktárcsákon érkeznek Ctrl+C - Ctrl+V

Keresés

2023. június
hKscpsv
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930 
« máj    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Így ne legyünk vezetők
  • Nem is gondolnánk, mennyi információt rejthet egy csepp vér
  • A Manó Könyvek könyvheti újdonságai és programjai
  • A lisztérzékenység több, mint egy divathóbort
  • Új technológiák forradalmasíthatják a fizetési ökoszisztémát
  • „This is the land of Audi”
  • Van képünk hozzá (23.06.05.) –  Egyedi Leclerc bukó és overál
  • A három szabadedzés és az időmérő után a futamot is behúzta Verstappen
  • Van képünk hozzá (23.06.04.) –  Toyota Yaris
  • Verstappen az időmérőt is simán behúzta
  • Horvátországban természeti katasztrófák előrejelzésére kifejlesztett rendszert vezetnek be a teszteket követően
  • A sikeres tesztidőszak után újabb kétszáz budapesti kukára kerül fedő a madarak miatt
  • Kiiktatta irányítóját egy MI-vezérelt drón egy teszt során
  • Újabb kategóriában ért el elsöprő tesztgyőzelmet a Cybex
  • Hosszú szünet után folytatódik a gravitációs hullámok tesztelése/megfigyelése
  • Újabb termékek árát csökkentette a PENNY
  • Egészéges sütést kínál a Sage legújabb minisütője
  • Fellendülésre számíthatnak a házhoz szállító éttermek
  • A 2. a 42 Restaurant
  • Májusban csökkentek a globális élelmiszerárak
  • A Ssangyong Rextonnal is megismerkedtek
  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ
  • Anita és Sanyi a Mazda CX-5-öt is kihagyta…
  • E-Tech Renault Captur
  • Rextonról röviden
  • Honda CMX1100T Rebel
  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • Az új Yadea F200 robogót a Porschével tervezték? Bemutató
  • Az Icons motorkollekció új tagja visszavisz a 60-évekbe Bemutató
  • 100 éves sikertörténetét ünnepli a BMW Motorrad Ctrl+C - Ctrl+V
  • A HD bemutatja a Fast Johnnie kollekciót Bemutató
  • Az új BMW R 18 Roctane Bemutató
  • Honda EM1 e képgaléria Bemutató
  • A BMW Motorrad bemutatja az új R 12 nineT modellt Bemutató
  • Honda EM1 e műszaki adatok Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT