Alaposan megújult a Lexus óriás-terepjárója
Vadonatúj off-road csomagot kap a következő modellfrissítés során a Lexus GX. Emellett biztonsági funkciói is bővülnek.
Eddig is kiválóan mozgott az aszfalttól távol, ám mostantól külön off-road csomag fokozza a Lexus GX terepalkalmasságát. Nem ez az érkező modellfrissítés egyetlen fontos újdonsága.
A márka legkompaktabb három üléssoros típusát (a GX 4879, az RX L 5001, az LX 5080 milliméter hosszú) eleve kiváló terepjáróvá teszi alvázas konstrukciója; hatfokozatú automata sebességváltóval társított, 301 lóerős, 446 Nm nyomatékú, 4.6 literes V8-as benzinmotorja; valamint központi Torsen részlegesen önzáró differenciálművel, elektronikus központi differenciálzárral és felezővel szerelt, állandó összkerékhajtása. Mindennek köszönhetően közel három tonnát (2948 kilogrammot) képes vontatni az autó, ami az alapfelszerelésként kínált utánfutó-stabilizáló funkciónak köszönhetően gyerekjáték.
Kemény terepen ereszkedés-szabályozás és visszagurulás-gátlás segíti a sofőrt, míg az opciós KDSS felfüggesztés a kanyarstabilizátorok automatikus kiiktatásával teszi a legnagyobb útegyenetlenségekkel is kompatibilissé az elöl kettős keresztlengőkaros, hátul négy lengőkaros, kifejezetten igényes (opcióként adaptív lengéscsillapítással rendelhető) futóművet.
Ezt az eredendően optimális terep-felkészültséget emeli még magasabb szintre a kínálatban újonnan megjelenő off-road csomag. Az összeállítás a korábbról ismert Crawl Control kúszóprogram (kissebességű tempomat) mellett a jármű körkörös környezete mellett a GX alatti, illetve közvetlenül a kerekek előtti terepszakaszt is megmutató kamerarendszerek (Multi-Terrain Monitor és Panoramic View Monitor), sebességváltó-hűtőt, üzemanyagtartály-védő lemezt, valamint a Multi-Terrain Select üzemmódkapcsolót foglalja magában. Ez utóbbi a motor és a fékrendszer szabályozása révén a kiválasztott tereptípushoz (kavicsos, saras, homokos, buckás stb.) igazítja a kerekek megengedett elpörgésének mértékét, ezzel optimális tapadást biztosítva.
Az off-road csomag mellett több egyéb újdonsággal is szolgál a 2020-as Lexus GX. Frissült például az orsó alakú hűtőmaszk rajzolata; a rács két oldalán újratervezett, három fénynyalábos LED-es fényszórókat találunk. Szintén új esztétikai élményt kínál a hat- vagy hétszemélyes kivitelben rendelhető utastér piros-fekete színkombinációja. Ennél talán fontosabb azonban, hogy mostantól alapfelszerelés a Lexus Safety System+ biztonsági csomag, mely gyalogosfelismerő funkcióval kiegészített, automatikus vészfékezésre képes, ütközést megelőző rendszert, sávelhagyásra figyelmeztető funkciót, a távolsági világítást szemből érkező jármű esetén automatikusan tompítottra váltó adaptív távolsági világítást, valamint nagysebességű radaros vezérlésű adaptív tempomatot tartalmaz.
A Crawl Control működését az alábbi videóból részletesen is megismerheti:
Fotók: Lexus
Videó: thedriversseat